نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵

اولین بازی مجموعه Fire Emblem برای کنسول سوییچ منتشر می‌شود

نینتندو قصد دارد بازی Fire Emblem: Shadow Dragon and the Blade of Light که اولین شماره این مجموعه به حساب می‌آید را پس از گذشت ۳۰ سال، برای سوییچ منتشر کند.

مجموعه فانتزی Fire Emblem طرفداران زیادی در بین علاقه‌مندان به نقش‌آفرینی‌های تاکتیکی دارد. بازی‌های این مجموعه به‌وسیله شرکت نینتندو ساخته و منتشر می‌شوند و جزو آن دسته از نقش‌آفرینی‌های ژاپنی هستند که در غرب نیز طرفداران زیادی دارند. شماره اول این مجموعه به اسم Fire Emblem: Shadow Dragon and the Blade of Light در سال ۱۹۹۰ در ژاپن و روی کنسول NES منتشر شد، اما تاکنون خبری از نسخه انگلیسی این بازی نبود. حالا نینتندو اعلام کرده که قصد دارد این بازی را روی کنسول سوییچ و با پشتیبانی از زبان انگلیسی منتشر کند تا بازیکن‌های غربی نیز بتوانند به تجربه آن بپردازند. البته این بازی قرار است به مدت محدودی عرضه شود.

بازی Fire Emblem: Shadow Dragon and the Blade of Light در تاریخ ۱۴ آذرماه (۴ دسامبر ۲۰۲۰) و با قیمت ۵ دلار در فروشگاه دیجیتالی سوییچ یعنی eShop منتشر می‌شود. نینتندو اعلام کرده که این بازی هشت بیتی تا تاریخ ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ (۳۱ مارس ۲۰۲۱) روی eShop موجود خواهد بود. نینتندو در همین تاریخ، فروش بازی موفق Super Mario 3D All-Stars و همچنین بازی بتل رویال Super Mario Bros. 35 را نیز متوقف خواهد کرد.

دانلود ویدیو از آپارات

به جز فروش بازی به‌صورت دیجیتالی، نینتندو یک نسخه فیزیکی به نام 30th Anniversary Edition را نیز اواخر سال جاری میلادی منتشر خواهد کرد که ۵۰ دلار قیمت دارد. این نسخه شامل آیتم‌های ویژه‌ای است که قیمت بالای آن را توجیه می‌کنند. علاوه‌بر جعبه بازی که طراحی کاملا کلاسیکی دارد، یک کتاب ۲۲۲ صفحه‌ای از تصاویر هنری به نام Legacy of Archanea و همچنین کد دانلود بازی در این بسته موجود هستند. سایر آیتم‌ها نیز شامل نقشه بازی، دفترچه راهنمای نسخه اورجینال و همچنین یک شماره از مجله قدیمی Nintendo Power می‌شوند.

گفتنی است که نسخه سوییچ بازی Fire Emblem: Shadow Dragon & the Blade of Light دارای برخی مکانیک‌های مدرن در گیم‌پلی خواهد بود. برای مثال امکان به عقب بردن زمان بازی، دو برابر کردن سرعت گیم‌پلی و همچنین قابلیت ذخیره پیشرفت‌ها از جمله مواردی هستند که در این نسخه اضافه شده‌اند.

داستان بازی درباره «شاهزاده مارث» است که بسیاری از طرفداران نینتندو، اولین‌بار در بازی Super Smash Bros. Melee با او آشنا شدند. مارث قصد دارد شمشیر مقدس «فالچن» را به‌دست آورد و به وسیله آن، اژدهایی به نام «مدئوس» را شکست دهد تا صلح و آرامش را به سرزمین «آرکانیا» بازگرداند. گیم‌پلی بازی تاکتیکی است و بازیکن‌ها باید با هدایت مارث و اعضای گروهش، در نقاط مختلف آرکانیا با دشمنان متعددی مبارزه کنند.

در سال ۲۰۰۸ یک نسخه بازسازی شده از این بازی با نام Fire Emblem: Shadow Dragon برای کنسول نینتندو DS عرضه شد که اتفاقا ریمیک خیلی خوبی هم بود. اما نسخه سوییچ، یک ریمیک به حساب نمی‌آید و تقریبا همان بازی اصلی است که برای کنسول NES عرضه شده بود.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده