نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۲

دو تن از اعضای سابق بلیزارد استودیو Frost Giant را برای تولید بازی‌های استراتژی تأسیس کردند

تعدادی از اعضای سابق بلیزارد در استودیوی جدید موفق به جذب ۴.۷ میلیون دلار سرمایه برای تولید اولین بازی خود شدند.

مدتی قبل خبری منتشر شد مبنی بر تأسیس شرکت جدیدی تحت‌عنوان Dreamhaven توسط مایک مورهایم، یکی از مؤسسان شرکت بلیزارد (Blizzard Entertainment). اکنون در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که دو تن دیگر از کارمندان سابق بلیزارد هم به‌تازگی استودیوی جدید خود را تأسیس کرده‌اند؛ استودیو فراست جاینت (Frost Giant) که قرار است روی تولید بازی‌های استراتژی همزمان کار کند.

تیم مورتن، مدیر تولید بازی StarCraft II: Legacy of the Void که ۶ سال تجربه‌ی حضور در بلیزارد را داشته و پیش از آن هم در اکتیویژن و سونی سانتا مونیکا به فعالیت پرداخته بود و در الکترونیک آرتز هم روی مجموعه‌ی Command and Conquer کار کرده بود، مدیرعامل اجرایی فراست جاینت محسوب می‌شود.

همچنین تیم کمپبل، از اعضای قدیمی بلیزارد که طراح ارشد بازی Warcraft III: The Frozen Throne بوده و در تأسیس استودیوهای SuperVillain و FireForge نیز نقش داشته، دیگر مؤسس فراست جاینت است. از دیگر فعالیت‌های کمپبل در صنعت بازی می‌توان به کارگردانی بازی Wasteland 3، محصول inXile Entertainment اشاره کرد و او کارگردان هنری پروژه System Shock 3 نیز بوده است.

این دو عضو سابق بلیزارد درکنار افراد دیگری که سابقه‌ی کار روی استارکرفت 2 و سایر پروژه‌های بلیزارد را داشته‌اند، قرار است تمرکز خود را روی تولید یک بازی استراتژی همزمان بگذارند و در همان ابتدای مسیر خود نیز موفق به جذب سرمایه‌ای ۴.۷ میلیون دلاری شده‌اند؛ بودجه‌ای که توسط Bitkraft Ventures و با همکاری شرکت‌هایی مثل 1Up Ventures، GC Tracker، Riot Games و Griffin Gaming Partners تأمین شده و قرار است برای تهیه‌ی نمونه اولیه‌ای برای گیم‌پلی بازی، پژوهش‌های مربوط‌به بازار این سبک و مشتریان آن و سایر کارهای اداری استودیو صرف شود.

تیم مورتن در این زمینه می‌گوید: «علاقمندان بازی‌های استراتژی همزمان، جامعه‌ی گیمری بسیار پُر شوری را تشکیل می‌دهند و نه‌تنها منتظر تجربه‌ی بازی‌های جدیدی هستند، بلکه علاقه دارند آن‌ها را همراه دوستان خود تجربه کنند. تولید چنین پروژه‌هایی سخت و زمان‌بر است، ولی ما اشتیاق بسیار زیادی داریم که به سراغ این کار برویم و سبک استراتژی همزمان را با فراست جاینت یک قدم به جلو ببریم.»


منبع Games Industry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده