نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۰

بنیان‌گذار بلیزارد شرکت جدید خود با نام Dreamhaven را تأسیس کرد؛ تایید کار روی ۲ پروژه

مایک مورهایم با تأسیس Dreamhaven قصد سرمایه‌گذاری و مشاوره به استودیوهای دیگر را دارد.

دو سال قبل بود که مایک مورهایم، از بزرگان بلیزارد (Blizzard Entertainment) از ریاست این شرکت استعفا داد؛ کسی که درکنار الن ادم و فرانک پیرس یکی از سه مؤسس بلیزارد محسوب می‌شد و بعد از سال‌ها حضور در این غول صنعت بازی تصمیم گرفت مسیر جدیدی را دنبال کند. اکنون در جدیدترین اخبار بازی، مطلع شدیم که نام شرکت جدید او Dreamhaven خواهد بود و قرار است با سبک و سیاق جالبی پیش برود.

Dreamhaven بیشتر از اینکه بخواهد به‌شکل مستقیم وقت خود را صرف تولید بازی‌های ویدیویی کند، شرکتی است که به سایر استودیوها در خلق آثار دلخواهشان کمک می‌کند، هم کمک‌های مالی و هم راهنمایی‌ها و مشاوره‌های سودمند برای حضوری هرچه بهتر در این صنعت. درحالی‌که همین امروز با شرکت جدید مورهایم آشنا شده‌ایم، Dreamhaven تهیه‌ی دو پروژه‌ی متفاوت را برعهده گرفته که هرکدام توسط یکی از استودیوهای زیرمجموعه‌ی آن تولید می‌شوند.

اولین پروژه به استودیو Moonshot اختصاص دارد که مدیریت آن برعهده‌ی جیسون چیس است، یکی از تهیه‌کنندگان سابق بلیزارد که تجربه‌ی کارگردانی بازی هارت استون (Hearthstone) را داشته و تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی استارکرفت 2 (StarCraft II) نیز بوده است. درکنار او داستین برودر (کارگردان استارکرفت 2 و Heroes of the Storm و طراح ارشد Command and Conquer: Generals) و همین‌طور بن تامپسون (از سازندگان ارشد هارت‌استون) نیز در استودیو مشغول به فعالیت هستند.

مایک مورهایم در کنار لوگوی شرکت Dreamhaven

مایک مورهایم

پروژه‌ی دیگر هم به استودیو Secret Door تعلق دارد که ریاست آن برعهده‌ی کریس سیگتی است؛ کسی که پیش از این تهیه‌کننده‌ی آثاری چون استارکرفت 2، هارت‌استون، Heroes of the Storm و سومین نسخه از وارکرفت (Warcraft III) بوده و به‌همراه او اریک دادز (کارگردان اصلی هارت‌استون) و الن دبیری (یکی از کارگردان‌های Heroes of the Storm) نیز در استودیو حضور دارند.

طبق شنیده‌ها پروژه‌ی Moonshot اثری عظیم‌تر خواهد بود و بازی Secret Door حالتی جمع‌وجورتر و خودمانی‌تر خواهد داشت؛ پروژه‌هایی که هنوز در مراحل اولیه‌ی تولید به‌سر می‌برند و بعید است به این زودی‌ها خبری از آن‌ها منتشر شود.

مایک مورهایم به‌عنوان مدیرعامل Dreamhaven در دفتر اصلی شرکت واقع در شهر ارواین کالیفرنیا وظایف مدیریتی خود را پیش می‌برد و در این زمینه می‌گوید: «واقعاً از همکاری با چنین افراد بااستعدادی خوشحال هستم؛ کسانی که به‌شدت به پروژه‌های خود اهمیت می‌دهند و نظر مخاطبان هم برای آن‌ها خیلی مهم است. من از گذشته اعتقاد زیادی داشته‌ام که بازی‌های ویدیویی می‌توانند به بهترین شکل ممکن مردم را دور هم جمع کنند، آن‌هم فارغ از تفاوت‌ها و مرزبندی‌های موجود. حالا هم در Dreamhaven قصد داریم روی تجربه‌های جدید و اوریجینالی کار کنیم که گیمرها را در سراسر جهان سرگرم کنند.»


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده