// سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۸

بررسی بازی FIFA 21 از دید سایت‌های معتبر دنیا

به‌تازگی میانگین نمرات بازی FIFA 21 منتشر شده است و جدیدترین نسخه از فیفا نتوانسته است بازخوردهای خوبی را کسب کند.

سال جاری را می‌توان به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، سال عجیب و غیرقابل تحملی دانست. جدا از تاثیر گذاری این ویروس روی صنعت بازی‌سازی، روی تمامی موارد مثل ورزش و سینما هم تاثیر گذار بوده است. بااین‌حال بیشترین ضربه به بازی‌های سالانه اعمال شده است که تیم سازنده شاید آنطور که باید و شاید، نتوانسته است تغییرات مد نظر خود را اعمال کند. 

امسال کونامی تصمیم گرفت که PES 2021 را در قالب یک بسته الحاقی برای PES 2020 عرضه کند تا حداقل کاربران هزینه کمتری را برای نسخه جدید پرداخت کنند. بااین‌حال، الکترونیک آرتز برای تمامی بازی‌های ورزشی خود یک نسخه کاملا جدید را درنظر گرفته و سؤال اصلی این است که آیا،FIFA 21 در حد و اندازه یک بازی جدید است؟ باتوجه‌به نمایش‌ها و توضیحات سازنده‌ها، در این نسخه شاهد اضافه شدن ویژگی‌هایی نظیر Agile Dribbling هستیم که به بازیکن اجازه می‌دهد دریبل‌های روان‌تر و متنوع‌تری را اعمال کنند.

همچنین Bridge Dribble و Ball Roll Fake Turn هم از دیگر ویژگی‌های جدیدی بازی فیفا ۲۱ به حساب می‌آیند. بااین‌حال، امروز میانگین نمرات بازی FIFA 21 منتشر شده است و شاهد عملکرد متوسطی از سوی فیفا ۲۱ هستیم؛ عملکردی که باتوجه‌به شرایط فعلی، انتظار می‌رفت. در ادامه می‌توانید نگاهی به نظرات بعضی از منتقدان بازی‌های ویدیویی در ارتباط با FIFA 21 داشته باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

FIFA 21

  • سازنده: الکترونیک آرتز
  • ناشر: الکترونیک آرتز
  • سبک: شبیه‌ساز فوتبال
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ

کیلیان امباپه در حال شوت زدن در FIFA 21

فوربس: ۸۳ از ۱۰۰

FIFA 21 تقریبا مانند هر سال آنچه را که من از یک بازی فوتبال می‌خواهم، ارائه می‌کند. همچنین این بازی دارای گیم‌‌پلی روان، جلوه‌های بصری جذاب و گزینه‌های متنوع دیگر است. بااین‌حال خوب ارائه نشدن ولتا درکنار حالت‌های کلاسیک سنتی برای EPL (لیگ جزیره) و لالیگا سبب شده تا با یک بازی کلاسیک روبه‌رو نباشیم. 

گیم اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

Career Mode همچنان مشکلاتی دارد، اما نشان می‌دهد که الکترونیک آرتز تغییراتی را روی این بخش اعمال کرده است. اگر از نشستن در بخش تمرینی و تمرین برای بهتر شدن خسته شده‌اید، فیفا ۲۱ به‌واسطه‌ی حالت آلتیمیت تیم و تجربه‌اش درکنار دوستان، تجربه‌ی یک فصل از پرو کلاب یا ورود به خیابان‌های پاریس ازطریق ولتا می‌تواند محتویات زیادی را ارائه دهد. فیفا ۲۱ محصولی است که به‌واسطه‌ی گیم‌پلی خود پشتیبانی می‌شود و لذت بخش است. شاید یک دفاع باشید و در روزهای ابتدایی، از این کار خسته شوید، اما زمانی‌که جایزه Puskás را دریافت کنید، متوجه تلاش‌های خود خواهید شد.

گیم اینفورمر: ۷۸ از ۱۰۰

گیم‌پلی و گرافیک FIFA 21 عملکرد خوبی دارند و سرگرم کننده هستند، اما جاه‌طلبی این نسخه به همین موارد ختم می‌شود. بااین‌حال گیم‌پلی و تلاش شما برای پیشرفت در بازی می‌تواند خسته کننده باشد و پاداشی که ازطریق آن کسب می‌کنید، آنطور که باید و شاید راضی کننده نیست. اعمال تغییرات جزئی روی پایه و اساس بازی مهم است، اما برای تبدیل شدن به یک برنده کافی نیست.

آی‌جی‌ان: ۷۴ از ۱۰۰

فیفا ۲۱ همچنان همان تجربه‌ای را ارائه می‌دهد که کاربران از آن انتظار دارند، اما نبود یک ویژگی بزرگ برای یک نسخه کامل و سالیانه، موردی است که حس می‌شود. حمله کردن جذاب و روان است، دفاع کردن چالش‌برانگیز و استاد شدن در آن یک هنر به حساب می‌آید، اما دروازه‌بانی هنوز جای کار دارد و هوش‌مصنوعی آن بعضی وقت‌ها عملکرد عجیب و متفاوتی دارد. موارد جزئی و جالبی به Career Mode اضافه شده است، اما همچنان نبود تغییرات بزرگ و کاربردی موردی است که آن را برای این بخش آرزو می‌کنم. همچنین حالت ولتا کماکان نتوانسته است خود را اثبات کند. بااین‌تفاسیر، فیفا ۲۱ با تغییرات بسیار کوچک خود سرگرم کننده است، اما اثری نیست که سروصدا کند. 

دوال شاکرز: ۶۵ از ۱۰۰

فیفا ۲۱ به‌خاطر موتور گرافیکی‌اش نتوانسته است از پتانسیل‌های زیاد خود استفاده کند. کونامی تصمیم گرفت یک سال وقفه ایجاد و بازی خود را به موتور گرافیکی آنریل منتقل کند. فکر می‌کنم الکترونیک آرتز هم باید این کار را انجام دهد. باتوجه‌به تمامی موارد و تغییرات سالیانه در تیم‌ها، همچنان درون زمین فیفا سرگرم کننده است.

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده