// سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۵

بررسی بازی Mortal Shell از دید سایت‌های معتبر دنیا

به‌تازگی میانگین نمرات بازی Mortal Shell منتشر شده است و شاهد عملکرد قابل قبول این بازی مستقل هستیم.

Mortal Shell در ابتدا با نام Dungeonhaven در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و پس از اینکه وارد سکوت خبری شد، اعضای سازنده بازی استودیو کلد سیمتری (Cold Symmetry) را راه‌اندازی کردند و Mortal Shell یک بار دیگر در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های نسل هشتم معرفی شد. موردی که در همان ابتدا نظر کاربران بازی‌‌های سولزبورن را جلب کرد، شباهت بازی از نظر بصری به مجموعه Dark Souls بود. بااین‌حال مورتال شل دارای تفاوت‌هایی با این مجموعه است. برای مثال کاربران با جمع‌آوری روح کاراکتر خود را قوی‌تر نمی‌کنند، بلکه وجود شل‌های متفاوت در جهان بازی، تغییراتی را روی نوار سلامت و انرژی (استامینا) آن‌ها به‌وجود می‌آورد. 

ازاین‌رو با درنظر گرفتن این ویژگی و همچنین وجود چهار سلاح مختلف، می‌توانید شیوه‌های مبارزه‌ای متنوعی را برای خود خلق کنید. همچنین قهرمان در بازی Mortal Shell دارای ویژگی دفع ضربات (Parry) است که تفاوت‌هایی با سیستم دفع ضربه در سایر بازی‌های مشابه دارد. در اینجا دفع ضربات در حالتی که نوار Resolve شما پر باشد، یک مهارت مخصوص را روی دشمن اعمال می‌کند. همچنین نوار Resolve به شما اجازه می‌دهد تا آن را برای استفاده از مهارت‌های سلاح خود هم خرج کنید. ازاین‌رو می‌توانید به‌هنگام نبرد با دشمنان مختلف، استراتژی‌های متفاوتی را پیاده‌ کنید.

روز ۲۷ مرداد ماه و ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر به وقت ایران میانگین نمرات بازی Mortal Shell منتشر شد و در ادامه نگاهی به نظرات برخی از منتقدان بازی‌های ویدیویی حول مورتال شل، خواهیم انداخت. 

Mortal Shell

  • سازنده: کلد سیمتری
  • ناشر: پلی‌استک
  • سبک: اکشن نقش آفرینی
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان

قهرمان داستان در حال کنترل شل در Mortal Shell

زومجی: ۸۰ از ۱۰۰

Mortal Shell با اینکه نسبت به سایر بازی‌های هم سبک خود بسیار کوتاه‌تر است، اما باید توجه داشت که با یک محصول ۳۰ دلاری روبه‌رو هستیم و ازطرفی تنوع مکانیسم‌های مبارزه‌ای درکنار ترکیب اسطوره شناسی با مهارت‌های هر شِل، سبب شده تا ارزش تکرار مورتال شِل افزایش پیدا کند. هر یک از چهار شِل بازی ویژگی‌های متفاوتی را در اختیار قهرمان داستان قرار می‌دهد و این مورد برای سلاح‌های بازی هم صدق می‌کند. بااین‌حال Mortal Shell از نظر هوش مصنوعی مشکلاتی را به خود اختصاص داده و کیفیت بافت‌های محیطی هم آنطور که باید و شاید خوب کار نشده است.

پی سی گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

Mortal Shell در باطن بازی چالش‌برانگیز و سختی است. بااین‌حال می‌توان آن را شروع خوبی برای استودیو کلد سیمتری دانست.

گیم اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

Mortal Shell دستاوردی بیشتر از ارائه حس‌وحال بازی‌های سولزلایک دارد. نکته بازی این است که تیم سازنده از المان‌های به کار گرفته شده در بازی‌های فرام‌سافتور به‌گونه‌ای استفاده کرده تا کاربران بیشتری بتوانند مورتال شل را تجربه کنند، درحالی‌که فضای بازی دست نخورده باقی‌مانده و جذابیت همیشگی را دارد. مورتال شل یک شروع کننده بسیار خوب برای آن دسته از کاربرانی است که می‌خواهند متوجه شوند که چرا بازی‌های فرام‌سافتور برای هواداران آن جذاب است. بااین‌حال Mortal Shell به‌تنهایی یک بازی چالش‌برانگیز، مرموز و به‌صورت فریبنده‌ای عمیق است. بازیکنان با قرارگیری در پیچش و چالش‌های آن و رویارویی با دشمنان کشنده، قطعا پاداش خوبی را کسب می‌کنند.

گاد ایز گیک: ۷۵ از ۱۰۰

شاید مورتال شل داستان درگیر کننده‌ای نداشته باشد، اما ماجراجویی جذابی را در اختیار شما قرار می‌دهد و یک بازی کامل در زیرژانر سولزلایک به حساب می‌آید.

AOTF: نمره ۷۰ از ۱۰۰

Mortal Shell به‌تنهایی شبیه بازی Dark Souls نیست، بلکه همانند یک نامه عاشقانه برای مجموعه قدرتمند فرام‌سافتور است که به‌خوبی توانسته است المان‌های آن‌ها را در خود جای دهد و در عین حال، خود را به‌عنوان یک بازی متفاوت هم به‌تصویر بکشد. این اتفاقات بدون اشتباه رخ نداده‌اند، اما همچنان Mortal Shell یک تجربه خوب برای کاربران سولزلایک به حساب می‌آید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده