نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۵

مجموع فروش کنسول‌های بازی در ماه ژوئن ۱۷ درصد افت داشته است

به گزارش گروه NPD، مجموع درآمدهای بازار آمریکا از فروش کنسول‌های بازی در ماه ژوئن و مقایسه با موعد مشابه سال گذشته ۱۷٪ کاهش را به خود می‌بیند. نینتندو سوییچ همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد.

گروه آنالیز و تحقیقات NPD Group علاوه‌بر جداول فروش نرم‌افزاری بازی‌های ویدیویی در ماه ژوئن، اطلاعات جالب توجهی را در خصوص عملکرد محصولات سخت‌افزاری از جمله کنسول‌های بازی در این بازه زمانی را در بازار ایالات متحده آمریکا منتشر کرده‌اند. بر این اساس، نمودار مجموع آمار فروش کنسول‌های بازی، برای اولین‌بار از ماه فوریه و بعد از اینکه فراگیر شدن ویروس کرونا تبدیل به یک مشکل اساسی در کشورهای مختلف جهان شد، روند نزولی به خود گرفته است. گروه NPD گزارش می‌کند که با مقایسه آمار ماه ژوئن با موعد مشابه سال گذشته، ۱۷٪ کاهش به چشم می‌خورد.

نمای مقابل کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

البته با درنظرگرفتن اینکه در آستانه عرضه کنسول‌های نسل جدید قرار داریم، می‌توان گفت که این کاهش فروش منطقی و مورد انتظار به نظر می‌رسد. هرچند افت ۱۷ درصدی درآمد حاصل از این حوزه، رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. از طرفی، هنگام مقایسه آمار فروش کنسول‌ها در سه ماه اخیر، شرایط کاملاً متفاوتی به چشم می‌خورد. به طوری که در ماه می، درآمد حاصل از فروش کنسول‌های بازی ۵۶ درصد رشد را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌داد. این میزان در ماه آوریل به عدد خیره‌کننده ۱۶۲ درصد و در ماه مارس به ۶۳ درصد رشد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ می‌رسد.

صرف‌نظر از اینکه پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس آماده عرضه به بازار هستند، یکی دیگر از دلایل کاهش تمایل مردم به خرید کنسول‌های بازی، بازگشایی مجدد مشاغل در کشور آمریکا و بازگشت بخش قابل توجهی از مخاطبان بازار به محیط کار بیان شده است. علاوه‌بر این، حفظ روند عادی تولید برای بسیاری از شرکت‌ها مشکل ساز بوده و همچنان در موجودی بازار سخت‌افزار گیمینگ کمبود دیده می‌شود. در صورتی که کنسول‌های کمتری در بازار فروش وجود داشته باشد، مسلماً درآمد حاصل از آن نیز کاهش خواهد یافت.

تصویری از کنسول نینتندو سوییچ

مت پیسکاتلا (Mat Piscatella) محقق اقتصاد و آمار صنعت بازی‌های ویدیویی گزارش کرده که نینتندو سوییچ همچنان پرفروش‌ترین پلتفرم سخت‌افزاری در ماه ژوئن محسوب می‌شود. این موضوع، هردو جنبه‌ی تعداد واحدهای فروخته شده و درآمد دلاری را شامل می‌شود. درواقع عملکرد کنسول اختصاصی نینتندو برخلاف روند کلی بازار همچنان رو به رشد است. افزایش تولید کارخانه‌های ساخت کنسول‌های نینتندو سوییچ، محبوبیت رو به رشد بازی‌هایی مانند Animal Crossing: New Horizons و عدم برنامه‌ریزی نینتندو برای معرفی کنسول جدید در آینده نزدیک، از دیگر عواملی است که در روند رو به رشد این دستگاه در بازار مؤثر بوده است.

البته تمامی آماری که NPD اقدام به انتشار آن کرده، روند رو به افول بازار را نشان نمی‌دهد. براساس اظهارات پیسکاتلا، مجموع هزینه‌های کاربران در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته و به رقم ۱.۶ میلیارد دلار رسیده است. با مراجعه به مطلب مقابل، می‌توانید به جدول فروش بازی‌های پرطرفدار ماه ژوئن در بازار آمریکا نگاهی داشته باشید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده