نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۰

The Last of Us Part 2 بهترین شروع یک ماهه در میان تمام بازی‌های سال ۲۰۲۰ در آمریکا را داشت

براساس گزارش مت پیسکاتلا از گروه آنالیز و تحقیقات The NPD Group بازی The Last of Us Part 2 طی اولین ماه انتشار رسمی خود، موفق به ثبت بهترین آمار فروش در ماه نخست عرضه، در میان تمام بازی‌های سال در کشور ایالات متحده شده است.

بازی The Last of Us Part 2 مطابق انتظار پرفروش‌ترین بازی ماه ژوئن نام گرفت؛ اما آنچه که عملکرد جدیدترین بازی ناتی داگ در نخستین ماه عرضه رسمی خود را متمایز می‌کند، قرار گرفتن نام Last of Us 2 در جایگاه سوم پرفروش‌ترین بازی‌های سال و همچنین هشتمین بازی پرفروش در بازه‌ دوازده ماهه‌ی منتهی به ماه ژوئن است. این آمار نهایتاً Last of Us Part 2 را به جایگاه بالاترین فروش دلاری یک بازی طی ماه اول عرضه رسمی آن در سال ۲۰۲۰ رسانده است.

مت پیسکاتلا (Mat Piscatella) آنالیزور شناخته‌شده‌ی گروه تحقیقاتی The NPD Group در جدیدترین گزارش فروش خود از صنعت بازی‌های ویدیویی به عملکرد یک ماهه‌ی The Last of Us Part 2 از زمان عرضه‌ی این بازی پرداخته و اعلام می‌کند که مجموع آمار فروش این بازی با عبور از بازی‌های بزرگی مانند Final Fantasy VII Remake، Animal Crossing: New Horizons و Doom Eternal به رتبه‌ی نخست رسیده است.

از سوی دیگر The Last of Us Part 2 با فروش بیش از ۴ میلیون نسخه در ۳ روز اول عرضه‌ی خود، سریع‌ترین آمار فروش را در میان تمامی بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 4 به خود اختصاص داده است. حالا تنها Marvel's Spider-Man است که به‌عنوان یکی از بازی‌هایی که توسط شرکت سونی منتشر شده، به‌عنوان بهترین عملکرد یک بازی در نخستین ماه عرضه‌ی رسمی خود، جلوتر از این بازی قرار می‌گیرد.

بازی The Last of Us Part 2 به عنوان پرفروش ترین بازی ماه ژوئن 2020

بدین ترتیب، پنج رده‌ی بالای پرفروش‌ترین بازی‌های ماه ژوئن در سال ۲۰۲۰ به ترتیب در اختیار Call of Duty: Modern Wafare از اکتیویژن، Animal Crossing: New Horizons از نینتندو، Grand Theft Auto V راک‌استار، Mortal Kombat 11 از استودیوی NetherRealm و نهایتاً Last of Us Part 2 از ناتی داگ قرار دارد. اما شاید بهترین جهش یکباره در آمار پرفروش‌ترین بازی‌های ماه گذشته، به Ring Fit Adventure تعلق داشته باشد که طی این مدت موفق شده تا خود را به جایگاه هفتم جدول برساند. این بازی در ماه قبل و در پی کمبود تولید شرکت ناشر به‌دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در رتبه ۸۳۵ این فهرست قرار داشت. فهرست کامل پرفروش‌ترین بازی‌های ماه ژوئن ۲۰۲۰ به ترتیب زیر است:

پرفروش‌ترین بازی‌های ماه ژوئن آمریکا (۲۰۲۰)

  1. The Last of Us Part 2
  2. Call of Duty: Modern Warfare
  3. Animal Crossing: New Horizons
  4. Grand Theft Auto V
  5. Mortal Kombat 11
  6. Red Dead Redemption 2
  7. Ring Fit Adventure
  8. NBA 2K20
  9. Mario Kart 8 Deluxe
  10. Minecraft Dungeons
  11. Super Smash Bros. Ultimate
  12. Tom Clancy's Rainbow Six Siege
  13. Minecraft: PlayStation 4 Edition
  14. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  15. Star Wars Jedi: Fallen Order
  16. Borderlands 3
  17. Need for Speed: Heat
  18. Persona 4 Golden
  19. Spongebob SquarePants: Battle for Bikini Bottom - Rehydrated
  20. Assassin's Creed Odyssey

مجموع آمار هزینه‌های کاربران در زمینه‌ی نرم‌افزار و سخت‌افزار گیمینگ، لوازم جانبی و گیم کارت‌ها در ماه ژوئن به ۱.۲ میلیارد دلار رسیده که ۲۶ درصد رشد را در مقایسه با آمار مشابه سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

بازی Persona 4 Golden که در ماه ژوئن مجدداً در استیم منتشر شد نیز موفق شد تا به رتبه‌ی هجدهم این فهرست صعود کند. نینتندو سوییچ نیز بار دیگر پرفروش‌ترین سخت‌افزار گیمینگ در ماه ژوئن بود. هرچند مجموع هزینه‌های کاربران در این حوزه ۱۷ درصد کاهش را در مقایسه با سال قبل نشان می‌داد.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده