نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

استودیو آرکین: توسعه مجموعه Dishonored متوقف نشده است

دینا باکابا، کارگردان مجموعه Dishonored اعلام کرده که از اظهارات قبلی توسعه‌دهندگان این سری تفسیر نادرستی منتشر شده و روند توسعه آن متوقف نشده است.

اولین بازی مجموعه Dishonored با غافلگیر کردن مخاطبان خود، توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کرد. استایل شبیه‌سازی دقیق این بازی حق انتخاب‌ متنوع و متعددی را برای بازیکن در نظر گرفته و درکنار داستان درگیر کننده و جذاب خود، سبک منحصر به فردی را در میان سایر عناوین مشابه ارائه می‌کرد. دنباله این بازی نیز از سوی منتقدان با بازخورد مثبتی مواجه شد اما گزارش فروش این بازی نشان می‌داد که عملکرد این بازی کمتر از حد انتظارات بود. لذا از زمان انتشار بسته الحاقی Death of the Outsider برای Dishonored 2، هیچ خبر جدیدی از وضعیت این مجموعه منتشر نشد. حالا توسعه‌دهندگان استودیوی آرکین (Arkane) بالاخره به اظهارنظر در خصوص این مجموعه پرداخته و اعلام کردند که روند توسعه آن متوقف نشده است.

دینا باکابا (Dinga Bakaba) کارگردان مجموعه Dishonored در مصاحبه جدید خود با وبسایت IGN اعلام کرده که برخی اظهار نظرها در خصوص سرنوشت این مجموعه به اشتباه برداشت شده است. چیزی که باکابا به آن اشاره می‌کند، درواقع اظهارات ریکاردو بیر (Ricardo Bare) طراح ارشد استودیوی آرکین در سال ۲۰۱۸ است که در خصوص این مجموعه گفته بود: «این سری، فعلاً به یک استراحت خواهد رفت».

باکابا اظهار داشته که صحبت‌های طراح ارشد این استودیو نه به معنای توقف روند تولید محتوای جدید این مجموعه، بلکه به پایان برنامه‌های فعلی شرکت برای پیشبرد روند توسعه آن مربوط می‌شده است:

خب، اول از همه باید اقرار کنم که ساخت یک دنباله برای یکی از بازی‌های تولیدی ما کمی عجیب و ناملموس بود؛ چرا که قبلاً سابقه‌ی این کار را نداشتیم. اما در هر حال پروژه جالب و لذت بخشی را تجربه کردیم. از طرفی، شایعاتی که در خصوص توقف روند توسعه این آی‌پی مطرح شده نیز بسیار اغراق‌آمیز بوده و حقیقت ندارد.

Dishonored

شما حتماً می‌دانید که وقتی اظهارنظری در خصوص احتمال اجرای یک تصمیم مطرح می‌شود، لزوماً چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اصلاً از ابتدا همچنین چیزی مطرح نبود. بنابراین باید اطمینان بدهیم که چیزی به‌عنوان توقف تولید Dishonored وجود ندارد. من فکر می‌کنم نقل قولی که از طراح ما منتشر شده بود درست تفسیر نشده است.

این استودیو، در حال حاضر یک پروژه جدید به نام Deathloop را در دست ساخت دارد. این بازی که در سال گذشته و در خلال کنفرانس E3 معرفی شد، برای عرضه در مراسم امسال E3 برنامه‌ریزی شده بود اما از زمان لغو برگزاری رویدادهای امسال، هیچ خبری در خصوص ان منتشر نشده است. بتسدا به‌طور گسترده اعلام اطلاعات مربوط‌به آمار و ارقام فروش بازی‌های خود را محدود کرده و ما دقیقاً نمی‌دانیم که عملکرد Dishonored 2 به چه شکلی بوده است؛ اما حداقل حالا می‌دانیم که این مجموعه برخلاف تصورات، به پایان راه خود نرسیده است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده