نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۱

نسخه PSVR بازی Dreams در دست ساخت قرار دارد

توسعه‌دهندگان استودیوی مدیا مولکول امکان شرکت در طرح آزمایشی تجربه VR بازی Dreams را برای کاربران PSVR فراهم کرده‌اند.

بازی Dreams مسلماً یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های ساخته شده در سبک منحصر‌به‌فرد خود است که عملاً یک موتور بازی‌سازی را در اختیار بازیکنان خود قرار می‌دهد. برخی از بازیکنان تنها از ساخته‌های سایر کاربران در بازی استفاده کرده و برخی دیگر زمان خود را صرف پیاده‌سازی ایده‌های خلاقانه خود و خلق یکی دنیای جدید برای ماجراجویی سایرین می‌کنند. اما یکی از ویژگی‌هایی که از زمان عرضه این بازی توسط جامعه بازیکنان درخواست شده، امکان پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی است. چیزی که با آغاز فرایند آزمایشی استفاده از PSVR توسط بازیکنان داوطلب، خبر از شروع روند توسعه بازی برای هدست واقعیت مجازی سونی در مدیا مولکول (Media Molecule) می‌دهد.

براساس قوانین فعلی نسخه آزمایشی Dreams در PSVR، امکان تست این حالت فعلاً فقط برای منطقه اروپا امکان‌پذیر بوده و بازیکنان برای این منظور باید یک فرم درخواست را تکمیل کنند. در این فرم، یک سری مشخصات کلی از محل زندگی و تجربه قبلی بازیکنان در استفاده از محتوای آزمایشی و همچنین سوابق آن‌ها در استفاده از Dreams و غیره پرسیده می‌شود.

اگر با درخواست شما موافقت شود، شما ضمن پایبندی به یک توافق‌نامه یک طرفه، با شرکت در یک پروژه سه مرحله‌ای، مبلغ ۲۰۰ یورو را برای مشارکت در این فرایند دریافت خواهید کرد. در فاز اول این برنامه، باید یک تماس ویدیویی به مدت یک ساعت را برای معرفی طرفین برقرار کنید. در مرحله دوم، از شما خواسته می‌شود تا به مدت دو هفته تمامی قسمت‌های بازی را تجربه کرده و به یادداشت برداری از نظرات و پیشنهاد‌ها خود در بازه‌های یک الی دو روزه بپردازید. در فاز نهایی، یک مصاحبه کامل با شما انجام گرفته و مراحل پرداخت دستمزد طی می‌شود.

Dreams PSVR

بازی Dreams قبل از اینکه در دسترس عموم قرار بگیرد، مدت زمان نسبتاً طولانی را صرف تست و آزمایش تمامی جوانب آن از سوی جامعه بازیکنان کرده بود. نسخه Early Access این بازی از آوریل ۲۰۱۹ (فروردین ۱۳۹۸) در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار گرفته و نسخه نهایی آن، در فوریه سال ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸) منتشر شد. حالا به‌نظر می‌رسد که نسخه پلی استیشن VR این بازی نیز پروسه‌ی مشابهی را طی خواهد کرد.

پشتیبانی از قابلیت‌های PlayStation VR، می‌تواند جوانب جذاب به مراتب بیشتری را به قابلیت‌های بی‌نظیر این بازی اضافه کند. تاکنون طرح‌ها و ایده‌های بسیار جذاب و واقع‌گرایانه‌ای با استفاده از ابزار و امکانات این بازی طراحی شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بازسازی انیمیشن صحنه‌های مبارزه اِلی در تریلر گیم پلی The Last of Us Part 2 یا طراحی بسیار واقع‌گرایانه محیط یک جنگل در آن اشاره کرد. با مراجعه به لینک مطلب مقابل، می‌توانید اثر خیره کننده‌ی این بازیکن خلاق را مشاهده کنید که شاید در نگاه اول اصلاً با ویدیویی که از محیط یک جنگل واقعی ضبط شده تفاوتی نداشته باشد.

این بازی هم‌اکنون به‌صورت انحصاری برای پلی ‌استیشن 4 قابل دریافت است. اخیراً توسعه‌دهندگان Dreams از امکان استخراج بازی‌های ساخته شده توسط بازیکنان و حتی پشتیبانی مالی یا فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای خلاقانه‌ترین آثار صحبت‌هایی را به میان آورده‌اند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده