نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۱

طراحی بسیار واقع‌گرایانه محیط یک جنگل در بازی Dreams

یکی از کاربران بازی Dreams، ویدیویی را از نتیجه‌ی کار خود در این بازی منتشر کرده که شاید در نگاه اول به هیچ عنوان از یک ویدیوی واقعی که در محیط جنگل ضبط شده قابل تشخیص نباشد.

ممکن است این ویدیو در نظر شما شبیه به کلیپی باشد یک شخص در حال گشت‌و‌گذار درکنار رودخانه‌ای که در میان یک جنگل قرار دارد ضبط شده است. اما این تصاویر در حقیقت از محیط بازی Dreams در پلی‌ استیشن 4 گرفته شده است. این دنیای فوق‌العاده واقعگرایانه و چشم نواز، توسط یکی از کاربران این بازی به نام BadRobo82 طراحی شده است؛ درحالی که کیفیت جلوه‌های تصویری و جزئیاتی که در طراحی محیط آن به کار گرفته شده، بیشتر شبیه به چیزی است که در موتور گرافیکی Unity یا حتی Unreal طراحی شده باشد.

درختان، بافت تصاویر، ابرها، گیاهانی که روی زمین رشد کرده، آب رودخانه و تمامی جزئیاتی که در این ویدیو می‌بینید، تنها در بازی Dreams ساخته شده است.

دانلود از آپارات

ما قبلاً هم شاهد طراحی واقعگرایانه و بسیار طبیعی در بازی دریمز بوده‌ایم که از میان آن‌ها می‌توان به طراحی طبیعی یک میز صبحانه توسط یکی از کاربران این بازی در چند ماه قبل اشاره کرد. اما این مورد بیش از تمامی مواردی که قبلاً در Dreams دیدیم توجه ما را به سمت خود جلب می‌کند. ضمن اینکه او چند مورد دیگر از این جهان‌های واقعگرایانه را نیز طراحی کرده است.

اگر به کانال یوتیوب BadRobo82 مراجعه کنید، می‌توانید شماری از سایر ساخته‌های زیبای او را نیز مشاهده کنید. او هفته‌ی گذشته یک ویدیوی دیگر از داخل این جنگل را منتشر کرده بود که این مورد نیز بسیار زیبا و طبیعی به نظر می‌رسید. شما می‌توانید در ادامه به این ویدیوی کوتاه نیز نگاهی داشته باشید.

دانلود از آپارات

براساس توضیحات BadRobo82، این سازه فشار زیادی را به پردازش این بازی وارد کرده است. در توییتی که هفته گذشته از مراحل پایانی این ساخت این سازه‌ها منتشر شده، توضیح داده می‌شود که عامل «Thermo» بازی تقریباً در حالت حداکثری قرار داشته است. منظور از «Thermo» اشاره به دماسنجی است که با اضافه شدن آیتم‌ها و جزئیات بیشتر به محیط بازی Dreams دمای بالاتری را نشان می‌دهد. ظاهراً سازندگان این اثر در پایان، این میزان را به حداکثر توان خود رسانده و دیگر قادر نبودند تا جزئیات بیشتری را به به آن اضافه کنند. اگر دمای نمایش داده شده در این بخش بیش از حد بالا باشد، در بحث عملکرد بازی نیز مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

صرف‌نظر از این موضوع، اینکه یک کاربر عادی موفق شده تا با استفاده از ابزاری که در بازی Dreams در اختیار او قرار داده شده چنین تصاویر واقعگرایانه و چشم نوازی را تولید کند، بسیار جالب به نظر می‌رسد. بسیاری از بینندگان این اثر در ابتدا تصور می‌کنند که این تصاویر از دنیای واقعی ضبط شده یا حداقل از یک بازی بزرگ با یک بودجه‌ی هنگفت برداشت شده است. شما می‌توانید بدون محدودیت به پیاده‌سازی خلاقیت خود در دنیای Dreams بپردازید. فقط حواستان باشد که از ماریو در سازه‌های خود استفاده نکنید!


منبع kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده