نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۱

استودیو رمدی به مناسبت ۱۰ سالگی Alan Wake برنامه‌هایی خواهد داشت

اعضای رمدی به‌زودی به‌سراغ لایو استریم و برنامه‌های دیگری برای جشن تولد Alan Wake خواهند رفت.

بازی آلن ویک (Alan Wake) به‌زودی ۱۰ ساله می‌شود؛ یکی از آثار جذاب و متفاوت نسل قبل که محصولی از استودیو رمدی (Remedy Entertainment) بود و اعضای این استودیو قصد دارند به‌مناسبت جشن تولد بازی خود، به‌زودی به‌سراغ برنامه‌هایی مثل لایو استریم بروند.

اوایل نسل قبل بود که رمدی، خالق مکس پین (Max Payne) با انتشار تریلری خبر از تولید بازی جدید خود تحت‌عنوان آلن ویک داد؛ بازی‌ای که بعدها مایکروسافت با سرمایه‌گذاری روی آن حق انتشارش را به‌دست گرفت و در نهایت در تاریخ ۱۴ می ۲۰۱۰ (۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹) برای ایکس باکس 360 منتشر شد و دو سال بعد از آن هم نوبت به نسخه‌ی کامپیوتر آن رسید. آلن ویک بازی‌ای اکشن ماجرایی با اتمسفری سنگین بود و رمدی در تولید آن از آثاری چون تویین پیکس (Twin Peaks) و کارهای استیون کینگ هم الهام گرفته بود.

اکنون به مناسبت دهمین سالگرد تولد آلن ویک، استودیو رمدی قصد اجرای برنامه‌هایی را برای طرفداران این دارد که شامل لایو استریم و موارد دیگر می‌شود؛ برنامه‌هایی که هفته‌ی آینده اطلاعات بیشتری از آن‌ها منتشر خواهد شد و البته رمدی از دوست‌داران بازی خواسته است منتظر اتفاق بزرگ و رونمایی خاصی نباشند و به‌طور غیرمستقیم به آن‌ها گفته خبری از معرفی آلن ویک 2 نخواهد بود.

هرچند الن ویک در اوایل کار به فروش خیلی عظیمی نرسید، ولی توانست طرفداران خاص خود را پیدا کند و به یکی از آثار کالت کلاسیک این سال‌های صنعت بازی تبدیل شود و به‌تدریج فروش آن هم بالاتر رفت. در سال ۲۰۱۲ هم شاهد عرضه‌ی نسخه‌ای فرعی از آن با عنوان کابوس آمریکایی الن ویک (Alan Wake's American Nightmare) بودیم؛ بازی‌ای که در حد و اندازه‌های نسخه‌ی اصلی نبود ولی ویژگی‌های جالب خود را داشت.

پس از آن درحالی‌که رمدی به دنبال تولید Alan Wake 2 بود، پروژه با اتفاقات مختلفی همراه شد و در نهایت به‌جای نسخه‌ی دوم الن ویک، شاهد تولید کوانتوم بریک (Quantum Break) بودیم. سال گذشته هم که جدیدترین اثر آن‌ها یعنی بازی کنترل (Control) از راه رسید و نه‌تنها توانست موفقیت خوبی در زمان عرضه به‌دست آورد، بلکه بعدها جوایز مختلفی را هم از آنِ خود کرد.

با اینکه در طول سال‌های گذشته بارها اخبار و شایعاتی در مورد الن ویک 2 منتشر شده ولی همچنان خبری از این بازی نیست، آن‌هم در شرایطی که سازندگان بازی از جمله سم لیک بارها به علاقه‌ی خود برای روایت ماجراهای جدید الن ویک اشاره کرده‌اند؛ بازی‌ای که شاید سرانجام بتوانیم در ماه آگوست امسال آن‌را ببینیم، در جشن تولد ۲۵ سالگی رمدی که ممکن است با معرفی اثر جدیدی از این استودیو همراه باشد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده