// پنجشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۸

شایعه: Watch Dogs: Legion یکی از بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس خواهد بود

مطابق گزارش‌های جدید شرکت یوبی‌سافت می‌خواهد نسخه‌های نسل نُهُمی بازی Watch Dogs: Legion را همزمان با عرضه‌ی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس تحویل گیمرها دهد.

بر کسی پوشیده نیست که هر گاه کنسول یا حتی پلتفرم ویدیوگیمی تازه‌ای از راه می‌رسد، یوبیسافت به‌معنی واقعی کلمه یکی از اولین شرکت‌های بزرگ صنعت/هنر بازی‌های ویدیویی است که به استقبال آن می‌رود. یوبی‌سافت چه وقتی که گوگل می‌خواست Stadia را معرفی کند، چه زمانی‌که نینتندو کنسولِ ذاتا شکست‌خورده‌ی Wii U را به بازار فرستاد و چه وقتی پلی‌استیشن ویتا از راه رسید، شاید همیشه نخستین شرکت بزرگی بود که به پورت بازی‌های خود روی این دستگاه‌های جدید می‌پرداخت و حتی گاهی ابایی از خلق آثار انحصاری برای آن‌ها هم نداشت. چند هفته‌ی قبل هم یکی از مدیران این شرکت در مصاحبه با رسانه‌ها گفت که این شیوه در Ubisoft پایدار می‌ماند و آن‌ها همواره می‌خواهند جزو نخستین شرکت‌هایی باشند که به صف تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان بازی برای پلتفرم‌های تازه از راه رسیده می‌پیوندند.

Watch Dogs Legion

پس به هیچ عنوان شایعه‌ی جدیدی که از جدیت شرکت فرانسوی برای عرضه‌ی بازی جهان-باز Watch Dogs: Legion روی PS5 و XSX به‌صورت همزمان با عرضه‌ی جهانی آن‌ها می‌گوید، قابل دست کم گرفتن نیست. مخصوصا که یوبی‌سافت پیش‌تر هم اشاره کرد که تمام بازی‌هایی که از این به بعد عرضه می‌کند یا صرفا متعلق به نسل نُهُم هستند یا به‌صورت همزمان برای کنسول‌های نسل‌های هشتم و نهم به انتشار می‌رسند. وقتی هم که ماه‌ها قبل شرکت فرانسوی زمان‌های عرضه‌ی تک‌تک بازی‌های در حال ساخت خویش را برای کسب اطمینان از موفقیت آن‌ها و دادن زمان بیشتر به سازندگان‌شان به تعویق انداخت، همه جدی‌تر از گذشته احتمال انتشار همزمان آن‌ها روی کنسول‌های نسل هشتمی و نسل نُهُمی را بالا دانستند. چون عرضه‌ی همزمان روی این کنسول‌ها به یوبی‌سافت اجازه می‌دهد که برای نوشته شدن بررسی‌های بازی‌ها کدهای مربوط‌به نسخه‌های پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس را در اختیار رسانه‌ها بگذارد؛ پلتفرم‌هایی که به‌صورت منطقی حتی بدون انجام شدن کار اضافه از سوی سازندگان، بازی‌ها را بهتر، روان‌تر و جذاب‌تر ارائه می‌دهند.

البته گزارش‌های مطمئن‌تری هم طی هفته‌های قبلی منتشر شدند که خبر از تاکید یوبی‌سافت روی عرضه‌ی بازی Watch Dogs: Legion در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی می‌دهند؛ دقیقا همان بازه‌ی زمانی‌که سونی و مایکروسافت برای عرضه‌ی کنسول‌های نسل نُهُمی خود برگزیده‌اند. جالب‌تر آن که اخبار بازی رسمی منتشرشده می‌گویند یوبی‌سافت در صورت تأخیر خوردن زمان عرضه‌ی کنسول‌ها به خاطر مواجهه‌ی جهان با ویروس کرونا/کووید 19 زمان عرضه‌ی برخی از بازی‌های خود را به تعویق می‌اندازد! مسئله‌ای که نشان می‌دهد شرکت فرانسوی تاکیدی جدی روی انتشار همزمان نسخه‌های مختلف بازی‌های ویدیویی تازه‌ی بزرگ خود و هماهنگ کردن تاریخ عرضه‌ی آن‌ها با زمان به بازار رفتن ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 دارد.

پس از بازی Beyond Good and Evil 2 مایکل انسل که هیچ‌کس کوچک‌ترین اطلاعاتی درباره‌ی زمان عرضه‌ی آن ندارد، Watch Dogs: Legion بدون شک مورد انتظارترین بازی رسما معرفی‌شده‌ی یوبیسافت است؛ اثری که در پیش‌نمایش‌ها توجهاتی را به خود جلب کرد، رسانه‌ها از تجربه‌ی نسخه‌ی آزمایشی آن رضایت داشتند و باید صبر کرد و دید که در نهایت چه عملکردی را به نمایش می‌گذارد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده