نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۲

NPCهای بازی Fallout 76 سلاح بازیکنان کشته شده را می‌دزدند

کارکترهای غیرقابل‌بازی بازی Fallout 76، در اقدامی غیرمنتظره سلاح‌ها و مهمات بازیکنان را بعد از کشته شدن لوت می‌کنند. جالب اینجاست که حتی امکان پس گرفتن آن‌ها نیز وجود نخواهد داشت.

بازی Fallout 76 بعد از انتشار بسته الحاقی Wastelanders بهبودهای قابل توجهی را به خود می‌بیند. محتوای این DLC، دنیای بازی را مملؤ از ساکنین جدید انسانی کرده و اتمسفر بازی را به مراتب زنده‌تر ساخته است. اضافه شدن کاراکترهای غیرقابل بازی جدید Fallout 76، یکی از تغییراتی بوده که مورد استقبال هواداران قرار گرفته و مشاهده چهره‌های دوستانه در دنیای Appalachia تجربه این بازی را لذت‌ بخش‌تر کرده است.

اما جالب اینجاست که این کاراکترها در عین رفتار دوستانه‌ای که دارند، گاهی اوقات عادت‌های عجیبی مانند دزدی را از خود نشان می‌دهند. برخی از بازیکنان گزارش دادند که در خلال رویدادهایی مانند Riding Shotgun و Radiation Rumble، کاراکترهای غیر قابل بازی از آن‌ها دزدی می‌کردند. به خصوص در شرایطی که بازیکن مورد نظر در جریان این رویدادها کشته شده باشد. بسیاری از بازیکنان گزارش کردند که بعد از رسپاون شدن، سلاح‌ها و تمامی مهمات همراه آن که بعضاً ارزش زیادی هم داشتند را در دست یک NPC دیده‌اند.

ظاهراً بعد از این که شما در بازی کشته می‌شوید، یکی از کاراکترهای NPC سلاح‌ها و مهمات شما را از روی جسد برداشته و خود از آن استفاده می‌کند. برای افرادی که با بازی Fallout 76 آشنایی کامل ندارند باید گفت که امکان انجام این کار حتی برای بازیکنان نیز فراهم نشده است. اینگونه حرکات غیرمنتظره از هوش مصنوعی بازی معمولاً برای بازیکنان جالب توجه بوده است اما مشکل اینجاست که این کاراکترها بعد از انجام کار خود، سلاح‌های دزدیده شده را پس نمی‌دهند. این مشکل، برای بازیکنانی که بعضاً زمان زیادی را صرف به‌دست آوردن سلاح مذکور کرده‌اند، غیر قابل جبران خواهد بود.

Fallout 76

شما می‌توانید با تماشای ویدیویی که توسط Dani Garcia در یوتیوب منتشر شده، این حرکات را از طرف کاراکترهای غیرقابل بازی مشاهده کنید. در دقیقه ۱:۰۰ این ویدیو، بازیکن در حین شرکت در یکی از رویدادهای بازی کشته می‌شود. این کاربر، بعد از رسپاون شدن متوجه می‌شود که سلاح پلاسمایی او از مجموعه‌ی سلاح‌های او حذف شده است. سپس در دقیقه ۲:۲۵ مشاهده می‌کنیم که بازیکن به یکی از کاراکترهای NPC بازی به نام Marion Copeland رسیده و سلاح خود را در دستان او مشاهده می‌کند. ظاهراً این کاراکتر، سلاح مذکور را از روی جسد این بازیکن برداشته است.

نکته دیگری که این اتفاق را بسیار ناعادلانه جلوه می‌دهد این است که نمی‌توان خود Copeland را در این مرحله از بین برد. حتی در شرایطی که بازیکن کنار ایستاده و اجازه دهد تا دشمنان او را تحت کنترل خود بگیرند. بنابراین هیچ راهی برای پس گرفتن دارایی شما وجود نخواهد داشت و زمانی که یک NPC جسد شما را لوت کرد، تجهیزات ارزشمند شما برای همیشه از دست خواهد رفت.

Fallout 76

البته این رفتار، کاملاً جدید نیز محسوب نمی‌شود. دشمنان بازی Fallout، اغلب در شرایطی که سلاح شما از چیزی که در دستان آن‌ها است بهتر باشد، بعد از کشتن کاراکتر شما، آن را از آن خود می‌کنند. حتی در Fallout 4 نیز دیده شده که NPCها در گرفتن آرمورهای قدرت پیش دستی کرده و آن را از دست بازیکنان خارج می‌کنند. اما حداقل در آن بازی امکان پس گرفتن آن، بعد از انجام کار مورد نظر ممکن بود.

بتسدا (Bethesda) هم‌اکنون درحال بررسی امکان وجود باگ در بازی است. اما در این فاصله، اگر قصد ورود به یکی از رویدادهای بازی را داشتید، بهتر است ارزشمندترین سلاح خود را به همراه نداشته باشید. چرا که ممکن است ناگهان آن را در دست یکی از ساکنین جدید Appalachia ببینید.


منبع pcgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده