نویسنده: روزبه حسینی
// سه شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۰

بازی Crysis Remastered احتمالا شامل بسته‌ی الحاقی Warhead باشد

بنابر توییت یکی از سازندگان، احتمالا نسخه‌های ریمستر بیشتری از سری Crysis در حال ساخت هستند.

بازی Crysis Remastered چندی پیش از سوی استودیو کرایتک (Crytek) و استودیو Saber Interactive معرفی شد و قرار است تا با گرافیک به‌روز شده، باری دیگر طرفداران بازی‌های شوتر علمی تخیلی را سرگرم کند. حال طبق‌ آخرین اخبار بازی، به نظر می‌رسد که احتمال قرار داشتن بسته‌ی الحاقی Warhead در این بازی بالا است چرا که تیم ویلیتز، از استودیو Saber Interactive در جساب کاربری توییتر خود اعلام کرده است که آن‌ها به‌زودی اطلاعات بیشتری را از «ریمستر‌های» خود منتشر خواهند کرد. 

با اینکه هنوز این موضوع به صورت رسمی تایید نشده است، اما اشاره‌ی ویلیتز به «ریمسترها» احتمالا به معنی همکاری بیشتر کرایتک با استودیو Saber Interactive است. یکی از شایعاتی که پیرامون این قضیه وجود دارد این است که احتمالا کرایتک قصد دارد تا کاری را که مایکروسافت با بازی Halo: The Master Chief Collection انجام داد، با سری کرایسیس انجام دهد البته با این تفاوت که شما یکبار برای مجموعه ریمستر‌های سری بازی کرایسیس هزینه پرداخت می‌کنید اما بازی‌ها طی بازه‌های زمانی مختلف عرضه می‌شوند. اگر این شایعه درست باشد، اولین بازی‌های این مجموعه طبیعتا باید Crysis و Crysis Warhead باشند. توییت ویلیتز در این مورد به شرح زیر است: 

ما در مورد ریمستر‌ها به‌زودی بیشتر سخن خواهیم گفت. من از دیدن هیجان مردم بسیار خوشحال هستم.

با اینکه برخی از افراد معتقدند که ساخت بازی Crysis 4 به فروش این نسخه‌های ریمستر بستگی دارد، اما اخیرا کرایتک فهرست استخدامی را منتشر کرده است که در آن به ساخت یک بازی AAA معرفی نشده اشاره دارد که به احتمال زیاد نسخه‌ی جدیدی از سرای کرایسیس باشد. 

hunt showdown

پس از ساخت نسخه‌ی سوم سری بازی‌های Crysis، استودیو کرایتک تمرکز خود را روی ساخت بازی‌هایی از سبک‌های مختلف گذاشت اما چندان عملکرد خوبی را از خود نشان نداد. در اواخر سال ۲۰۱۳، آن‌ها بازی Ryse: Son of Rome را به عنوان یکی از بازی‌های زمان عرضه‌ی کنسول نسل هشتمی شرکت مایکروسافت، یعنی ایکس باکس وان روانه‌ی بازار کردند که با وجود گرافیک خیره‌کننده‌ی خود، نتوانست گیم‌پلی درخور توجه بازیکنان را ارائه دهد و به‌دلیل استفاده بیش از حد از مکانیزم دکمه‌زنی یا همان QTE و داستان ساده و تک خطی، بازی با استقبال ضعیف منتقدان و بازیکنان روبرو شد. پس از آن، این استودیو با بحران شدید مالی روبرو شد و به سراغ ساخت‌ بازی‌هایی برای هدست‌های واقعیت مجازی رفت. دو بازی Robinson: The Journey و The Climb حاصل تلاش این استودیو در زمینه‌ی واقعیت مجازی هستند که البته هر دو بازی چه از طرف منتقدان و چه از طرف بازیکنان بازخورد‌های متوسطی دریافت کردند. در ادامه این استودیو به ساخت بازی‌های اول شخص شوتر یا همان FPS بازگشت و با بازی Hunt: Showdown که یک بازی چندنفره است، توانست تا نظر طرفداران را به سمت خود تا حدودی بازگرداند. این بازی طرفداران را به بازگشت کرایتک به دوران اوج خود امیدوار کرد و حال باید منتظر ماند و دید که آیا این استودیو محبوب می‌تواند در ساخته‌های بعدی خود روند صعودی خود را حفظ کرده و دل طرفداران را باری دیگر به‌دست آورد یا خیر. 

بازی Crysis Remastered در تابستان امسال برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. سازندگان وعده داده‌اند که این بازی شامل پشتیبانی از تکنولوژی رهگیری پرتو در کنار رزولوشن، کیفیت بافت‌ها و سیستم نورپردازی بهتر و پیشرفته‌تر شود. 

نظر شما راجع به انتشار ریمستر‌های بیشتر از سری کرایسیس چیست؟ آیا شما نیز جزو طرفداران این سری بازی اول شخص شوتر هستید؟ به نظر شما کرایتک می‌تواند به روز‌های اوج خود بازگردد؟ نظرات خود را با ما و سایر کابران در میان بگذارید. 


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده