نویسنده: روزبه حسینی
// سه شنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱

استیم به‌دنبال رفع مشکلات پهنای باند در دوران شیوع ویروس کرونا است

استیم به‌دنبال رفع مشکلات پهنای باند به دلیل استفاده زیاد کاربران در دوران قرنطینه است.

به دلیل شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا (Covid-19) بسیاری از مردم در خانه‌های خود مانده‌اند و به همین علت، تعداد بازیکنان آنلاین روز به روز در حال افزایش است. در واقع این یکی از عوارض ناشی از این ویروس، آزاد شدن وقت بسیاری از مردم است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برای بازی‌های ویدیویی بیشتر زمان بگذارند. سرورهای شرکت‌های مختلف که برای چنین حجمی از بازیکنان همزمان ساخته‌ نشده‌ در ماه گذشته فشار بالایی را متحمل شده‌اند و به همین دلیل شرکت سونی اعلام کرد که مجبور است تا سرعت دانلود در بسیاری از نقاط دنیا را در سرویس PSN کاهش دهد و همچنین بارها شاهد بوده‌ایم که سرویس‌های ایکس باکس لایو و سوییچ آنلاین به طور موقت از کار بیفتند. 

حال طبق آخرین اخبار بازی، شرکت ولو (Valve) نیز قصد دارد تا برای رفع مشکلات مربوط به پهنای باند استیم در این دوران قدمی بردارد. در طی پستی در بلاگ این شرکت، ولو به تشریح چگونگی برنامه‌ی خود برای زمان‌بندی دانلودها پرداخت. این موضوع باعث می‌شود تا فشار روی سرورها تا حد زیادی کاهش پیدا کند. به گفته‌ی این شرکت، بازی‌هایی که در استقبال کمتری از آن‌ها در چند روز متوالی شده و کمتر بازی‌ شده‌اند، بلافاصله‌ آپدیت‌ دریافت نمی‌کنند و اولویت دریافت به‌روزرسانی با بازی‌های پرطرفدار خواهد بود. چندی پیش اعلام شد که استیم رکورد کاربران همزمان خود را شکسته است و به همین دلیل سیاست جدید ولو برای کاهش فشار روی سرورها اقدام بسیار خوب و مناسبی به نظر می‌رسد. 

این حرکت تنها یکی از اقداماتی است که شرکت‌های مختلف برای رفاه بیشتر کاربرانی که این روز‌های خود را در خانه می‌گذرانند، انجام داده‌اند. شرکت‌های بازی‌سازی مختلف همگی در تلاش هستند که ساعات خوشی را در این دوران سخت که ویروس کرونا بسیاری از زندگی‌های افراد مختلف را دچار اختلال کرده، بسازند. امیدواریم تا شما کاربران زومجی نیز در دوران شیوع ویروس کرونا در منزل‌های خود بمانید تا هم سلامتی ارزشمند خود را حفظ کرده و هم از گسترش بیشتر این ویروس جلوگیری کنید. 

نظر شما در مورد اقدام جدید شرکت ولو برای کاهش فشار روی سرور‌های استیم چیست؟ به نظر شما اولیت بندی انتشار آپدیت برای بازی‌های مختلف با توجه به محبوبیت آن‌ها اقدام مناسبی است؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده