نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

سونی سرعت دانلود از سرور‌های آمریکایی پلی‌ استیشن را کاهش داد

براساس اعلام رسمی سونی، کاهش سرعت دانلود شبکه پلی استیشن، بعد از اروپا منطقه آمریکا را نیز شامل شده و البته روی سرعت گیم پلی بازی‌های آنلاین تأثیری نخواهد داشت.

پلی استیشن اخیراً با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرده بود که به دلیل محدودیت‌های ایجادشده برای پهنای باند اینترنت در اروپا یک سری محدودیت‌هایی در سرعت دانلود سرورهای خود ایجاد کرده که موجب تأخیر در زمان دانلود محتوا خواهد شد. البته به این نکته تأکید شده که سرعت گیم پلی بازی‌های آنلاین تحت تأثیر این شرایط قرار نمی‌گیرند.

جیم رایان مدیر کل و رئیس سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، توضیح داده که این شرکت به منظور مدیریت ترافیک اینترنتی، اقدام به همکاری با ارائه کنندگان خدمات اینترنتی در اروپا کرده تا با این کار، به فراهم شدن امکان دسترسی تمامی مشترکین به این سرویس را کمک کند. هنوز مشخص نیست که این تغییر چه تأثیری بر خدمات سرویس استریم PlayStation Now خواهد گذاشت. حالا و براساس بیانیه جدید این شرکت، شرایط یاد شده، به سرورهای ایالات متحده آمریکا نیز گسترش خواهد یافت. در بیانیه‌ی رسمی سونی نوشته شده:

از امروز، شرایطی که در اروپا اعمال شده بود، به ایالات متحده نیز گسترش یافته و ما همچنان به اقدامات خود در جهت اطمینان از ثبات سرعت اینترنت ادامه خواهیم داد. این تصمیمات در پی تداوم وضعیت بی‌سابقه‌ی این کشورها اتخاذ شده است. خوشحالیم که در این شرایط سخت می‌توانیم در کمک به ارائه‌ی حس یک جامعه‌ی بزرگ سرگرمی مفید واقع شویم. مجدداً بابت صبر و حمایت‌های شما از جامعه پلی استیشن سپاسگزاریم. لطفاً برای حفظ سلامت خود در خانه بمانید.

این حرکت، در پی اقدامات مشابهی که توسط سرویس‌های نتفلیکس، یوتیوب، آمازون و... در کاهش کیفیت استریم ویدیوها صورت گرفته بود، انجام شده است. اپراتورهای اینترنت در اروپا، بر خلاف آمریکا محدودیتی را برای میزان مصرف اینترنت قرار نداده‌اند و این موضوع موجب شده تا بعد از تمهیدات گسترده‌ای مانند تعطیلی مدارس و مشاغل که به دلیل شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده، میزان مصرف اینترنت به طور بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کند.

با توجه به اینکه دانلودهای PSN نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های این تشدید در کشورهای درگیر بوده است، سونی تصمیم گرفته تا محدودیت‌هایی را در این حوزه اعمال کند. البته با در نظر گرفتن اینکه اکثر حجم مورد استفاده در بازی‌های آنلاین، قبلاً در کنسول‌ها ذخیره شده است، این کاهش سرعت، تأثیر چندانی بر تجربه این بازی‌ها نخواهد گذاشت.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده