نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

Call of Duty Modern Warfare به پرفروش‌ترین بازی‌ ماه فوریه آمریکا تبدیل شد

براساس فهرست منتشر شده از سوی گروه NPD Group، بازی Call of Duty: Modern Warfare پرفروش‌ترین بازی ماه فوریه ۲۰۲۰ در کشور آمریکا لقب گرفت.

بازی Call of Duty: Modern Warfare بار دیگر جایگاه خود را در صدر جدول NPD Charts در ایالات متحده پس گرفته و به پرفروش‌ترین بازی بازار آمریکا در ماه فوریه تبدیل شد. براساس آمار فروش گروه آنالیز و تحقیقات NPD Group، جدیدترین بازی از مجموعه‌ Call of Duty که سال گذشته میلادی به صورت رسمی عرضه شد، همچنان صدر جدول فروش بازی‌های بازار آمریکا در ماه فوریه را از آن خود کرده است. NBA 2K20 و Grand Theft Auto V و Dragon Ball Z: Kakarot و Tom Clancy’s The Division 2 رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

باتوجه به این که در ماه گذشته میلادی، شاهد انتشار بازی‌های جدید چندانی نبودیم، جای تعجب نیست که یکی از بازی‌های سری Call of Duty در صدر جدول فروش قرار گرفته است. کمبود بازی‌های جدید موجب شده تا حتی Dragon Ball Z: Kakarot نیز زمان زیادی را در جمع پنج بازی پرفروش این فهرست پشت سر بگذارد.

در ادامه می‌توانید فهرست کامل NPD Group برای ۲۰ بازی پرفروش کشور آمریکا را در فوریه ۲۰۲۰ مشاهده کنید:

  1. Call of Duty: Modern Warfare
  2. NBA 2K20
  3. Grand Theft Auto V
  4. Dragon Ball Z: Kakarot
  5. Tom Clancy’s The Division 2
  6. Mario Kart 8
  7. Ring Fit Adventure
  8. Madden NFL 20
  9. Super Smash Bros. Ultimate
  10. Star Wars Jedi: Fallen Order
  11. Minecraft
  12. Luigi’s Mansion 3
  13. Red Dead Redemption II
  14. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  15. Pokemon Sword
  16. Just Dance 2020
  17. FIFA 20
  18. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege
  19. Need for Speed: Heat
  20. New Super Mario Bros. U Deluxe

Call of Duty: Modern Warfare

موضوعی که این فهرست را در میان موارد قبلی جالب و متفاوت می‌سازد، این است که هیچ یک از بازی‌هایی که در ماه فوریه منتشر شده در این فهرست حضور ندارند. در واقع بهترین عملکرد در میان بازی‌های این ماه به Yakuza Remastered Collection مربوط می‌شود که در جایگاه ۳۳ام قرار گرفته است.

با بررسی ده بازی پرفروش ماه فوریه براساس پلتفرم مورد استفاده نیز تغییر چندانی در این فهرست ایجاد نمی‌شود. بازی‌های Call of Duty: Modern Warfare، NBA 2K20، Madden NFL 20 و Grand Theft Auto V پنج جایگاه بالای جدول را در هر دو پلتفرم ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 قبضه کرده‌اند؛ با این تفاوت که در فهرست ایکس باکس وان، Tom Clancy’s The Division 2 در جایگاه سوم و در فهرست PS4 بازی Dragon Ball Z: Kakarot در رتبه چهارم قرار دارد. باتوجه به این که Call of Duty: Modern Warfare تنها در سه پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی قابل دریافت است، رتبه اول فهرست نینتندو سوییچ به Mario Kart 8 اختصاص یافته و بعد از آن Ring Fit Adventure و Super Smash Bros. Ultimate را می‌بینیم.

در پایان، مجموع هزینه‌های کاربران بازی‌های ویدیویی در بازار آمریکا را داریم که هم در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته و هم مجموع آمار سالانه تا به این تاریخ، افت درآمد را نشان می‌دهند. میزان درآمد بازار بازی‌های آمریکا در ماه فوریه ۲۰۲۰ در عدد ۷۵۵ میلیون دلار قرار گرفته که در مقایسه با فوریه سال گذشته، ۲۹٪ کاهش را نشان می‌دهد. مجموع درآمد سالیانه ۲۰۲۰ تا به اینجای کار نیز ۱.۴ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال ۲۰۱۹، میزان ۲۸٪ کاهش را نشان می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فهرست NPD Charts برای ماه فوریه ۲۰۲۰، می‌توانید در ادامه به توضیحات مت پیسکاتلا، در این خصوص توجه کنید.

دانلود از آپارات

 


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده