نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۵

Call of Duty: Modern Warfare به پرفروش‌ ترین بازی سال 2019 آمریکا تبدیل شد

به گزارش مؤسسه NPD، بازی Call of Duty: Modern Warfare به پرفرو‌ش‌ترین بازی سال و کنسول نینتندو سوییچ نیز به موفق‌ترین سخت‌افزار سال ۲۰۱۹ امریکا تبدیل شدند.

بالاخره سال ۲۰۱۹ به پایان رسید و طبق سنت هرساله، آمار پرفروش‌ترین محصولات سالی که گذشت منتشر شده است. گروه تحلیلگر NPD به‌عنوان یکی از معتبرترین مؤسسه‌های ارایه آمار در این زمینه، به‌تازگی گزارش مالی و آمار فروش صنعت بازی‌های ویدیویی را اعلام کرد. براساس جدیدترین اخبار بازی، تازه‌ترین اثر منتشر شده توسط استودیوی اکتیویژن و اینفینیتی وارد یعنی بازی Call of Duty: Modern Warfare توانست ادامه دهنده مسیر سه‌ماهه اخیر خود باشد و ضمن تبدیل شدن به پرفروش‌ترین بازی‌ ماه دسامبر، رتبه اول موفق‌ترین بازی سال ۲۰۱۹ را نیز به خود اختصاص دهد. با احتساب سال ۲۰۱۹، مجموعه Call of Duty برای ۱۱امین سال توانسته است پرفروش‌ترین بازی سال شود. در مقام‌های دوم و سوم این آمار شاهد حضور نام‌های آشنایی چون NBA 2K20 و Madden NFL 20 هستیم. در ادامه می‌توانید فهرست ده بازی پرفروش سال ۲۰۱۹ میلادی را مشاهده کنید.

موسسه NPD

از بخش نرم‌افزار و بازی‌‌ها که بگذریم، به پرفروش‌ترین‌های سخت‌افزار سال در کشور امریکا خواهیم رسید. باتوجه به پیش‌بینی‌ها و عملکرد موفق کنسول نینتندو سوییچ، رتبه اول این فهرست نیز قابل پیش‌بینی بود. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا باخبر هستید که طبق آمار NPD در سال ۲۰۱۹، کنسول هیبریدی سوییچ همواره در تمامی ماه‌های سال توانست در جایگاه نخست قرار داشته باشد. البته باید توجه داشته باشید که هزینه‌‌‌ای که به خرید کنسول‌ها اختصاص داده شده، به‌دلیل افت فروش پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش پیدا کرده است. نکته نگران کننده برای صنعت بازی‌های ویدیویی افت کلی ۱۳ درصدی همین هزینه‌ها نسبت به سال ۲۰۱۸ است. شاید یکی از دلایل اصلی این اتفاق نزدیک شدن به پایان عمر کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت باشد. به‌نظر می‌رسد براساس تجربیات گذشته، با عرضه پلی‌استیشن 5 و همچنین Xbox Series X، بازهم شاهد افزایش خرید و فروش و رونق این صنعت باشیم.

به نظر شما این افت نسبتا شدید تنها به‌دلیل پایان کار کنسول‌های نسل هشتمی است یا مشکل جدی‌تری گریبان این صنعت را گرفته است؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده