// دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰

Doom Eternal احتمالا در زمان عرضه از ویژگی گرافیکی ری تریسینگ پشتیبانی نخواهد کرد

اید سافتور در جدیدترین مصاحبه خود از روند توسعه Doom Eternal، اعلام کرده است که نسخه کامپیوتر در زمان عرضه احتمالا فاقد ری تریسینگ خواهد بود.

بازی Doom Eternal از موتور گرافیکی id Tech 7 استفاده می‌کند و می‌توان آن را بهترین بازی اید سافتور (id Software) از نظر فنی دانست. همچنین با اینکه بازی روی کنسول‌ها از نظر بصری چشم‌نواز است، اما دوم ایترنال قصد دارد برای کاربران کامپیوتر با سیستم‌های High End، حسابی خودنمایی کند. بااین‌حال، به‌تازگی مشخص شده است که نسخه پی سی Doom Eternal در زمان عرضه خود فاقد ویژگی ری تریسینگ خواهد بود. 

طبق جدیدترین اخبار بازی، مارتی استرتون، یکی از کارگردان‌های Doom Eternal، در جدیدترین مصاحبه خود با دیجیتال فاندری، به این مورد اشاره کرده است که تیم فنی اید سافتور، در حال بررسی این موضوع بوده است که به چه شکل می‌توانند از ویژگی ری تریسینگ در بازی خود استفاده کنند. در ادامه برای اینکه بتوانند بازی را در زمان مناسب آماده کنند و پولیش‌های نهایی را روی بازی اعمال کنند، تصمیم گرفتند که از آن استفاده نکنند. وی دراین‌باره می‌گوید:

 ما هنوز در مورد این موضوع تصمیم‌گیری نکرده‌ایم و راستش را بخواهید حتی وقت زیادی را هم برای آن نگذاشته‌ایم. تیم ما یک سال پیش تحقیق‌ها و بررسی‌های اولیه‌ای را در مورد اعمال ری تریسینگ انجام داد، اما در آن زمان می‌خواستیم کارهای متعددی را برای بازی انجام دهیم. تیم فنی ما علاقه بسیار زیادی به تکنولوژی‌های جدید دارد و تصمیم‌گیری در راستای عدم استفاده از آن در روز عرضه، مورد سختی بود، زیرا یک تکنولوژی جدید و فوق‌العاده به‌حساب می‌آمد. زمانی که به آماده‌سازی بازی و عرضه آن در تاریخ اعلام شده فکر کردیم، تصمیم گرفتیم که برای اعمال پولیش نهایی و رفع مشکلات، سمت این ویژگی نرویم.

صحبت‌های استرتون نشان می‌دهد که تیم فنی اید سافتور موارد مختلفی را برای اعمال ری تریسینگ در بازی Doom Eternal مدنظر دارد. این موارد تنها برای کاربران در نظر نگرفته‌ شده است و می‌تواند برای توسعه‌دهندگان هم جالب باشد. وی در ادامه صحبت‌های خود افزود:

این موضوعی است که آن‌ها آماده‌اند تا مجددا روی آن کار کنند و ایده‌های جالبی هم برای اعمال آن وجود دارد. نمی‌خواهم زیاد وارد جزئیات شوم، زیرا کسی نمی‌داند که چه کارهایی قرار است انجام دهیم. بااین‌حال راه‌های زیادی است که می‌توان از این تکنولوژی استفاده کرد. نوع سایه‌پردازی و نورپردازی همزمان، از مواردی هستند که به این تکنولوژی مربوط می‌شود و تیم فنی ما ایده‌های جالبی برای ری تریسینگ دارد. من فکر می‌کنم که ری تریسینگ و ایده‌های تیم فنی برای آن تنها برای گیمرها یک منفعت به‌حساب نمی‌آید، بلکه باعث می‌شود تا توسعه‌دهنده‌ها هم در اعمال آن تجربه‌ی ساده‌تری را کسب کنند. 

در ادامه می‌توانید ویدیو مربوط‌به مصاحبه مارتی استرتون با دیجیتال فاندری را در زومجی تماشا کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. بازی Doom Eternal در تاریخ یک فروردین ماه ۹۹ (۲۰ مارس) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و گوگل استیدیا عرضه می‌شود. نسخه نینتندو سوییچ بازی هم در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۰ در دسترس قرار می‌گیرد.

دانلود ویدیو از آپارات


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده