نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۲

بازی Exit the Gungeon تا بهار سال ۲۰۲۰ به استیم می‌آید

بازی Exit the Gungeon بهار سال ۲۰۲۰ از طریق استیم برای پلتفرم پی‌سی منتشر می‌شود، اما خبر جدیدی از انتشار نسخه‌ی کنسولی آن منتشر نشده است.

اوایل این‌ماه بود که استودیو داج رول گیمز (Dodge Roll Games) خبر عبور آمار فروش بازی Enter the Gungeon از مرز ۳ میلیون نسخه را منتشر کرد. این‌بازی محبوب که در سال ۲۰۱۶ و با سبک Run and Gun و روگ‌لایک منتشر شد، به بالاترین جامعه‌ی آماری کاربران خود تا به این‌تاریخ دست یافته و همچنان به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد. توسعه‌دهندگان داج رول گیمز، دنباله‌ی این‌بازی را در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ با نام Exit the Gungeon به‌صورت انحصاری برای سرویس اشتراک اپل‌آرکید (Apple Arcadeمنتشر کردند. حالا به‌نظر می‌رسد که این بازی تا چند ماه دیگر از طریق فروشگاه استیم برای پلتفرم پی‌سی نیز منتشر خواهد شد. صفحه‌ی رسمی بازی Exit the Gungeon اعلام کرد که این بازی در بهار سال ۲۰۲۰ (فروردین تا خرداد ۱۳۹۹) از طریق فروشگاه استیم برای پلتفرم PC منتشر خواهد شد.

قرار است این‌بازی در زمان نامعلومی برای کنسول‌های بازی نیز منتشر شود، اما پست توییتری اخیر این استودیو اشاره‌ای به تاریخ انتشار بازی Exit the Gungeon برای کنسول‌ها ندارد.

در حال حاضر، مشخص نیست که دقیقاً کدامیک از کنسول‌ها بازی Exit the Gungeon را دریافت خواهند کرد. البته، این مجموعه، قبلاً سابقه‌ی انتشار برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و نینتندو‌سوییچ را دارد، لذا به‌نظر می‌رسد که نهایتاً این بازی روی هرسه پلتفرم منتشر خواهد شد. بازی Enter the Gungeon در سال ۲۰۱۶ برای کامپیوتر، لینکوس، مک و پلی‌استیشن 4 عرضه شد. همچنین در سال ۲۰۱۷ هم در دسترس کاربران نینتندو‌سوییچ و ایکس‌باکس وان قرار گرفت. 

هم‌اکنون، امکان پیش‌خرید بازی Exit the Gungeon در استیم و با قیمت ۹.۹۹ دلار فراهم شده است. بازی Enter the Gungeon نیز برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو‌سوییچ و پی‌سی قابل دریافت است. نسخه‌ی آرکیدی بازی Enter the Gungeon: House of the Gundead نیز اوایل سال جاری میلادی برای دستگاه‌های آرکید منتشر شده و بازیکنان می‌توانند به‌صورت دونفره آن را تجربه کنند. 


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده