نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۲

مرحله گروهی مسابقات Leipzig Major بازی Dota 2 پایان یافت

تیم‌ها پس از پایانِ مرحله‌ی گروهی مسابقات DreamLeague Season 13 Major بازی Dota 2 در دو براکتِ بالایی و پایینی مرحله‌ی اصلی دسته‌بندی شدند.

مطابقِ تازه‌ترین اخبارِ مسابقات، پرونده‌ی مرحله‌ی گروهی رویداد DreamLeague Season 13 Major بازی Dota 2 پس از ۲ روز رقابتِ نفس‌گیرِ شانزده تیم برترِ سراسر جهان در ۴ گروه بسته شد. تیم‌های Nigma و Fnatic از گروه اول، تیم‌های Vici Gaming و Team Secret از گروه دوم، تیم‌های Invictus Gaming و Alliance از گروه سوم و تیم‌های Evil Geniuses و Natus Vincere از گروه چهارم در دو رده‌ی نخستِ گروه‌هایشان قرار گرفتند و در نتیجه رقابت در مرحله‌ی اصلی را از براکتِ بالایی آغاز می‌کنند. سایر تیم‌ها نیز به‌خاطرِ کسب نتایجِ ضعیف به براکتِ پایینی راه پیدا کردند و در نخستین روزِ مرحله‌ی اصلی تکلیف آن‌ها معلوم می‌شود. نتایج دیدارهای مرحله‌ی گروهی دومین میجورِ Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ در ادامه‌ی مطلب قابلِ مشاهده است.

گروه اولگروم دوم
Nigma۱-۲TNC PredatorTeam Secret۱-۲Vici Gaming
Team Aster۲-۰FnaticChaos EC۲-۰beascoast
Fnatic۲-۰Nigmabeastcoast۲-۰Team Secret
Team Aster۰-۲TNC PredatorChaos EC۲-۰Vici Gaming
Team Aster۲-۰FnaticVici Gaming۰-۲beastcoast
گروه سومگروه چهارم
Reality Rift۲-۱Invictus GamingNatus Vincere۱-۲Evil Geniuses
Virtus.pro۲-۰AlliancepaiN Gaming۲-۱Team Liquid
Alliance۲-۰Invictus GamingTeam Liquid۲-۰Natus Vincere
Virtus.pro۲-۰Reality RiftpaiN Gaming۲-۰Evil Geniuses
Reality Rift۲-۰AllianceEvil Geniuses۱-۲Team Liquid

تیم Nigma

در گروه اول تیم نیگما توانست با شکست تیم‌های TNC Predator و Fnatic در رده‌ی نخستِ جدول جای گیرد و به‌همراهِ فناتیک که مرحله‌ی گروهی را با دو پیروزی و یک باخت به پایان برده بود، به براکتِ بالایی راه یابد. تیم نیگما با پیروزی در مسابقات بوکاول ماینور نشان داد که کسب عنوانِ نایب قهرمانی اینترنشنال ۹ اتفاقی نبوده است و اگر آن‌ها بتوانند بر مشکلاتشان فائق آیند، به‌سادگی می‌توانند پیروزی‌های بیشتری به‌دست آورند. دراین‌میان، Team Aster که در اولین روزِ مرحله‌ی گروهی با نتیجه‌ی ۰-۲ مغلوبِ Fnatic شده بود، در روزِ دوم تیم TNC Predator را در هم کوبید، اما در دیدارِ نهایی مقابلِ Fnatic باز هم متحمل شکست شد و در براکتِ پایینی قرار گرفت. با اینکه انتظارِ بیشتری از تیم TNC Predator به‌خاطرِ قهرمانی در مسابقات MDL Chengdu Major و ESL One Hamburg داشتیم، اما این نماینده‌ی جنوب‌شرق آسیا نتوانست در حدِ انتظارات ظاهر شود و به‌این‌ترتیب از راه‌یابی به براکت بالایی بازماند.

در گروه دوم تیم سیکرت از دو دیدارش برابرِ Vici Gaming و beastcoast سربلند بیرون آمد و صدرنشین گروه شد. تیم وی‌چی گیمینگ نیز که مقام قهرمانی مسابقات ONE Esports Dota 2 World Pro Invitational را در کارنامه دارد، با ثبتِ دو پیروزی و یک شکست در رده‌ی دوم قرار گرفت تا مرحله‌ی اصلی را از براکتِ بالایی آغاز کند. تیم beastcoast پیش‌ از شروع Leipzig Major اعلام کرد که آدریان "Wisper" سِسپدس به‌دلیل بیماری قادر به همراهی تیم نخواهد بود و رودریگو "Lelis" سانتوس جای این بازیکن در ترکیب را می‌گیرد. این تیم در مرحله‌ی گروهی جلوی تیم‌های Team Secret و Vici Gaming سرِ تعظیم فرود آورد و در رده‌ی سوم ایستاد. تیم beastcoast با این نتیجه هم به مرحله‌ی اصلی راه می‌یابد، اما باید ببینیم که آیا این تیم با یک بازیکنِ جایگزین باز هم می‌تواند به‌خوبی قبل عمل کند یا تغییراتِ اخیر کار دستِ آن‌ها می‌دهد. تیم Chaos Esports Club یا Quincy Crew سابق در این مرحله کاملاً ناامیدکننده ظاهر شد و پس از شکست برابر رقبا به قعر جدول سقوط کرد.

Evil Geniuses Dota 2

در گروه سوم تیم Invictus Gaming، قهرمانِ مسابقات Dota Summit 11 Minor، بازی‌های بی‌نظیری به نمایش گذاشت و با عبور از سدِ تیم‌های Reality Rift و Alliance صدر جدول را از آنِ خود کرد. در رده‌ی بعدی این گروه نامِ تیم الاینس به چشم می‌خورد که در سال ۲۰۱۹ جامِ قهرمانی مسابقات DreamLeague Season 12 را بالای سر برد. این تیم اروپایی در مرحله‌ی گروهی تیم‌های Virtus.pro و Reality Rift را با نتیجه‌ی ۰-۲ کنار زد و تنها مغلوبِ تیم اینویکتوس گیمینگ شد. تیم ریلیتی ریفت با غلبه بر تیم ویرتوس.پرو توانست جایگاه سومِ این گروه را برای خود دست‌وپا کند. این نماینده‌ی جنوب‌شرق آسیا در دیدار پایانی این مرحله برابرِ Alliance شکست را پذیرفت و از صعود به براکتِ بالایی ناکام ماند. تیم Virtus.pro که فصلِ جاری را به بدترین شکلِ ممکن آغاز کرد، همه‌ی بازی‌های خود در مرحله‌ی گروهی این رویداد را واگذار کرد و قعرنشین گروه سوم شد. این تیم پس از خروجِ RAMZES666 و 9pasha تلاشِ زیادی برای بازگشت به دوران اوجِ خود کرد، اما این تلاش‌ها تابه‌حال مثمر ثمر واقع نشده است.

در گروه چهارم تیم Natus Vincere با پیروزی در تمام دیدارهای این مرحله موفق به ایستادن در رده‌ی نخست شد. تیم ناوی پس از مسابقات The International 9 تغییراتی در ترکیب ایجاد کرد و حالا باتوجه‌به عملکردشان می‌توان این تغییرات را کاملاً مثبت ارزیابی کرد. در رده‌ی دوم این گروه تیم Evil Geniuses جا خوش کرده است. این تیم آمریکایی برای صعود به براکتِ بالایی تیم‌های paiN Gaming و Team Liquid را از سر راه برداشت و در دیدار مقابلِ Na`Vi طعمِ تلخ شکست را چشید. تیم لیکوئید که پس از اینترنشنال ۹ با بازیکنان سابق Alliance برای پیوستن به ترکیب به توافق رسید، مسیرِ دشواری را در این گروه برای راه‌یابی به براکتِ بالایی در پیش داشت. آن‌ها در اولین روز paiN Gaming را شکست دادند، اما در روز دوم عملکردِ خوبی نداشتند و به‌همین‌خاطر در براکتِ پایینی دسته‌بندی شدند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، تیم پِین گیمینگ در برابرِ تیم‌های قدرتمند این گروه نتوانست کاری از پیش ببرد و به قرارگیری در براکتِ پایینی رضایت داد.

Virtus.pro Dota 2

مسابقات DreamLeague Season 13: The Leipzig Major از سه روز پیش کارش را آغاز کرد و تا ششم بهمن ادامه خواهد داشت. شانزده تیم حاضر در مرحله‌ی اصلی این رویداد در براکتی دوحذفی بر سر جایزه‌ی نقدی ۱ میلیون دلاری و ۱۵ هزار امتیازِ Dota Pro Circuit به رقابت می‌پردازند. نحوه‌ی برگزاری دیدارهای مرحله‌ی اصلی به استثنای «اولین دیدارهای براکتِ پایینی» و «دیدار فینال» که به ترتیب به‌ صورت Bo1 و Bo5 پیگیری می‌شوند، به‌شکل Best-of-Three است. شما می‌توانید سایر اخبارِ مربوط‌به مسابقات دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن دنبال کنید و نظراتِ خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید. 


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده