نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۲

مسابقات MDL Chengdu اولین رویداد میجور بازی Dota 2 در فصل 20-2019 خواهد بود

کمپانی ولو تایید کرد که مسابقات MDL Chengdu اولین رویداد میجور Dota Pro Circuit در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 خواهد بود که در شهر چنگدو واقع در کشور چین برگزار می‌شود.

در تازه‌ترین اخبار مسابقات مطلع شدیم که تورنمنت برجسته‌ی سازمان مارس مدیا یعنی Mars Dota 2 League یا به اختصار MDL در شهر چنگدو، مرکز استان سیچوآن کشور چین برگزار خواهد شد. تورنمنت MDL Chengdu اولین رویداد میجور Dota Pro Circuit در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 و دهمین دوره مسابقات ام‌دی‌ال به شمار می‌آید. این رویداد در بازه‌ی زمانی ۲۵ آبان تا ۳ آذر (۱۶ تا ۲۴ نوامبر) برگزار می‌شود و اولین تورنمنت میجوری است که از قوانین تازه DPC کمپانی ولو پیروی می‌کند؛ قوانینی که در آن نحوه‌ی توزیع جایزه‌ی نقدی و امتیاز DPC مسابقات با تغییراتی همراه بوده است. سازمان Mars Media با انتشار توییتی در این‌باره اظهار داشت:

ام‌دی‌ال با تورنمنت Chengdu Major به کشور چین بازمی‌گردد. در این رویداد، شانزده تیم برای کسب قسمتی از جایزه‌ی یک میلیون دلاری و پانزده هزار امتیاز DPC رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

تیم‌هایی که در رده‌های سیزدهم تا شانزدهم رویدادهای میجور این فصل قرار می‌گیرند، از ۲۵ امتیاز DPC بیشتر نسبت به سال گذشته برخوردار می‌شوند و این در حالی است که برای جبران این مقدار، ۱۰۰ امتیاز از تیم قهرمان کاسته شده است. همچنین در مقایسه با سال گذشته، در این فصل تغییری در میزان امتیاز دریافتی تیم‌های دیگر ایجاد نشده است. جایزه‌ی تیم‌های سیزدهم تا شانزدهم افزایش دو هزار و پانصد دلاری و جایزه تیم‌های نهم تا دوازدهم افزایش پنج هزار دلاری را به نسبت سال گذشته نشان می‌دهد و در مقابل، از میزان جایزه‌ی سه تیم اول کاسته شده است. با اینکه میزان جایزه‌ی رده‌های پایین جدول در مقایسه با گذشته بیشتر شده است، اما تیم‌های دسته دو همچنان باید تلاش زیادی را برای قرارگیری در یکی از این جایگاه‌ها به کار گیرند.

با عنایت به اینکه برخی از تیم‌های دسته اول تابه‌حال از شرکت در اولین رویداد میجور فصل صرف‌نظر کرده‌اند، تورنمنت MDL Chengdu فرصت مناسبی را برای خودنمایی تیم‌های ضعیف‌تر فراهم می‌کند. اگر DPC فصل جاری به مانند سال گذشته ظاهر شود، ایستادن تیم‌ها در یکی از رده‌های بالا می‌تواند به راه‌یابی آن‌ها به مسابقات اینترنشنال کمک شایانی کند. در فصل جاری، مرحله‌ی مقدماتی رویدادهای ماینور و میجور ترکیب شده است؛ بنابراین برگزاری مرحله‌ی مقدماتی مناطق در بازه‌ی زمانی ۱۳ تا ۱۸ مهر (۵ تا ۱۰ اکتبر) تکلیف تیم‌های راه‌یافته به رویداد ماینورِ Dota Summit 11 و رویداد میجورِ MDL Chengdu را مشخص می‌کند. همچنین از قهرمان تورنمنت دوتا سامیت 11 به‌طور مستقیم برای شرکت در مسابقات ام‌دی‌ال چنگدو دعوت به عمل می‌آید.

در مرحله‌ی گروهی مسابقات MDL Chengdu شانزده تیم به چهار گروه تقسیم می‌شوند و در گروه‌های خود به رقابت می‌پردازند. پس از پایان این مرحله، دو تیم ابتدای جدول هر گروه به براکت بالایی و دو تیم انتهای جدول هر گروه به براکت پایینی مرحله اصلی راه پیدا می‌کنند. تیم‌ها در مرحله اصلی مسابقات در براکتی دو حذفی به مصاف هم می‌روند و نحوه‌ی برگزاری دیدارهای این مرحله به استثنای «اولین دیدارهای براکت پایینی» و «دیدار فینال» که به ترتیب به صورت Bo1 و Bo5 پیگیری می‌شود، به شکل Best of Three است. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به مسابقات بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده