نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۷

مسابقات Dota Summit 11 اولین رویداد دوتا 2 دارای امتیاز DPC فصل 2020-2019 خواهد بود

تورنمنت Dota Summit 11 در حالی به‌عنوان نخستین رویداد ماینور Dota Pro Circuit در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 معرفی شد که تنها چند هفته تا برگزاری مرحله‌ی مقدماتی آن باقی مانده است.

در تازه‌ترین اخبار مسابقات مطلع شدیم که تورنمنت Dota Summit 11 به‌عنوان اولین رویداد دارای امتیاز Dota Pro Circuit در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی دوتا 2 تایید شده است و این در حالی است که تنها چند هفته تا به صدا درآمدن زنگ آغاز مرحله‌ی مقدماتی مشترک اولین رویداد ماینور و میجور این فصل فاصله داریم. این تورنمنت اولین رویداد ماینور این فصل خواهد بود و این اولین باری است که سازمان Beyond the Summit یکی از رویدادهای سامیت خود را در حضور مخاطبین برگزار می‌کند. این سازمان با انتشار توییتی در این‌باره اظهار داشت:

فصل تازه DPC با تورنمنت Dota Summit 11 کارش را آغاز می‌کند! این رویداد ماینور به عنوان اولین رویداد ما برای بازی Dota 2 شناخته می‌شود که در حضور مخاطبین برگزار خواهد شد. منتظر انتشار اطلاعات بیشتری درباره‌ی بلیط‌های این رویداد و فهرست میزبانان و گزارشگران آن باشید.

مسابقات Dota Summit 11 که در بازه‌ی زمانی ۱۶ تا ۱۹ آبان (۷ تا ۱۰ نوامبر) پیگیری می‌شود، به‌طور رسمی فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را آغاز می‌کند. این اولین رویداد ماینوری است که از شیوه‌ی جدید توزیع مبلغِ جایزه و امتیازِ DPC استفاده می‌کند. این بدان معنا است که تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد از شانس دریافت جایزه‌ی نقدی و امتیاز DPC بیشتری نسبت به سال گذشته برخوردار هستند. قهرمان اولین رویداد ماینور فصل با دریافت ۷۲ هزار دلار جایزه‌ی نقدی و ۱۴۰ امتیاز DPC به خانه بازمی‌گردد و از آن‌ها به‌صورت مستقیم برای شرکت در اولین رویداد میجور این فصل دعوت به‌عمل می‌آید. در این میان، برای تیم‌های پنجم-ششم و هفتم-هشتم این تورنمنت نیز به ترتیب ۶۰ و ۴۰ امتیاز DPC در نظر گرفته شده است تا برخلاف فصل قبل، آن‌ها این رویداد را با دریافت امتیاز ترک کنند.

پرداخت‌های بهتر احتمالا این شانس را در اختیار برخی از تیم‌های دسته دوم قرار می‌دهد که جایزه‌ی نقدی رویداد را از آن خود کنند و از همه مهم‌تر، این فرصت به تیم‌ها داده می‌شود که به کسب امتیاز DPC بپردازند. حتی اگر مقدار این امتیازها ناچیز باشد، هر مقدار از آن به شانس تیم‌ها برای راه‌یابی به مسابقات The International 10 می‌افزاید که از ارزش بالایی برخوردار است. مسابقات Dota Summit 11 دارای یک مرحله‌ی گروهی است که در آن دو گروه متشکل از چهار تیم با فرمت Best of Three به مصاف هم می‌روند و در پایان، دو تیم ابتدای جدولی هر گروه به مرحله‌ی اصلی راه می‌یابند. چهار تیم راه‌یافته به مرحله اصلی در یک براکت دوحذفی روبه‌روی هم قرار خواهند گرفت و فرمت برگزاری تمام دیدارهای این مرحله به استثنای دیدار فینال که به صورت Best of Five پیگیری می‌شود، به شکل BO3 است.

با عنایت به تمام تغییرات ایجاد شده و این موضوع که برخی از تیم‌های برتر این رشته تمایلی به رقابت در اولین موج رویدادها ندارند، می‌توان گفت که مسابقات Dota Summit 11 یک افتتاحیه‌ی جالب برای فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ خواهد بود. مرحله‌ی مقدماتی اولین رویداد ماینور و میجور این فصل از تاریخ ۱۳ مهر (۵ اکتبر) برگزار می‌شود و تکلیف تیم‌های راه‌یافته به تورنمنت Dota Summit 11 و نخستین میجور فصل را که درحال‌حاضر اطلاعاتی از آن در دسترس نیست، مشخص می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به «صفحه‌ی اختصاصی» بازی از آخرین اخبار مربوط‌به آن مطلع شوید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع DotEsports
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده