نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۲

هیدئو کوجیما در حال حاضر به پروژه‌ بعدی خود فکر می‌کند

با اینکه هنوز چندین روز تا انتشار بازی Death Stranding باقی مانده است، هیدئو کوجیما از هم اکنون به فکر پروژه‌ی بعدی خود است.

هیدئو کوجیما و تیم وی به مدت ۳ سال روی بازی Death Stranding مشغول به کار بوده‌اند. با اینکه هنوز چندین روز تا انتشار بازی Death Stranding باقی مانده است، او ایده‌هایی از پروژه‌ی بعدی خود را در سر می‌پروراند. طبق آخرین اخبار بازی و در طی مصاحبه‌ای جدید با سایت Gamer.nl، کوجیما اعلام کرده است که اگر چه در حال لذت بردن از دوران بعد از توسعه‌ی بازی Death Stranding است،‌ اما ایده‌هایی از پروژه‌ی بعدی او چند وقتی است که به ذهنش خطور کرده است. او در این مصاحبه بیان کرد: 

من مدتی است که به پروژه‌ی آینده خود فکر می‌کنم؛ اما این به این معنی نیست که اکنون دوران استرس‌زایی نیست. با این که من از استرس استقبال می‌کنم، اما این موضوع گاهی کاملا دردناک می‌شود. با این‌ که می‌دانم این دوران به زودی پایان خواهد یافت اما ۴ سال اخیر احتمالا حتی بدتر بوده‌اند؛ اما همزمان، من همه‌ی آن سال‌ها را از دور مشاهده می‌کنم و از دیدن خودم لذت می‌برم. 

این که کوجیما بعد از ساخت بازی Death Stranding به سراغ چه پروژه‌ای برود موضوع بسیار جالبی است. او چندین بار در ماه‌های اخیر بیان کرده است که احتمال ساخت دنباله‌هایی برای بازی اخیر خود وجود دارد؛ به این علت که این بازی به گفته‌ی کوجیما سبکی جدید از بازی‌های ویدیویی (‌به نام بازی رشته‌ای یا Strand Game) را بنا کرده است، بنابراین احتمالا کوجیما برای جا افتادن بیشتر این سبک در صنعت بازی‌های ویدیویی به فکر ساخت دنباله‌ی بازی Death Stranding باشد. کوجیما همچنین اعلام کرده است که یکی از طرفداران بزرگ سرویس‌های استریم ابری است و ایده‌ای بزرگ با محوریت استریم در سر دارد. این نکته نیز شایان ذکر است که چند ماه پیش کوجیما در مصاحبه‌ای بیان کرد که در حال آماده‌سازی برای کار روی پروژه‌ی بعدی خود است. 

با این حال در آینده‌ای نزدیک، احتمالا کوجیما و تیمش برای رفع خستگی توسعه‌ی بازی دث استرندینگ به تعطیلات می‌روند و مدتی را پیش از شروع پروژه‌ی جدید خود به استراحت کردن می‌پردازند. بازی Death Stranding در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان) برای پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد. همچنین نسخه‌ی پی سی این بازی نیز چند ماه بعد و در تابستان سال ۲۰۲۰ توسط شرکت 505 Games منتشر خواهد شد. 

امروز صبح، نمرات و بررسی‌ منتقدان مختلف از این بازی منتشر شد که شما می‌توانید از طریق این لینک آن‌ها را مطالعه کنید.

نظر شما راجع به پروژه‌ی بعدی هیدئو کوجیما چیست؟ آیا علاقه دارید تا دنباله‌ای از بازی Death Stranding ساخته شود یا این که کوجیما به سراغ ساخت بازی جدیدی برود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده