کوجیما قابلیت استریم کردن را یک گام بزرگ در مسیر پیشرفت بازی ها نامید
هیدئو کوجیما همواره نشان داده که به عنوان یک بازیساز، به دنبال تکنولوژیهای مهم روز و استفاده کردن از آنها در بازیهای خودش است. اما دو فناوری مهمی که در حال حاضر بیشترین پتانسیل را برای تاثیرگذاری روی صنعت بازی و متحول کردن آن دارند، واقعیت مجازی (VR) و استریم ابری (Cloud Streaming) هستند. هر دوی این تکنولوژیها فعلا در ابتدای راهشان قرار دارند، اما اگر همه چیز به درستی پیش برود، طی چند سال آینده شاهد رشد تصاعدی آنها خواهیم بود. اما نظر کوجیما درباره این دو تکنولوژی مهم چیست؟
کوجیما در مصاحبهای که اخیرا با کانال یوتیوب Rocket Beans Gaming داشت، اعلام کرد که به فناوری واقعیت مجازی علاقهمند است و دوست دارد از آن استفاده کند، منتها زمان آزاد کافی برای این کار ندارد! کوجیما در مصاحبهاش گفت:
میخواهم چیزی بسازم که در آن دچار عارضه حرکتی در محیط سهبعدی (همان عارضه مربوط به استفاده از هدستهای واقعیت مجازی) نشوید. ولی در مورد فناوری واقعیت مجازی باید بگویم که واقعا به آن علاقه دارم، منتها فکر میکنم که زمان کافی برایش نداشته باشم. من قبلا هم گفتهام که به لطف برادران لومیر، طی ۱۲۰ سال ما از مانیتور یا از صفحات چهارگوش آیپد و آیفون برای تماشا کردن استفاده میکنیم. در واقع یک چهارچوب در اختیار داریم. اما حالا واقعیت مجازی مانند یک تجربه آزاد و فراتر از محدودیتهای چهارچوبی است. به همین خاطر مایلم که از این تکنولوژی استفاده کنم، اما در حال حاضر زمان کافی برای تمرکز کردن روی آن در اختیار ندارم.
کوجیما همچنین در مصاحبهاش گفت که اگرچه واقعیت مجازی پتانسیلهای زیادی برای پیشرفت دارد و طی چند سال آینده نیز شاهد این موضوع خواهیم بود، اما از نظر خودش فناوری استریم ابری بزرگترین مسئله پیش روی صنعت بازی در مسیر پیشرفت خواهد بود. وی گفت:
استفاده از واقعیت مجازی شاید بیش از اینکه شبیه یک بازی باشد، به یک هنر، آموزش یا شبیهسازی شباهت دارد. من فکر میکنم که VR پیشرفتهای بزرگی را در این زمینهها رقم خواهد زد. اما به نظر من در پنج سال آینده، بزرگترین مسئله مربوط به فناوری استریم است. در تکنولوژی استریم، شما نمیتوانید از نرخ فریم به هر میزان که میخواهید استفاده کنید، اما در واقعیت مجازی نرخ فریم اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر فناوری استریم نمیتواند خودش را به واقعیت مجازی برساند؛ بنابراین فکر میکنم که VR زمان خوبی برای پیشرفت در اختیار دارد.
بازی بعدی هیدئو کوجیما یعنی Death Stranding که هیچ ربطی هم به فناوریهای واقعیت مجازی و استریم ابری ندارد، در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان) برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر میشود. همچنین نسخه پی سی این بازی سال آینده بهوسیله کمپانی 505 گیمز عرضه خواهد شد. نقدهای و امتیازات بازی Death Stranding هم در تاریخ ۱۰ آبان (یعنی پسفردا) منتشر میشوند. به محض انتشار نقدها، میتوانید امتیازات بازی و همچنین نظرات منتقدان درباره آن را در زومجی مشاهده کنید. به نظر شما آیا بازی جدید کوجیما میتواند به بازی موفقی تبدیل شود؟