نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۸

استودیوی آبسیدین شرایط کاری سخت موجود در استودیوها را نقد کرد

پس از حواشی زیادی که اخیرا برای شرایط کاری موجود در استودیوهای بزرگ به‌وجود آمده، استودیوی آبسیدین به کرانچ‌های موجود واکنش نشان داده است.

کرانچ، احتمالا این کلمه را زیاد شنیده‌اید؛ معمولا زمانی استفاده می‌شود که استودیوها موقعی که به تاریخ عرضه بازی مورد نظر خود نزدیک می‌شوند، شرایط سختی را برای کارمندان خود به‌وجود می‌آورند تا بازی به موقع عرضه شود. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که در استودیوهای بزرگی که همگی با آثاری که خلق کرده‌اند خاطره داریم نیز شاهد وقوع این اتفاق هستیم.

مقاله‌های مرتبط:

چندی پیش بود که اعضای استودیوی ناتی داگ به قول معروف دست به افشاگری زدند و از شرایط سخت و طاقت‌فرسای کار در این استودیو و کرانچ‌های شدید خبر دادند. این اتفاق برای اولین بار نیست که رخ می‌دهد؛ چراکه در گذشته متوجه شدیم که استودیوی راک استار نیز چندان تفاوتی با بقیه ندارد و شرایط نسبتا سختی در آنجا در زمان نزدیک شدن به عرضه بازی وجود دارد. کوجیمای افسانه‌ای نیز که اکثر گیمرها به‌شدت منتظر عرضه بازی Death Stranding آن هستند، تایید کرد که تولید بازی در مرحله کرانچ است.

حال در جدیدترین اخبار بازی، برایان هاینس، طراح ارشد بازی The Outer Worlds، در مصاحبه اخیر خود وجود این شرایط در استودیو آبسیدین را رد کرد و کرانچ را خلاف تعهد کاری دانست:

در استودیوی آبسیدین خبری از کرانچ یا هر چیزی که باعث شود افراد مجبور باشند برای مدت طولانی در استودیو حضور داشته باشند، نیست. تا جایی که من یاد دارم چنین موقعیتی هیچ وقت در اینجا وجود نداشته است. در استودیو آبسیدین تمام تلاش این است که اعضای تیم در خارج از محیط کاری نیز بتوانند زندگی طبیعی خود را داشته باشند.

زمانی که به نظر می‌رسد در بسیاری از استودیوها افراد برای مدت طولانی مجبور به کار سخت هستند، استودیوی آبسیدین تایید می‌کند که در اینجا نیز احتمال دارد این شرایط تنها یک هفته مانده به عرضه بازی پیش بیاید، اما هیچ اجباری برای افراد مبنی بر اضافه‌کاری نیست و تصمیم آن کاملا به خود شخص بستگی دارد.

بازی The Outer Worlds قرار است در تاریخ سه آبان ماه (۲۵ اکتبر) برای دارندگان پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس قرار بگیرد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده