نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۲

پورت سه نسخه اول Doom برای کاربران سرویس Backward Compatibility ایکس باکس مشکل ساز شد

گویا پس از انتشار سه نسخه اول بازی Doom، کاربران ایکس باکس وان که از طریق Backward Compatibility آنها را تجربه می‌کردند، دچار مشکلاتی شده‌اند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید حتما خبردار شده‌اید که استودیوی Bethesda و id Software، ناشر و سازنده مجموعه محبوب و تاثیرگذار Doom، در رویداد QuakeCon به مناسبت ۲۵ سالگی این سری، سه نسخه اول بازی را برای کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ عرضه کردند.

دارندگان ایکس‌باکس وان اما به لطف قابلیت Backward Compatibility قبل از این اتفاق هم، می‌توانستند آن را تجربه کنند. با توجه به گزارش‌های فراوانی که به‌دست رسیده است، به‌نظر می‌رسد بعد از عرضه پورت‌های این مجموعه،‌ گیمر‌هایی که از طریق این سرویس بازی را تجربه می‌کردند، با مشکل حذف گزینه نصب مجدد بازی مواجهه شده‌اند؛ این مسئله به این معنی است که گزینه نصب بازی از منوی Ready to Install حذف شده است. اتفاق پیش‌آمده باعث شده حدس و گمان‌های زیادی مبنی‌بر حذف بازی به‌منظور مجبور کردن گیمر به خرید نسخه پورت‌شده آن به گوش برسد؛ اما به سرعت این شایعه تکذیب شد. تمام نسخه‌های ایکس‌باکس 360 بازی هنوز هم مانند سابق در دسترس دارندگان ایکس‌باکس وان قرار دارند اما فرآیندی که در گذشته برای نصب بازی باید انجام می‌شد دچار تغییر و تحولاتی شده است. به همین منظور یکی از کاربران سایت ردیت آموزشی جهت رفع این مشکل ارائه داده است. راه‌حل‌های جدیدی که می‌تواند این مشکل را حل کند، از قرار زیر است:

  • به صفحه باشگاه (Club) بازی بروید و سپس گزینه See in Microsoft Store را انتخاب کنید. پیغام You own this game روی صفحه نمایان می‌شود که بعد از آن با انتخاب گزینه نصب بازی، می‌توانید مجدد آن را نصب کنید.
  •  راه دیگر این است که اگر بازی را در قسمت به‌روزرسانی‌های اخیر دارید یا به‌تازگی آن را تجربه کرده‌اید، با انتخاب بازی از همان قسمت پیغامی مبنی‌بر وجود بازی در فروشگاه پدیدار می‌شود و سپس می‌توانید آن را نصب کنید.
  • روش آخر این است که اگر دیسک بازی Doom 3 BFG Edition را داشته باشید و درون کنسول خود قرار دهید نسخه‌های موردنظر روی صفحه لیست می‌شوند و می‌توانید هر کدام را که خواستید انتخاب و نصب کنید.

با اینکه با اطمینان از عمدی نبودن این اتفاق از طرف بتسدا نمی‌توان چیزی گفت، اما احتمال اینکه مشکل از طرف سرور‌های مایکروسافت بوده باشد بسیار پایین است.

پورت‌های جدید دو نسخه اول بازی Doom با قیمت ۴.۹۹ دلار و نسخه سوم بازی با قیمت ۹.۹۹ دلار برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر شده است.

شما هم اگر چنین مشکلی را تجربه کرده‌اید لطفا آن را با ما هم به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده