// پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۵

آیا انگلیس می‌تواند میزبانی مسابقات The International 10 را بر عهده بگیرد؟

مسابقات The International بازی Dota 2 در سال ۲۰۲۰ دهمین فصل خود را تجربه می‌کند و یکی از مهم‌ترین سوالاتی که وجود دارد در مورد محل برگزاری این رویداد است.

با توجه به موفقیت باورنکردنی مسابقات ESL One Birmingham که با تمرکز روی بازی Dota 2 برگزار شد، اخیرا شاهد صحبت‌هایی در مورد برگزار شدن مسابقات The International بعدی در شهر بیرمنگهام، انگلیس هستیم. این شهر در سال‌های اخیر میزبان یک رویداد Major در بازی Counter Strike: Global Offensive بوده است و چند روز قبل رویداد موفق دیگری را در بازی Dota 2 میزبانی کرد که با رضایت طرفداران ورزش الکترونیک همراه بود.

بعد از اتمام مسابقات ESL One Birmingham شاهد انتشار سوالی در صفحه توییتر سایت JoinDota بودیم که از طرفداران بازی Dota 2 نظرشان را در مورد محل برگزاری رویداد TI در سال ۲۰۲۰ پرسیده بود. این سوال توسط افرادی مانند پاول چلونر، که سابقه میزبانی و مجری‌گری مسابقات مختلف ورزش الکترونیک از جمله رویداد The International را در کارنامه خود دارد، پاسخ داده شد و افراد زیادی به کشور بریتانیا اشاره کرده بودند. تماشاچیان بریتانیایی سابقه خوبی را در میزبانی از مسابقات بازی‌های Dota 2 ،CS:GO و Smash Bros دارند و با توجه به اتمسفر بسیار خوب آن، می‌توان انتظار داشت که در صورت برگزار شدن مسابقات اینترنشنال در این کشور، شاهد برآورده شدن انتظارات علاقه‌مندان بازی Dota 2 باشیم.

The International Dota 2

انتخاب شدن بریتانیا به عنوان میزبان دهمین فصل مسابقات TI به دلایل زیادی وابسته است. به عنوان مثال، تابستان امسال قرار است نهمین فصل مسابقات در شانگهای برگزار شود و برای اولین بار شرقی‌ها که بیشترین تعداد طرفداران بازی را تشکیل می‌دهند، شانس میزبانی از بازی محبوب خود را خواهند داشت. برگزاری یک رویداد چند میلیون دلاری ورزش الکترونیک که رکوردهای مختلفی را هر سال به نام خود ثبت می‌کند و مخاطبان زیادی را در سراسر جهان دارد، نظر اسپانسرها و میزبانان زیادی را به خود جلب می‌کند. یکی از دلایل مهمی که می‌تواند باعث شود شرقی‌ها در سال‌های آینده هم میزبانی مسابقات The International را داشته باشند، فروخته شدن تمامی بلیت‌های مرحله اصلی رویداد TI9 در ثانیه‌های آغازین بوده است. نکته مهم دیگر مشکلات سیاسی است که در سال‌های اخیر باعث جابه‌جا شدن محل برگزاری مسابقات و خروجش از ایالت واشینگتن شده است. با توجه به اینکه دفتر مرکزی کمپانی ولو (Valve) در ایالت واشینگتن قرار دارد، قطعا با برطرف شدن مشکلات فعلی و سهولت در تهیه ویزا، یکی از گزینه‌های روی میز برای برگزار شدن مسابقات TI، شهر سیاتل خواهد بود.

سوال اصلی در مورد این اتفاق این است که آیا کمپانی ولو که برگزارکننده اصلی سری مسابقات The International است، علاقه‌مند به ادامه دادن مسیر فعلی خود و برگزار کردن مسابقات TI در کشورهای دیگر جهان است یا خیر. مسابقات اینترنشنال تا به امروز توسط کشورهای آلمان، آمریکا و کانادا میزبانی شده است و در سال میلادی جاری کشور چین، به عنوان چهارمین کشور میزبان این رویداد معرفی شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده