// دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴

عنوان قهرمانی مسابقات ESL One Birmingham بازی Dota 2 به Team Secret رسید

مسابقات ای‌اس‌ال وان بازی Dota 2 با قهرمانی تیم Secret به پایان رسید.

رویداد ESL One Birmingham سومین تورنمنتی بود که با حضور تیم‌های مطرح بازی Dota 2 در سال ۲۰۱۹ پیگیری شد. شهر بیرمنگام، انگلستان برای دومین سال پیاپی میزبان دوازده تیم پرطرفدار ورزش الکترونیک بود و نکته مهم‌تر اینکه تمامی بلیت‌های مسابقات قبل از شروع شدن رویداد به فروش رسیده بود. با اینکه این تورنمنت از هیجان و سطح بالایی برخوردار بود و با مجموع جوایز ۳۰۰ هزار دلار پیگیری شد، ولی با این حال کمپانی ولو (Valve) هیچ‌کدام از سری مسابقات کمپانی ESL One را در چرخه مسابقات Dota Pro Circuit قرار نداد و در تاریخ‌شمار خود جایگاهی را در اختیار آن‌ها نگذاشت.

رقابت‌های مسابقات ESL One Birmingham 2019 از روز ۲۸ مه، مصادف با هفتم خرداد شروع شد. تیم‌های حاضر در این رویداد در دو مرحله با یکدیگر رقابت کردند. مرحله اول به صورت گروهی برگزار شد و تیم‌ها در دو گروه مختلف با یکدیگر به صورت رفت و برگشت روبه‌رو شدند. چهار تیم برتر هر گروه به مرحله بعدی صعود کردند و مرحله دوم مسابقات به صورت دو حذفی برگزار شد. تمامی بازی‌های مرحله حذفی به صورت best-of-three پیگیری شد و فینال مسابقات با فرمت best-of-five برگزار شد.

نکته قابل توجه در مورد مسابقات ESL One Birmingham برگزاری آن چند روز بعد از انتشار نسخه ۷.۲۲ بازی Dota 2 و همراه شدنش با حضور شِش تیم دعوت شده به مسابقات The International 2019 در این دوره از مسابقات بود. جذابیت بازی‌ها با توجه به تغییرات زیادی که در بازی رخ داده بود، انکارناپذیر بود. تیم‌ها در مراحل مختلف در حال امتحان کردن متای جدید بازی بودند و در این بین تیم‌های Evil Geniuses و Vici Gaming با ثبت نتایج بهتر نسبت به دیگر رقبای خود، صدرنشینان مرحله گروهی شدند. تیم‌های Alliance ،Keen Gaming ،Ninjas in Pyjamas و Forward نیز با توجه به عملکرد ضعیفی که در مرحله گروهی از خود به نمایش گذاشتند در همان مرحله اول مسابقات حذف شدند.

Evil Geniuses

وضعیت تیم‌ها بعد از اتمام مرحله گروهی

گروه Aگروه B
تیمبردباختتیمبردباخت
Vici Gaming۸۲Evil Geniuses۸۲
TNC Predator۶۴PSG.LGD۷۳
Team Liquid۵۵Team Secret۶۴
OG۵۵Gambit Esports۴۶
Ninjas in Pyjamas۴۶Keen Gaming۳۷
Forward Gaming۲۸Alliance۲۸

مرحله حذفی مسابقات از سومین روز رقابت‌ها پیگیری شد و با بازی‌های جذابی همراه بود. در این بخش شاهد قدرت‌نمایی تیم Gambit Esports در بین مدعیان قهرمانی مسابقات TI9 بودیم که نظر طرفداران بازی Dota 2 را به خود جلب کرد. تیم Gambit که به عنوان جایگزین تیم Virtus Pro در این مسابقات حضور پیدا کرده بود، در مرحله گروهی مسابقات در جایگاه چهارم گروه B قرار گرفت و در راندهای اول و دوم بخش حذفی تیم‌های Vici Gaming و Team Liquid را با نمایشی تحسین برانگیز در هم کوبید. ولی با این حال بعد از روبه‌رو شدن با تیم Secret که در حال حاضر صدرنشین رنکینگ Dota Pro Circuit فصل است، از ادامه مسیر بازماند.

در سمت دیگر بخش بازنده‌ها Team Secret به عنوان تیم سوم گروه B کار خود را شروع کرد. این تیم بعد از کسب پیروزی در مقابل تیم‌های OG ،TNC Predator و Gambit Esports بایستی در بازی نیمه‌نهایی با نماینده باشگاه پاریسن‌ژرمن روبه‌رو می‌شد. دومین نیمه‌نهایی مسابقات ESL One Birmingham ساعت ۱۵:۳۰ شروع شد و هر دو تیم برای پیروزی وارد میدان شده بودند. با اینکه تیم PSG.LGD در بازی اول با درخشش xNova پیروز میدان شد، ولی Team Secret در دو بازی بعدی به لطف بازیکنان خوبی مانند YapzOr و zai نتیجه نهایی را به سود خود به پایان رساند و راهی فینال مسابقات شد.

دانلود از آپارات

بعد از برگزار شدن بازی نیمه‌نهایی با یک استراحت کوتاه شیپور بازی فینال بین تیم‌های Evil Geniuses و Team Secret به صدا در آمد؛ بازی‌ای که با ثبت ۳۶۱ هزار مخاطب هم‌زمان، بیشترین مقدار بیننده را در این رویداد به همراه داشت و حدود پنج ساعت به طول انجامید. تیم EG به قصد شکستن طلسم دوم شدن خود در این رویداد حضور پیدا کرده بود و Team Secret برای به‌دست آوردن چهارمین عنوان قهرمانی خود در سری مسابقات ESL One شرکت کرده بود. هر دو تیم از اولین دقایق بازی تمرکز زیادی را روی مانور در بازی و درگیری‌های خود داشتند. در بازی اول با اینکه Puppey در مصاحبه بعد از قهرمانی خود اعلام کرد که در بخش Draft به تیم حریف امتیاز زیادی را داده بود، ولی با این حال Team Secret با پیش افتادن در بازی توانست نتیجه را به صود خود به پایان رساند. چیزی که در بازی دوم به چشم می‌خورد باز هم برتری تیم EG روی کاغذ بود که این بار بر خلاف بازی اول با پیروزی نماینده قاره آمریکا همراه بود.

در پنج بازی فینال YapzOr ،Suma1l و MidOne با رای آنالیزورهای مسابقات به عنوان بازیکنان MVP انتخاب شدند

در بازی‌ سوم شاهد هیروی Enigma بودیم که توسط Team Secret انتخاب شد و YapzOr با یک بازی زیبا تیم حریف را در تنگنا قرار داده بود و نهایتا به پیروزی تیم سکرت ختم شد. با اینکه Puppey و هم‌تیمی‌هایش فقط یک قدم با قهرمانی فاصله داشتند ولی این بار Sumail با بازی کردن هیروی Storm و هنرنمایی Cr1t با هیروی Mars که به عنوان پست چهارم بازی انتخاب شده بود، بازی را به تساوی کشاندند و نتیجه نهایی به بازی پنجم کشیده شد.

تیم Secret با توجه به اینکه روزی طولانی را سپری کرده بود و بایستی وارد هشتمین بازی خود می‌شد، فشار و استرس زیادی را متحمل شده بود. با این حال در بازی نهایی شاهد حرکت هوشمندانه تیم Secret بودیم. این تیم با قربانی کردن MidOne و رها کردن او در لاین پایین، فضای لازم را برای قوی شدن هیروهای Naga و DarkSeer خود فراهم کرد و در نهایت در درگیری‌های تیمی به حریف خود غلبه کرد.

دانلود از آپارات

با پایان بازی فینال کلمنت ایوانف، کاپیتان Team Secret که با نام مستعار Puppey شناخته می‌شود با رای مستقیم طرفداران بازی Dota 2 به عنوان بازیکن با ارزش تورنمنت (MVP) انتخاب شد و به عنوان جایزه یک دستگاه ماشین مرسدس بنز دریافت کرد.

با توجه به اینکه رویداد ESL One Birmingham 2019 به پایان رسید، علاقه‌مندان بازی Dota 2 می‌توانند از ۲۲ خرداد به دیدن مسابقات StarLadder ImbaTV که آخرین رویداد Minor فصل خواهد بود، بپردازند.

ESL one Birmingham 2019 dota 2

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

مقامتیمجایزه
اولTeam Secret۱۲۵ هزار دلار
دومEvil Geniuses۶۵ هزار دلار
سومPSG.LGD۳۵ هزار دلار
چهارمGambit Esports۲۰ هزار دلار
پنجم-ششمVici Gaming | TNC Predator۱۲ هزار دلار
هفتم-هشتمTeam Liquid | OG۷.۵ هزار دلار
نهم-دهمNinjas in Pyjamas | Keen Gaming۵ هزار دلار
یازدهم-دوازدهمForward Gaming | Alliance۳ هزار دلار


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده