نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰

بازی جدید کمپانی بتسدا در سایت آمازون لیست شد

مسئولین آمازون بازی ناشناخته‌ای را در سایت خود قرار داده‌اند که گویا یکی از پروژه‌های کمپانی بتسدا به شمار می‌رود.

در حالی که کمپانی بتسدا (Bethesda) چند ماه پیش بازی Fallout 76 را عرضه کرد و با انتقادات زیادی هم روبرو شد، اکنون در جدیدترین اخبار بازی متوجه شدیم که سایت آمازون بازی جدیدی را از طرف این کمپانی برای پیش‌فروش قرار داده است.

این خبر از طرف Wario64 منتشر شد؛ کسی که پیش از این هم اطلاعات مختلفی در مورد بازی‌های ویدیویی افشا کرده است. او تصویری از صفحات بازی بتسدا به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهداین بازی بی‌نام و نشانی برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر لیست شده است. در حالی  که تاریخ عرضه دقیقی برای این محصول مشخص نشده است اما در آن سو شاهد عبارت ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ هستیم. گفتنی است که به این‌گونه تاریخ‌های عرضه، Placeholder گفته می‌شود و چنین تاریخ‌هایی تنها برای نشان دادن سال انتشار بازی به کار می‌روند، نه روز دقیق آن.

بازی بتسدا در آمازون

بعد از اعلام این خبر، صفحات مورد نظر از سایت آمازون حذف شدند. با اینکه اطلاعات زیادی از بازی مذکور منتشر نشده بود اما سه نسخه مختلف از آن در سایت قرار گرفته بود که شامل نسخه معمولی تا دیلاکس و کالکتور می‌شد. هر کدام از نسخه‌های این بازی هم قیمتی یکسان و برابر با ۵۹.۹۹ دلار داشتند. البته این تمام ماجرا نیست و یک تیزر کوتاه هم در صفحات بازی وجود داشته است که شمارش معکوسی را نشان می‌دهد؛ تیزری که در نگاه اول یادآور حال و هوای سری فال اوت است و ذهن بیننده را بیش از هر چیزی به سمت این مجموعه می‌برد. ولی این تیزر محصول خود بتسدا نیست و یک ویدیوی معروف از شمارش معکوس فیلم‌های کلاسیک است که در سال ۲۰۱۴ در صفحه‌ای در یوتیوب آپلود شده بود. هرچند باید این نکته را هم در نظر داشت که ویدیوی بتسدا، تفاوت بسیار ظریفی با ویدیوی مورد نظر دارد و ته‌مایه‌هایی از رنگ سبز در آن به چشم می‌خورد.

دانلود ویدیو از آپارات

در حالی که احتمال دارد پروژه مورد بحث به فال اوت ارتباط داشته باشد و مجموعه‌ای از نسخه‌های قبلی بازی برای نسل فعلی یا شاید هم DLC بازی فال اوت 76 باشد، ولی می‌توان به سایر گزینه‌ها هم فکر کرد. از جمله پروژه Deathloop که نام تجاری آن مدتی قبل توسط کمپانی مادر بتسدا، Zenimax Media به ثبت رسید؛ پروژه‌ای که طبق اطلاعات منتشر شده احتمالاً به شکل آنلاین طراحی می‌شود.

در این میان گزینه‌هایی مثل Doom Eternal و Starfield از لیست احتمالات خط می‌خورند، زیرا هر دو پیش از این صفحات خود را در آمازون داشته‌اند. خیلی بعید است این قضیه به The Elder Scrolls: Blades هم ارتباطی داشته باشد، چرا که این بازی در اصل برای اندروید و iOS طراحی شده است و اگر روزی نسخه‌های کنسولی و کامپیوتر آن هم برای فروش در سایت آمازون قرار گیرند، احتمالاً چنین قیمتی نخواهند داشت.

از طرف دیگر با اینکه جدیدترین نسخه از سری الدر اسکرولز یعنی The Elder Scrolls VI در E3 2018 معرفی شده است اما این بازی هنوز صفحه‌ای در آمازون ندارد که البته با توجه به زمان زیادی که تا عرضه آن باقی مانده است، موضوع خیلی عجیبی هم نیست؛ بازی‌ای که ممکن است بتسدا به علت نام‌گذاری آن با مشکلاتی هم مواجه شود. کمپانی زنیمکس مدتی قبل نام تجاری Redfall را ثبت کرد که احتمالاً با الدر اسکرولز 6 در ارتباط باشد، ولی این قضیه با پیچیدگی‌هایی همراه شد و نویسنده‌ای به نام جی فالکونر، از کمپانی بابت استفاده از این نام شکایت کرد؛ زیرا او پیش از آن کتابی با نام Redfall نوشته بود و وقتی موضوع را با زنیمکس در میان گذاشته بود تا موضوع به شکل مسالمت‌آمیز حل شود، آن‌ها توجهی به فالکونر نکردند و اکنون او به دنبال شکایت رسمی از کمپانی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی مرموز بتسدا باید صبر کنیم که البته شاید در آستانه برگزاری مراسم E3 2019 که معمولاً خبرهای زیادی از کمپانی‌های بازی‌سازی می‌شنویم، شاهد انتشار جزئياتی باشیم. از طرف دیگر این ماجرا اولین بار نیست که در آمازون اتفاق می‌افتد و پیش از این هم بازی‌هایی مثل Biomutant و Wolfenstein II: The New Colossus (محصول دیگری از بتسدا) از طریق آمازون لو رفته بودند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده