// شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۵

شایعه: در کنار Metroid Prime 4 بازی‌های بیشتری از سری Metroid در دست ساخت قرار دارد

عمران خان، ویراستار ارشد سایت گیم اینفورمر، با انتشار چندین توییت اطلاعاتی از روند ساخت ریبوت Metroid Prime 4 و دیگر نسخه‌های متروید منتشر کرد.

دیروز کمپانی نینتندو به طور ناگهانی با انتشار ویدیویی اعلام کرد که بازی Metroid Prime 4 از ابتدا ساخته یا به اصطلاح ریبوت می‌شود. سازندگان در جریان این ویدیو همچنین اعلام کردند که وظیفه توسعه این بازی به سازنده سری Metroid Prime یعنی استودیو رترو (Retro) سپرده شده است. پس از آن شایعاتی در صفحه‌های اجتماعی پراکنده شده است که حاکی از نسخه‌های دیگر این سری است.

عمران خان، ویراستار ارشد سایت گیم اینفورمر، با انتشار توییتی از مشکلاتی که سازندگان Metroid Prime 4 با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند، اطلاعاتی منتشر کرد. با اینکه رجی فیس ام، مدیر شعبه آمریکای نینتندو، پیش‌تر در نوامبر ۲۰۱۸ گفته بود که ساخت بازی متروید پرایم 4 «روال عادی توسعه خود را پشت سر می‌گذارد.»، اما گفته‌های ویراستار ارشد گیم اینفورمر از وقایع دیگری اطلاع می‌دهد. با توجه به شایعاتی که منتشر شده است گویا تیم توسعه دهنده نینتندو برای کسب «تجربه‌های متنوع» در کشورهای مختلف پراکنده شده بودند. در حالی که برخی از این تیم‌ها اظهار داشتند که همه چیز طبق روال پیش می‌رود اما در آن سو برخی از استودیوها عنوان کردند که کار توسعه آنها با مشکلات جدی روبه‌رو شده است.

در حالی که روند ساخت پروژه در استودیو‌های مختلف با مشکل روبه‌رو شده بود، نینتندو تصمیم گرفت که تمام تیم توسعه‌دهنده را در یک مکان گرد هم بیاورد. اینجا بود که استودیو رترو وارد کار شد؛ تیمی که سه بازی اول سری متروید پرایم را توسعه و پس از آن هم دو نسخه جدید از سری بازی‌های Donkey Kong Country را توسعه داده است. البته حال مشخص شده است که تنها نام استودیو رترو باقی مانده است و نفرات اصلی این استودیو در حین توسعه بازی‌های Prime به استودیو‌های دیگر همچون Armature منتقل شده‌اند.

 Metroid Prime 4

عکس متعلق به نسخه سوم متروید پرایم است

حال بسیاری از طرفداران از اینکه استودیو رترو وظیفه توسعه این بازی را بر عهده گرفته است ابراز ناراحتی کرده‌اند؛ چرا که این استودیو پس از اتمام Donkey Kong Country: Tropical Freeze، در حال کار روی یک بازی جدید بوده است. البته خان در توییتر خود به این موضوع اشاره کرد که پروژه یاد شده یا به اتمام رسیده است یا اینکه به طور کامل لغو شده است. حال با توجه به گفته‌های خان، استودیو رترو نسخه دموی Metroid Prime 4 را برای کمپانی نینتندو به نمایش گذاشته و توانسته است آنها را تحت تاثیر قرار بدهد. از این رو کمپانی نینتندو تصمیم گرفته است که ساخت ریبوت این پروژه را از ابتدا به این استودیو بسپارد.

در ادامه خان افزود که پورت سه گانه Metroid Prime Trilogy برای سوییچ «مدت زمان زیادی است که آماده‌ است.» این بازی قرار بود ماه گذشته معرفی شود اما بنا به دلایلی لغو شد. بسیاری از شایعات خبر از این می‌داد که سازندگان قصد دارند پورت سه گانه متروید پرایم را در جریان نمایشگاه The Game Awards 2018 معرفی کنند اما همانطور که می‌دانید این اتفاق نیفتاد. خان در ادامه همچنین گفت که گویا پورت این بازی یک سال به تاخیر افتاده است و در آن سو خاطرنشان کرد که بازی‌های زیادی از سری متروید در کنار Prime 4 در حال توسعه است. در پایین می‌توانید نگاهی به یکی از توییت‌های خان بیندازید:

تصمیم جدید نینتندو این است که ساخت Metroid Prime 4 باید زیر یک سقف انجام شود. استودیو رترو با نمایش یک دمو از این بازی توانسته است مسئولین نینتندو را تحت تاثیر قرار دهد.

در مورد سری بازی‌های متروید پرایم باید گفت که این مجموعه، برخلاف سری اصلی که در سبک پلتفرمر و دوبعدی طراحی شده، در سبک اول شخص، اکشن و ماجراجویی طراحی شده است و بازیکنان در واقع یک روند شوتر اول شخص را تجربه می‌کنند. اولین نسخه از این سری در سال ۲۰۰۲ برای کنسول نینتندو گیم کیوب منتشر شد که از قضا استودیو رترو نیز آن را توسعه داده بود.

بازی Metroid Prime 4 در ابتدا در جریان نمایشگاه E3 2017 با انتشار تریلری کوتاه معرفی شد. این بازی قرار است به طور انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ توسعه داده و عرضه شود. 

نظرات خود را در مورد اتفاقات عجیب پیرامون توسعه Metroid Prime 4 از ریبوت آن گرفته تا شایعاتش با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده