فیل اسپنسر: Xbox Game Pass برای دستگاه های مختلف عرضه خواهد شد
یکی از سرویسهایی که برای پلتفرم ایکس باکس در دسترس است، Xbox Game Pass نام دارد. این سرویس این امکان را به مشترک میدهد تا به ازای پرداخت اشتراک ماهیانهی ۱۰ دلاری، از صدها بازی عرضه شده روی کنسولهای ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 لذت ببرد. در حال حاضر این سرویس تنها در کنسولهای پلتفرم ایکسباکس قابل استفاده است اما این شرایط شاهد تغییرات گستردهای خواهد بود.
فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکسباکس، در طی رویدادی در کنفرانس بارکلیز اعلام کرد که ایکسباکس قصد دارد تا سرویس Xbox Game Pass را برای هر دستگاهی (مانند گوشیهای هوشمند و تبلتها) عرضه کند. هدف از این کار، ایجاد کردن فرصتی دوجانبه برای مخاطبین و ایکسباکس است؛ چرا که با این اقدام نه تنها امکان بازی کردن برای مردم فراهم میشود، بلکه باعث ایجاد محتوای بهتر در سایر پلتفرمها میشود. این اقدام، مخاطبین ایکسباکس را از میلیونها نفر به میلیاردها نفر افزایش میدهد.
اسپنسر در این رویداد گفت:
فرض کنید وقتی که قصد دارید تا به یک مشتری خدمت ارائه دهید و این مشتری تنها یک گوشی اندرویدی دارد، از خود بپرسید: «این فرد برای استفاده از محتوا، در چه مواردی هزینه میکند؟»، پس ما باید اطمینان پیدا کنیم که در ارائهی محتوای رایگان در سطح بینالمللی قرار داریم و همینطور باید به طوری اقدام کنیم که هزینههای عضویت، مانع بزرگی در مسیر مخاطبها نباشد.
وی دربارهی گسترش یافتن سرویس Xbox Game Pass توضیح داد:
ما سرویس Xbox Game Pass را ساختیم و در ابتدا روی کنسول عرضه کردیم. این سرویس به خواهد آمد و در نهایت در هر دستگاهی در دسترس خواهد بود. ما از معدود کاربران ایکسباکس به این تعداد از کاربر در Xbox Game Pass رسیدهایم، اما به عنوان کسی که به آیندهی این موضوع فکر میکند باید به Xbox Game Pass مانند یک مدل کسب و کار نگاه کرد؛ مدل کسب و کاری که گسترش مییابد و به جای آن که میلیونها نفر را تحت پوشش قرار دهد، این رقم به میلیاردها نفر تبدیل میشود.
این احتمال وجود دارد که سرویس Xbox Game Pass در گوشیهای هوشمند، از طریق سرویس استریم بازی مایکروسافت یا همان Project xCloud، عرضه شود. مدتی میشود که مایکروسافت سرویس استریم بازی خود را به صورت داخلی تست میکند. اسپنسر هم اعلام کرد بود که در طول مدت سفرهای اخیرش از این سرویس استفاده کرده است. مایکروسافت برای انجام این کار از دیتاسنترهای آژور استفاده میکند. در حال حاضر تنها در دیتاسنتری واقع در شهر واشنگتن، سرویس استریم بازی پیادهسازی شده است و تنها برای اعضای داخلی مایکروسافت در دسترس است. اما در نهایت این سرویس گسترش مییابد و در تمام دیتاسنترهای آژور مایکروسافت پیادهسازی خواهد شد.
در ادامه این رویداد، اسپنسر دربارهی استودیوهای خریداری شدهی اخیر مایکروسافت صحبت کرد و در مورد چگونگی این که این استودیوها به صورت هماهنگ، شبکهای از استودیوها را تشکیل خواهند داد تا به ارائهی هرچه بهتر محتوا برای سرویس Xbox Game Pass کمک کنند، توضیحاتی را مطرح کرد.