نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۶

THQ Nordic حقوق سری بازی های Carmageddon را خریداری کرد

کمپانی THQ Nordic حقوق مجموعه بازی‌های Carmageddon را تصاحب کرد. این بازی خشن مرتبط با ماشین در گذشته با جنجال‌های زیادی همراه بوده است.

دیگر عادت کرده‌ایم هر چند وقت یک بار خبری در مورد خریداری حقوق بازی‌ها و استودیوهای بازی‌سازی توسط THQ Nordic بشنویم. جدیدترین خبر در این زمینه هم به IP قدیمی Carmageddon مربوط می‌شود که حق مالکیت آن توسط THQ Nordic خریداری شده است.

سری کارماگدون کار خود را از سال ۱۹۹۷ آغاز کرد. اولین نسخه بازی برای کامپیوتر و دو سال بعد از آن برای پلی استیشن، نینتندو 64 و گیم بوی کالر منتشر شد و به خاطر خشونت بسیار بالای خود هیاهوی زیادی به پا کرد. بازی از مسابقات خونینی تشکیل شده بود و امکان زیر گرفتن مردم با ماشین هم در آن وجود داشت (موضوعی که در دیگر بازی آن سال یعنی Grand Theft Auto هم به چشم می‌خورد). همین مسأله هم باعث شد انتقادات زیادی از آن شود و حتی نسخه‌های مخصوص کشورهایی مثل انگلیس و آلمان با سانسور همراه شوند و به جای استفاده از انسان، زامبی‌هایی با خون سبزرنگ یا روبات‌هایی با مایع سیاه‌رنگ را در بازی قرار دهند.

استودیوی سازنده بازی، Stainless Games بعدها دو نسخه دیگر در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۰ تولید کرد، ولی پس از آن خبری از این مجموعه نبود؛ تا سال ۲۰۱۵ و بازی Carmageddon: Reincarnation برای کامپیوتر که اثر ضعیفی بود. یک سال بعد هم نسخه بهبودیافته بازی با عنوان Carmageddon: Max Damage برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد که دستاورد خاصی نداشت و طرفداران خود را ناامید کرد. آخرین نسخه بازی هم Carmageddon: Crashers نام دارد که سال گذشته برای اندروید و iOS منتشر شد و می‌توانید در اینجا با آن آشنا شوید.

هنوز مشخص نیست که همچنان Stainless Games سازنده نسخه‌های بعدی بازی خواهد بود یا استودیوی دیگری این کار را بر عهده می‌گیرد. ولی اگر قرار به تغییر سازنده کارماگدون باشد، Bugbear Entertainment را می‌توان گزینه مناسبی برای این کار دانست؛ استودیویی که چند روز قبل توسط تی اچ کیو نوردیک خریداری شد و بازی‌هایی مثل FlatOut و Wreckfest را در کارنامه دارد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده