نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۸

THQ Nordic استودیوهای Bugbear Entertainment و Coffee Stain را خریداری کرد

به نظر می‌رسد کمپانی THQ Nordic قصد ندارد به این زودی‌ها روند خریدهای خود را متوقف کند.

این روزها هر وقت نام کمپانی تی اچ کیو نوردیک (THQ Nordic) به گوش می‌رسد، منتظر شنیدن اسم استودیوها و IPهایی هستیم که توسط این کمپانی خریداری می‌شوند. اکنون بعد از خریداری IP بازی‌هایی مانند Alone in the Dark، TimeSplitters و Kingdoms of Amalur در کنار تحت مالکیت قرار دادن استودیوها و کمپانی‌هایی چون Black Forest Games و Koch Media، دو استودیوی دیگر با نام‌های Bugbear Entertainment و Coffee Stain هم به خانواده THQ Nordic پیوسته‌اند.

استودیو Bugbear که کار خود را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرده، در این سال‌ها بیشتر در ساخت بازی‌های ریسینگ فعالیت داشته است و با سری بازی‌های FlatOut و اخیراً Wreckfest شناخته می‌شود؛ بازی‌ای که نسخه کامپیوتر آن چند ماه قبل منتشر شد و نسخه‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان هم در سال آینده عرضه می‌شوند. THQ Nordic ناشر Wreckfest است و این بازی توانسته است یکی از بهترین عملکردها را بین بازی‌های THQ Nordic در استیم داشته باشد و همین موضوع به خریداری آن توسط این کمپانی منجر شود.

THQ Nordic قصد دارد با تحت مالکیت قرار دادن Bugbear سرمایه‌گذاری بلندمدتی روی استودیو انجام دهد و با تبدیل کردن Wreckfest به یک سری بازی بزرگ، آینده درخشانی را برای این استودیو رقم بزند. البته این تنها استودیوی THQ Nordic با این حال و هوا نیست و Rainbow Studios هم با مجموعه MX vs. ATV از دیگر زیرمجموعه‌های کمپانی محسوب می‌شود. یان آلاننپا، مدیرعامل Bugbear در مورد این اتفاق می‌گوید:

از پیوستن به تیم THQ Nordic بسیار خوشحالیم. فکر می‌کنم این کمپانی بتواند با پشتیبانی از Bugbear و کمک به استودیو در تولید بازی‌های خوش‌ساخت برای مشتریان، به خانه‌ای عالی برای ما تبدیل شود. ما با قدرت به سمت تولید بازی‌های ریسینگ درجه یک پیش می‌رویم و به THQ Nordic برای هر چه بهتر شدن کارنامه‌اش در تولید بازی‌های ویدیویی کمک خواهیم کرد.

استودیوی دیگر یعنی Coffee Stain را در این سال‌ها بیش از هر چیز با بازی شبیه ساز بز (Goat Simulator) می‌شناسیم؛ اثری بامزه و جالب که توانست علی‌رغم برخی ایرادات خود، تجربه‌ای متفاوت را به بازیکن‌ها ارائه کند و محبوبیت بالایی به‌دست آورد. این استودیو سری اول شخص Sanctum را هم در کارنامه دارد و در حال حاضر سرگرم تولید بازی‌هایی چون Satisfactory و Deep Rock Galactic است. لارس وینگفورس، مدیرعامل THQ Nordic در مورد خرید Coffee Stain می‌گوید:

ما در حال آماده‌سازی یک مجموعه دیجیتالی محلی برای THQ Nordic هستیم (اشاره به سوئدی بودن Coffee Stain) و این استودیو را یک تیم با لیاقت با عطش زیاد برای تولید بازی‌های با کیفیت می‌دانیم. از آخرین اثر آن‌ها چند سال می‌گذرد، ولی با بازی‌هایی مثل Satisfactory و Deep Rock Galactic آینده درخشانی در انتظار آن‌ها است و قرار است همکاری خوبی با آنتون وستبرگ و تیم او داشته باشیم.

آنتون وستبرگ، مدیرعامل Coffee Stain هم گفته است:

شکی ندارم که THQ Nordic به عنوان خانه جدید ما، محلی کاملاً مناسب برای ادامه راه Coffee Stain خواهد بود. این کمپانی تجربه بالایی در زمینه ساخت و انتشار بازی‌های ویدیویی دارد و با مهارت، اشتیاق و توانایی‌های خود می‌تواند کمک بزرگی به توسعه بازی‌های آینده ما کند.

نظر شما در مورد این خریدهای تی اچ کیو نوردیک چیست؟ آیا فکر می‌کنید باز هم باید منتظر خبرهای بیشتری از خریدهای آینده این کمپانی باشیم؟


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده