// سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

موسس inXile از بزرگ‌ شدن این استودیو پس از قرار گیری در بین استودیوهای داخلی مایکروسافت می‌گوید

برایان فارگو، موسس و مدیرعامل استودیو inXile در مصاحبه با وب‌سایت یوروگیمر به تشریح تغییرات و مزایای قرار گرفتن در بین استودیو‌های فرست پارتی مایکروسافت پرداخته است.

در ۱۶ سال پیش برایان فارگو که پیش از این استودیو Interplay را تاسیس کرده بود، اقدام به راه‌اندازی استودیو جدیدی تحت عنوان استودیو inXile کرد. این استودیو که دفتر مرکزی آن در شهر نیوپورت بیچ ایالات کالیفرنیا قرار دارد، به واسطه تولیداتش در سبک نقش آفرینی مشهور است و تا‌کنون بازی‌های The Bard's Tale و Wasteland 2 را عرضه کرده است. در جریان مراسم X018 بود که تصمیم کمپانی Microsoft منبی بر اضافه کردن استودیو‌های Obsidian و Inxile به جمع استودیو‌های فرست پارتی به صورت رسمی اعلام شد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، وب‌سایت یوروگیمر مصاحبه‌ای با برایان فارگو ترتیب داده است که در قالب آن در رابطه با تغییرات استودیو inXile توضیح داده شده است.

برایان فارگو در توضیحاتش به این نکته اشاره می‌کند که روند کاری استودیو inXile بدون تغییر باقی مانده است و همانند گذشته است. برایان فارگو ضمن بیان این که «همه چیز به معنای واقعی کلمه یکسان باقی مانده است» می‌گوید:

شرایط کاری در استودیو به گونه‌ای است که اگر اعضا نسبت به اضافه شدن به جمع استودیو‌های کمپانی مایکروسافت آگاه نبودند، هیچ‌گاه متوجه این تغییر نمی‌شدند.

قرار گرفتن استودیو inXile در کنار استودیو‌های کمپانی مایکروسافت به معنای سرمایه و بودجه بیشتر برای این استودیو است. پیش از این استودیو مذکور برای جذب سرمایه مورد‌ نیاز برای ساخت آثارش به سراغ پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی مانند سایت Fig رفته است. اما به واسطه چتر حمایتی کمپانی مایکروسافت، استودیو inXile دیگر نیازی به سرمایه‌های عمومی ندارد. برایان فارگو در این باره می‌گوید که «در گذشته در برخی موارد دستمان بسته بود، اما اکنون دیگر این مشکل را نداریم».

علاوه بر سرمایه بیشتر، برایان فارگو اعلام کرده است که کمپانی مایکروسافت می‌تواند زمینه لازم برای گسترش استودیو inXile را فراهم کند. با این حال فارگو اعتقاد دارد که استودیو مذکور در آینده به کمپانی بزرگی که صد‌ها بازی‌ساز در آن به فعالیت می‌پردازند، تبدیل نخواهد شد.

در کوتاه مدت ما تصمیم به گسترش ۳۰ درصدی استودیو داریم. ما قصد نداریم به تیم‌های چند صد نفره تبدیل شویم، بلکه هدف ما پر کردن سمت‌های خالی استودیو است که شدیدا خواهان استخدام افراد برای آن‌ها هستیم. مسئول صدای تمام وقت، مسئول نورپردازی تمام وقت و مسئول صحنه‌های سینماتیک، مواردی هستند که به ما در بهبود محصولات‌مان یاری خواهند رساند.

بدون شک بزرگترین سوالی که هم‌اکنون در رابطه با استودیو inXile ذهن دنبال‌کنندگان صنعت بازی‌های ویدیویی را مشغول کرده است، اولین محصول این استودیو به عنوان یکی از استودیو‌های کمپانی مایکروسافت است. براساس اعلام برایان فارگو، استودیو inXile هم‌اکنون مشغول کار روی یک بازی معرفی نشده است که مورد توجه کمپانی مایکروسافت قرار گرفته است. در روند ساخت این بازی، استودیو inXile چگونگی بهبود بازی با استفاده از منابع بیشتری که در اختیار آن قرار گرفته است، بررسی خواهد کرد. با توجه به اینکه کمپانی مایکروسافت وظیفه انتشار محصول جدید استودیو inXile را بر‌عهده خواهد داشت، انتظار می‌رود که تنها کاربران پلتفرم‌های پی سی و ایکس باکس وان قادر به تجربه آن باشند.

یکی از پروژه‌های در حال ساخت استودیو inXile بازی Wasteland 3 است که در سال آینده میلادی برای کامپیوتر، PS4 و Xbox One عرضه خواهد شد. بودجه ساخت این بازی از طریق سرویس فیگ تامین شده است و کمپین آن در عرض یک ماه توانست سه میلیون دلار جمع‌آوری کند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده