نویسنده: علی کمالی
// سه شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۸

بتسدا می‌گوید نگران پرداخت های درون برنامه ای Fallout 76 نباشید

پیت هاینز، رییس کمپانی بتسدا به‌تازگی درباره نحوه عملکرد سیستم پرداخت درون برنامه ای در بازی Fallout 76 توضیح داد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

مثل خیلی از بازی‌های بزرگ امروزی، بازی Fallout 76 هم که به‌زودی عرضه می‌شود، دارای ویژگی پرداخت درون برنامه‌ای (Microtransaction) خواهد بود. اما پیت هاینز، رییس کمپانی بتسدا می‌گوید که گیمرها نباید نگران این مسئله باشند. هاینز طی مصاحبه‌ای با وبسایت گیم‌اسپات در نمایشگاه پکس استرالیا (PAX Aus) تاکید کرد که در این بازی فقط آیتم‌های تزیینی با پول واقعی قابل خریداری هستند و آیتم‌هایی را که روی گیم‌پلی بازی تاثیر می‌گذارند نمی‌توان با پول خرید.

هاینز گفت که این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ چون Fallout 76 برخلاف بازی‌های قبلی مجموعه فال اوت، روی بخش چند نفره تمرکز دارد و بازیکن‌ها باید با سایر رقبای خود از نظر قدرت و توانایی‌ها در سطح یکسانی قرار داشته باشند. بنابراین اگر امکان خرید یک اسلحه قدرتمند برای بازیکن‌ها فراهم باشد، خیلی راحت تعادل و بالانس سختی بازی بهم می‌خورد و همان سیستم «پول بده و برنده شو» که به عنوان آفت تعادل سختی بازی‌ها شناخته می‌شود، در Fallout 76 هم به‌وجود می‌آید.

پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی Fallout 76 در قالب سیستمی به نام «اتم‌ها» ارائه می‌شود. بدین‌ ترتیب شما می‌توانید اتم‌ها را با پرداخت پول واقعی از «فروشگاه اتمی» (Atomic Shop) خریداری یا درون گیم‌پلی بازی آن‌ها را آزاد کنید. البته هنوز قیمت این اتم‌ها مشخص نشده است، اما هاینز اعلام کرده که بتسدا به بازیکن‌هایی که ماموریت‌ها و کارهای مشخصی را در دنیای بازی انجام دهند، مقدار زیادی اتم به‌صورت هدیه خواهد داد. هاینز توضیح داد:

اگر مایل نیستید که در فروشگاه اتمی بازی برای خرید آیتم‌های تزیینی پول واقعی خرج کنید، مجبور به این کار نیستید؛ ما مقدار بسیار زیادی اتم را فقط به ازای بازی کردن به شما خواهیم داد.

اگر افرادی به‌خاطر نداشتن اتم‌های کافی بخواهند در بازی پول خرج کنند، می‌توانند این کار را انجام دهند، اما این به گونه‌ای نخواهد بود که بگویند: «حالا من می‌توانم از بقیه بازیکن‌ها بهتر بازی کنم؛ چون پول خرج کرده‌ام.» خبری از سیستم «پول بده و برنده شو» یا لوت‌باکس در این بازی نیست.

هاینز تاکید کرد که بتسدا همواره تلاش کرده تا در مسیر درست گام بردارد و این موضوع درباره وجود سیستم پرداخت درون‌ برنامه‌ای در بازی‌هایش هم صدق می‌کند. هاینز البته اذعان کرد که این مسئله تا حدودی مبهم و چندوجهی است، اما بتسدا همیشه تلاش کرده تا در بین گیمرها به عنوان یک کمپانی پول‌پرست شناخته نشود. این کمپانی هم مانند سایر ناشران صنعت بازی، یاد گرفته که بهترین راه برای پیشرفت، دنبال کردن جریان روز و همین‌طور توجه به بازخوردهای مخاطبان است.

Fallout 76 / فال اوت 76

بسته محتویات دانلودی بازی Fallout 76 کاملا رایگان خواهد بود و این مسئله یک تغییر رویه جدی برای بتسدا محسوب می‌شود، چون بازی‌های قبلی مجموعه فال‌اوت مانند Fallout 3 و Fallout 4 دارای محتواهای اضافی پولی بودند. هاینز گفت که امیدوار است با ارائه محتویات دانلودی بازی Fallout 76 به‌صورت رایگان، بازیکن‌ها احساس بهتری در این بازی داشته باشند.

بازیکن‌ها با پیش خرید بازی روی پلتفرم ایکس باکس وان می‌توانند ۵۰۰ اتم دریافت کنند، اما اینکه این‌ اتم‌ها چقدر می‌ارزند، تا زمانی که بتسدا قیمت آیتم‌های موجود در بازی را اعلام نکند، مشخص نخواهد شد. البته همکاری مایکروسافت با بتسدا به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ این کمپانی یک باندل ایکس‌باکس وان یک ترابایتی را به همراه نسخه‌ای از بازی Fallout 76 عرضه خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که بتسدا روش بازی‌هایی مثل Overwatch و Fortnite را در پیش گرفته است که به بازیکن اجازه می‌دهند تا از پول واقعی فقط برای خرید آیتم‌های تزیینی استفاده کند، نه مواردی که روی گیم‌پلی بازی تاثیر می‌گذارند. احتمالا به یاد دارید که در سال ۲۰۱۷ بازی Star Wars: Battlefront II سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای را ارائه می‌داد که در آن بازیکن‌ها می‌توانستند آیتم‌ها و سلاح‌های مختلفی را با پول واقعی خریداری کنند که مستقیما روی گیم‌پلی بازی تاثیر می‌گذاشتند. در نهایت پس از بحث‌ها و انتقادات بسیار، الکترونیک آرتز و استودیوی دایس مجبور شدند که این سیستم را تغییر دهند و حالا این بازی فقط اجازه خرید آیتم‌های تزیینی را به بازیکن می‌دهد.

موضوع دیگری که در رابطه با بازی Fallout 76 اهمیت دارد سیستم جدید پرک‌ها (ارتقاها) در بازی است. Fallout 76 مکانیزم تازه‌ای به نام «کارت‌های پرک» را معرفی کرده که در واقع پرک‌های جدید از این طریق آزاد می‌شوند و مهارت‌های یک شخصیت را افزایش می‌دهند. پس از معرفی این سیستم، خیلی از بازیکن‌ها نگران این مسئله بودند که خرید کارت‌های پرک از طریق پول واقعی ممکن باشد، اما بتسدا اعلام کرد که به‌هیچ‌وجه با پرداخت پول در بازی نمی‌توان پرک جدید آزاد کرد.

بازی Fallout 76 در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) برای پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود. افرادی که بازی را پیش‌خرید کنند، می‌توانند در تست بتای بازی که در مدت محدود برگزار می‌شود شرکت داشته باشند و تمام آیتم‌ها و ارتقاهایی که در نسخه بتا کسب می‌‌کنند، به بازی اصلی هم منتقل خواهد شد.

در خبری دیگر مرتبط با بازی Fallout 76، اخیرا کمپانی بتسدا اعلام کرده بود که امکان انتشار این بازی روی کنسول نینتندو سوییچ وجود ندارد.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده