نویسنده: علی کمالی
// دوشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱

امکان انتشار بازی Fallout 76 برای نینتندو سوییچ وجود ندارد

کمپانی بتسدا اعلام کرد که اجرای بازی Fallout 76 روی کنسول نینتندو سوییچ غیرممکن بود، اما برای بازی‌های آینده حتما توجه ویژه‌ای به این کنسول محبوب خواهند داشت.

بتسدا یکی از بزرگترین ناشرانی است که با عرضه بازی‌هایش برای کنسول نینتندو سوییچ حسابی از این کنسول پشتیبانی کرده است اما این قضیه شامل حال بازی Fallout 76 نمی‌شود. در جریان یک کنفرانس خبری که در نمایشگاه پکس استرالیا (PAX Aus) برگزار شد، پیت هاینز، مدیر بخش بازاریابی کمپانی بتسدا اعلام کرد که انتشار بازی Fallout 76 روی کنسول سوییچ غیرممکن بود.

فال اوت 76 / Fallout 76

هاینز با اعلام این موضوع گفت که تمام استودیوهای بتسدا، عرضه بازی‌هایشان برای کنسول سوییچ را مورد بررسی قرار می‌دهند اما اینکه در نهایت یک بازی برای سوییچ منتشر شود یا خیر، به عوامل متعددی بستگی دارد. هاینز به این نکته اشاره کرد که مدیریت شرکت بتسدا به تیم‌های بازیساز این اجازه را می‌دهد تا خودشان تصمیم بگیرند که چه چیزی برای بازی‌شان بهتر است. هاینز گفت که بتسدا هرگز به استودیوهایش دستور نمی‌دهد که چه رویکردی را برای بازی در پیش بگیرند و این موضوع در رابطه با انتخاب پلتفرم‌های بازی هم صدق می‌کند. هاینز توضیح داد:

با اطمینان می‌توانم بگویم که در تمامی بحث‌هایی که در رابطه با برنامه‌های آینده داریم، کنسول سوییچ بخشی از گفتگوی ما است چون فکر می‌کنیم که این کنسول موفق بوده و آینده درخشانی دارد. اگر یک بازی قابلیتش را داشته باشد، ما مایل هستیم که روی تمامی پلتفرم‌های موجود عرضه شود اما Fallout 76 اینطور نیست؛ چون این بازی [روی سوییچ] غیرقابل اجرا است. اما صادقانه می‌گویم که هیچ بازی در دست ساختی نداریم که در مورد انتشارش برای کنسول سوییچ بحث نکرده باشیم. ما از استودیوها می‌پرسیم که آیا این بازی روی سوییچ جواب می‌دهد؟ آیا برنامه‌ای برای انتشار آن روی سوییچ دارید؟ البته این یک دستور نیست؛ هر کاری که ما می‌کنیم باید با رهبری سازنده‌ها انجام شود اما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مطابق میل مخاطبان نیز باشد.

من واقعا از این موضوع لذت می‌برم که ما در حمایت از کنسول سوییچ، به‌عنوان یک رهبر و پیشرو در میان کمپانی‌های شخص ثالث (Third-Party) شناخته شویم. من دوست دارم بتسدا شرکتی باشد که مردم درباره‌اش بگویند: «شما نسبت به تمام ناشران، بازی‌های بیشتری برای سوییچ منتشر کرده‌اید.» ما افراد ریسک‌پذیری هستیم.

فال اوت 76 / Fallout 76

تایید خبر عدم انتشار بازی Fallout 76 برای نینتندو سوییچ اندکی پس از آن صورت گرفت که مت فیرور، رییس استودیوی زنیمکس آنلاین (ZeniMax Online Studios) اعلام کرد که این بازی‌ هم روی سوییچ منتشر نخواهد شد.

هاینز این واقعیت را کتمان نکرد که یکی از اهداف اصلی بتسدا کسب سود بیشتر است و این شرکت عرضه بازی‌ها روی سوییچ را یک تصمیم تجاری هوشمندانه قلمداد می‌کند. هاینز گفت:

شما به سمتی حرکت می‌کنید که پول وجود دارد، چون با این کار در تجارت باقی می‌مانید. چیزی که ما تاکنون دیده‌ایم، وادارمان می‌کند که سوییچ را یک پلتفرم موفق و مفید برای آینده خود بنامیم.

در این کنفرانس خبری، هاینز همچنین اشاره کرد که بازی بعدی مجموعه Wolfenstein برای کنسول سوییچ هم عرضه خواهد شد. البته این مسئله کمی گیج‌کننده است، چون بازی مستقل بعدی از این فرنچایز که با نام Wolfenstein: Youngblood منتشر می‌شود، تاکنون فقط برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان تایید شده است. همچنین شماره سوم این مجموعه هم در دست ساخت قرار دارد اما هنوز پلتفرم‌های مقصد این بازی مشخص نشده‌اند. احتمالا منظور هاینز یکی از این بازی‌ها یا شاید هم هر دوی آنها بوده است.

بتسدا قبلا بازی‌های Skyrim و Doom و همچنین Wolfenstein: The New Colossus را روی سوییچ منتشر کرده و هاینز نیز اعلام کرد که این بازی‌ها از نظر تجاری عملکرد قابل قبولی روی این پلتفرم داشته‌اند. بازی‌های Doom Eternal و The Elder Scrolls Legends هم برای این کنسول عرضه خواهند شد.

هاینز در بخش‌هایی از این گفتگو، در رابطه با دیوارهایی که بین کنسول‌های بزرگ وجود دارد صحبت کرد و گفت که برای انتفاع صنعت بازی، این دیوارها باید برداشته شوند.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده