نویسنده: میثم خلیل زاده
// پنجشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۷

مقام چهارم ایران و قهرمانی کشور کره در رقابت‌های Starcraft 2 در مسابقات آسیایی 2018

Maru، قهرمان چند دوره مسابقات جهانی استارکرفت 2، با شکست دادن نماینده کشور چین تایپه، مدال طلای مسابقات آسیایی جاکارتا 2018 را در رشته Starcraft 2 به دست آورد.

امروز در جریان مسابقات آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، رقابت‌های رشته استارکرفت 2 با حضور شهریار شاکی، نماینده کشورمان برگزار شد. در حالی که شهریار شاکی در مرحله اول توانست با شکست نماینده اندونزی، کشور میزبان، به مرحله نیمه نهایی صعود کند، اما در ادامه با قهرمان جهان Cho Seongju (با نام مستعار Maru) روبه‌رو شد که با سه شکست متوالی شانس حضور در فینال رقابت‌ها را از دست داد. نماینده کشورمان در ادامه در مسابقات رده‌بندی به مصاف Tran Hong Phuc (ملقب به MeomaikA)، نماینده کشور ویتنام رفت که در این مسابقه نیز علی‌رغم رقابت‌های نفس‌گیر و نزدیک، با سه شکست در جایگاه چهارم این دوره از رقابت‌ها جای گرفت.

مسابقات فینال اما میان Huang Yu Shiang (با نام مستعار Nice)، نماینده چین تایپه و Cho Seongju (با نام مستعار Maru)، نماینده کره برگزار شد. برخلاف سایر رقابت‌ها، رقابت فینال به صورت Best of 7 برگزار می‌شود و بازیکنان برای پیروزی در این رقابت باید حداقل چهار برد را به دست می‌آوردند. در فینال مسابقات نیز نماینده کشور کره توانست با حملاتی پی‌درپی و هدفمند، چهار برد متوالی را به‌دست بیاورد و مدال طلای مسابقات آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ را از آن خود کند.

مسابقات آسیایی جاکارتا برای اولین بار میزبان رقابت‌های ورزش‌های الکترونیک (eSports) در رشته‌های مختلف از جمله PES، استارکرفت، کلش رویال، لیگ او لجندز و هارت‌استون است. ایران در این دوره از رقابت‌ها در دو رشته استارکرفت 2 و 2018 PES سه نماینده دارد. حسن پاجانی و رضا نوبخت سرکندی، نمایندگان کشورمان در رشته PES 2018، شنبه دهم شهریور به مصاف رقبای خود می‌روند.

 در کنار خسته نباشید به شهریار شاکی عزیز، آرزوی موفقیت برای حسن پاجانی و رضا نوبخت سرکندی در رقابت‌های پیش رو را داریم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده