// دوشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۷

جمع بندی مسابقات VS Fighting 2018 بازی Street Fighter V

یکی از رویداد‌های اصلی Capcom Pro Tour 2018 یعنی مسابقات VS Fighting که برای Street Fighter V برگزار شد دیروز به پایان رسید. برای اطلاع از نتیجه این مسابقه با زومجی همراه باشید.

ششمین مسابقه اصلی رویداد Capcom Pro Tour 2018 که آن را با مسابقات Premier برای رشته Street Fighter V می‌شناسیم از شنبه شب هفته جاری در شهر بیرمنگام واقعا در انگلستان به مدت دو روز برگزار شد. ۲۲۳ بازیکن توانستند از سرتاسر دنیا همچون ژاپن، آمریکای شمالی، مصر، عربستان، چین، ‌لهستان و غیره در این مسابقات حضور پیدا کنند و در میان بازیکنان اروپایی به رقابت بپردازند.

بازیکنان مطرح این رشته، از مبارزان قدیمی نظیر دایگو، توکیدو، اینفیلتریشن و جاستین وانگ گرفته تا نفرات جوان همچون شکز، بیگ‌برد، جان تاکئوچی و تاکامورا، در این مسابقه شرکت کردند. در‌ آن سو بازیکنان قدرتمندی همچون قهرمانان کپکام کاپ دو سال اخیر یعنی ناکل‌دو و مناردی در این مسابقات غیبت داشتند.

cpt 2018

پرابلم اکس و بیگ‌برد

روز اول

بازی‌های پول (Pool)

مرحله مقدماتی مسابقات وی‌اس‌ فایتنیگ 2018 در هشت جدول یا همان براکت انجام شد و همانند همیشه بازیکنانی که امتیاز بیشتری در اختیار داشتند توانستند به عنوان بازیکنان قدرتمند در براکت‌ها حضور پیدا کنند. همانطور که می‌دانید بازی‌های پول (Pool) به صورت Best of 3 برگزار می‌شود و هر بازیکنی که بتواند دو بار حریف خود را شکست دهد در براکت‌ صعود می‌کند.

فوجیمورا (یوکودان سابق)‌ که در سال جاری مسابقات کپکام پرو تور توانست چندین بار مقام اول را از آن خود کند، در اولین جدول مسابقاتی در کنار توکیدو و اویل کینگ حضور پیدا کرد. فوجیمورا در جریان نبرد‌های خود توانست حریف‌هایش را با نتیجه حیرت‌انگیز ۲-۰ شکست دهد و خود را به مرحله نهایی برساند. در این میان توکیدو (قهرمان EVO 2017 و چندین رویداد CPT) در اولین دیدار خود در مقابل یکی از حریفان با نتیجه ۲-۰ مغلوب شد و از همان ابتدا به براکت بازنده‌ها انتقال یافت. جالب است بدانید که وی در بازی دومش در مقابل Zain از تیم ED که در براکت بازنده‌ها صورت گرفت، باز با همین نتیجه شکست خورد و از جریان مسابقات حذف شد. در ادامه می‌توانید یکی از بازی‌های این جدول را که بین Oil King و Infexious انجام شد تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

جان تاکئوچی از تیم لیکوئید (فینالیست EVO Japan 2018) در کنار اینفیلتریشن، موکه، موموچی و ساکو قرار گرفت. از آنجا که مبارزان قدرتمندی در این براکت حضور داشتند مسابقات حساسی بین آنها صورت گرفت. ساکو که از وی به عنوان یکی از پنج خدای بازی‌های مبارزه‌ای یاد می‌شود در براکت برنده‌ها در مقابل موموچی قرار گرفت که توانست حریفش را با نتیجه ۲-۱ شکست دهد. البته تاکئوچی و موموچی در براکت بازنده‌ها توانستند حریفان خود را یکی پس از دیگری شکست دهند و به مرحله فینال راه پیدا کنند.

گیمربی از کشور تایوان که از بازیکنان قدیمی رشته استریت فایتر است در کنار گاچیکون از ژاپن و Shakz از تیم فناتیک قرار گرفت. گیمربی در دومین دیدار خود در مقابل گان‌اسلینگا شکست خورد، اما در براکت بازنده‌ها توانست حریفان خود را شکست دهد و به مرحله بعدی راه پیدا کند. گاچیکون و شکز نیز توانستند در براکت بازنده‌ها صعود کنند.

cpt 2018

موکه و گاچیکون

ان‌ال از کره که با کاراکتر قدرتمند Cammy توانسته بود در چندین رویداد CPT پیروز شود، در بازی‌های مقدماتی خود حریفان خود را با نتیجه دندان شکن ۲-۰ شکست داد و توانست به همراه رقیب ژاپنی خود یعنی فودو به مرحله بعدی صعود کند. Verloren از تیم فورسان در آن سوی جدول بعدی حریف‌های خود حتی گوئيچی (Go1) را نیز شکست داد. پرابلم اکس از انگلستان و هایتانی از ژاپن نیز در این براکت به نبرد با یکدیگر رفتند که با پیروزی هایتانی خاتمه یافت. البته در انتها پرابلم اکس و گوئيچی در براکت بازنده‌ها توانستند مرحله مقدماتی را با موفقیت پشت سر بگذارند و در جریان مسابقات باقی بمانند. در ادامه می‌توانید نبرد بین پرابلم اکس و هایتانی را تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

فینام از بلژیک، بیگ برد از مصر، بونچان و زانگیف از ژاپن در براکت بعدی به عنوان بازیکنان مهم حضور پیدا کردند و همانطور که انتظار می‌رفت هر چهار بازیکن یاد شده توانستند در رقابت‌های VS Fighting 2018 موفق ظاهر شوند. فینام به تازگی کاراکتر قبلی خود یعنی نکالی را ترک کرده است و تصمیم گرفته است که با گایل در مسابقات حضور پیدا کند.

دایگو اومه‌هارا، یکی از مهم‌ترین اعضای کامیونیتی استریت فایتر نیز همانند همیشه در مسابقات کپکام پرو تور شرکت کرد و توانست حریفان خود را در براکت برنده‌ها شکست دهد. مبارزان کارکشته‌ای همچون دوگورا، سالتی کید و ماگو نیز در این براکت حضور داشتند که متاسفانه تنها شاهد راه‌یابی ماگو به مرحله بعدی بودیم. در ادامه می‌توانید یکی از نبرد‌های دایگو را در مقابل PUGERA تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

۳۲ بازیکن برتر (Top 32)

فوجیمورا همانند بازی‌های پیشین خود باری دیگر با نتیجه ۲-۰ این بار حریف تایوانی خود اویل‌کینگ از تیم UYU را شکست داد و در مقابل جاستین وانگ که حریف خود را با همین نتیجه شکست داده بود قرار گرفت. جاستین وانگ با کاراکتر Zoner (شخصیتی که بازی را از فاصله دور کنترل می‌کند) خود یعنی منات موفق نشد که کاراکتر سریع فوجیمورا یعنی ایبوکی را شکست دهد و به براکت بازنده‌ها رفت. Cammy که در آپدیت‌های اخیر قوی شده است به یاری NL آمد و حریف سرسخت ژاپنی خود یعنی فودو را با نتیجه ۲-۰ شکست داد.

ساکو با مغلوب کردن اینفیلتریشن (قهرمان چندین EVO) در مقابل دوست صمیمی خود یعنی دایگو قرار گرفت. دایگو که در دیدار پیشین خود توانست با کاراکتر گایل، Prodigal Son را شکست دهد توانست با نتیجه ۲-۱ ساکو را نیز از سر راه بردارد. Shakz از تیم فناتیک نیز با کاراکتر لارا توانست رشید گاچیکون را مغلوب کند و در رقابت بعدی خود در مقابل بیگ‌برد قرار بگیرد. Bigbird در نبردی حساس پیروزی را در مقابل یکی از قوی‌ترین بازیکنان ژاپنی یعنی بونچان کسب کرد و در مرحله بعدی شکز را نیز مغلوب کرد و هر دو حریف خود را روانه براکت بازنده‌ها کرد. در ادامه می‌توانید ویدیو مبارزه این دو را تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

در براکت بازنده‌ها، تاکئوچی با رشید به ترتیب حریفان ژاپنی خود یعنی بونچان، ماگو و هایتانی را از جریان مسابقات حذف کرد و به مرحله فینال راه پیدا کرد. جاستین وانگ و اینفیلتریشن نیز در یک دیدار Mirror‌ (کاراکتر‌های مشابه) با منات به مبارزه با یکدیگر رفتند که شاهد پیروزی جاستین وانگ از آمریکا بودیم. در انتها شکز موموچی را شکست داد و به همراه ساکو که اویل کینگ را با نتیجه ۲-۱ شکست داده بود به مرحله فینال صعود کردند.

روز دوم

 ۸ بازیکن برتر (Top 8)

دیشب شاهد برگزاری مرحله نهایی بازی‌های VS Fighting 2018 بودیم که پیش از پرداختن به نتایج آن در ادامه می‌توانید به بازیکنان حاضر در این براکت نگاهی بیندازید.

براکت برنده هاتیمکاراکتر
فوجیموراFudohایبوکی
ان‌الUYUکمی
دایگو اومه‌هاراCYG Beastگایل
بیگ‌ بردNASRرشید و زکو
براکت بازنده هاتیمکاراکتر
جاستین وانگEcho Foxمنات
جان تاکئوچیLiquidرشید
ساکو FAVمنات
شکزFnaticلارا

همانطور که می‌دانید رقابت‌های ۸ بازیکن برتر در قالب First to 3 برگزار می‌شود و هر یک از بازیکنان که بتواند ۳ امتیاز اول را کسب کند، پیروز از میدان خارج می‌شود. نبرد اول بین فوجیمورا و ان‌ال صورت گرفت که البته این اولین بار نبود که شاهد مبارزه این دو بودیم؛ چرا که پیش‌تر نیز در تاپ ۸ در مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند. این بار شاهد پیروزی فوجیمورا با نتیجه ۳-۱ بودیم که به روانه شدن NL به براکت بازنده‌ها ختم شد.

cpt 2018

اِن‌اِل

بازی دوم براکت برنده‌ها یا همان «مرحله نیمه نهایی برنده‌ها» بین دایگو و بیگ‌برد صورت گرفت که در ادامه با تماشا کردن ویدیو می‌توانید از نتیجه آن باخبر شوید.

دانلود ویدیو از آپارات

دیدار بعدی به براکت بازنده‌ها اختصاص یافت که در مرحله اول شاهد رقابت جاستین وانگ و جان تاکئوچی بودیم که با پیروزی ۳-۲ جاستین در مقابل جان همراه بود. در آن سو ساکو نیز موفق به پیروزی نسبت به Shakz‌ نشد و در مقابل کاراکتر لارا شکست خورد و از جریان مسابقات حذف شد. جاستین وانگ با اینکه از کاراکتر Zoner در این مسابقات استفاده می‌کرد اما توانست شخصیت سرعتی بیگ‌برد را شکست دهد و حریفش را از راه‌یابی به مرحله بعدی ناکام بگذارد.

NL از براکت برنده‌ها در مرحله «یک چهارم نهایی براکت بازنده‌ها» به نبرد با Shakz رفت و حریفش را با نتیجه ۳-۱ شکست داد. «مرحله نیمه نهایی براکت بازنده‌ها» با دیدار جاستین وانگ و ان‌ال آغاز شد، اما جاستین این بار موفق نشد که جلوی کاراکتر سریع NL یعنی Cammy را بگیرد و با نتیجه ۳-۲ از جریان مسابقه حذف شد و مقام چهارم را به خود اختصاص داد.

cpt 2018

بونچان

در مرحله «فینال براکت برنده‌ها» شاهد مبارزه بین دو بازیکن ژاپنی یعنی فوجیمورا و دایگو بودیم که فوجیمورا با ایبوکی موفق به شکست دادن دایگو نشد و به براکت بازنده‌ها رفت تا با آخرین بازیکن یعنی NL مبارزه کند. این دو بازیکن در «فینال براکت بازنده‌ها» نبرد را شروع کردند و در حالی که NL کاراکتر قوی‌تری در اختیار داشت نتوانست ایبوکی را شکست دهد و به جایگاه سوم در این مسابقات بسنده کرد.

فینال: فوجیمورا (ایبوکی)  و دایگو (گایل) 

cpt 2018

فوجیمورا (سمت راست با کاراکتر ایبوکی) و دایگو (سمت چپ با کاراکتر گایل)

فوجیمورا از آنجا که از براکت بازنده‌ها به فینال راه پیدا کرده بود برای کسب مقام اول باید در ۲ سِت ۳ تایی حریفش یعنی دایگو را شکست می‌داد. این دو بازیکن که پیش‌تر با یکدیگر مبارزه کرده بودند و با پیروزی دایگو خاتمه یافته بود، در فینال باری دیگر به مبارزه با یکدیگر رفتند.

زونینگ و فشار گایل از همان اول بازی آغاز شد و در حالی که دایگو توانست بخش بزرگی از نوار سلامت ایبوکی را بگیرد اما در انتها ایبوکی راه نزدیک شدن به گایل را پیدا کرد و پس از Stun کردن با کریتیکال آرت راند اول را از آن خود کرد. برخورد سانیک بوم‌ها در اول بازی ایبوکی را آزار داد، اما ایبوکی باز توانست راهی پیدا کند. در حالی که هر دو بازیکن از نوار سلامتی کمی برخوردار بودند در انتها دایگو در پی محاسبه‌ای اشتباه گمان کرد که پس از Sweep می‌تواند وی‌تریگر خود را فعال کند که اینطور پیش نرفت و اوضاع با پانیش حریفش و واگذاری بازی اول همراه شد.

cpt 2018

دایگو در راند اول ست دوم نیز موفق ظاهر نشد و در انتها ایبوکی توانست با پرتاب کونای، گایل را نقش بر زمین کند. راند دوم گایل سعی کرد که به روند Zoning خود ادامه دهد و از حملات اضافی دوری کند. این استراتژی با دایگو همراه بود؛ تا اینکه وی بالاخره توانست اولین راند را در این مسابقه دریافت کند. Flash Kick در راند سوم چندین بار با ایبوکی برخورد کرد و حال دایگو سعی کرد که فشار خود را زیاد کند. وی توانست برای سومین بار فلش کیک را روانه حریفش کند و در انتها با سانیک بوم نتیجه را به ۱-۱ تغییر دهد.

در بازی سوم گایل در گوشه صفحه به دام افتاد، اما به حریفش اجازه نداد که در گوشه صفحه از این موضوع سو استفاده کند. ایبوکی در حالی که کنار صفحه به ضربات Block String خود ادامه می‌داد در حرکتی اشتباه DP روانه گایل کرد که با دفاع حریفش مواجه شد که با باخت وی در این راند همراه شد. دایگو باری دیگر به کرنر کشانده شد؛ با این تفاوت که این‌بار در سمت راست گرفتار شد. وی در حرکتی بسیار غافل‌گیر کننده با فلش کیک به فشار‌های ایبوکی پایان داد و حریفش را به آن سوی صفحه پرتاب کرد، اما این موضوع به فشار‌های فوجیمورا پایان نداد و وی در حالی که سانیک بوم‌های گایل را دفاع می‌کرد در انتها با لیز خوردن از زیر بوم بازی را به راند فینال کشاند. راند فینال ایبوکی توانست در کمتر از ۲۰ ثانیه گایل را استان کند و نتیجه را به ۲-۱ تغییر دهد و تنها یک بازی از صفر کردن براکت فاصله داشته باشد.

cpt 2018

فوجیمورا

در سِت چهارم دایگو توانست در یک پرش موفقیت آمیز به ایبوکی آسیب جدی وارد کند و پس از فعال کردن وی‌تریگر خود در انتها با یک لگد راند اول را از آن خود کند. راند دوم با برخورد سانیک بوم با ایبوکی آغاز شد که با فشار‌های بعدی گایل ادامه داشت و دایگو تنها در چند ثانیه توانست نه تنها راند دوم بلکه ست تساوی را از آن خود کند.

بازی آخر با تصمیم‌های خطرناک دایگو آغاز شد؛ به طوری که وی با قدم برداشتن به جلو دو بار ضربات زنجیره‌ای را روانه ایبوکی کرد و در ۳۰ ثانیه راند اول را پیروز شد. حال دایگو تنها یک راند با پیروزی در این مسابقات فاصله داشت که البته برای کسب آن نیز عجله کرد و در راندی بسیار سریع حریفش را بی‌حرکت کرد و با ضربات نهایی، مقام اول را از آن خود کرد. گفتنی است که این اولین بار است که دایگو در رویداد پریمیر CPT 2018 مقام اول را کسب می‌کند.

cpt 2018

با این حساب، نتایج این مسابقه رسمی Capcom Pro Tour 2018 یعنی VSFighting 2018 از این قرار شد:

مقام بازیکنتیمکاراکترامتیاز
۱دایگوCYG Beastگایل۷۰۰
۲فوجیموراFudohایبوکی۲۷۰
۳ان‌الUYUکمی۲۰۰
۴جاستین وانگEcho Foxمنات۱۶۰
۵بیگ‌ بردNASRرشید، کن و زکو۱۳۰
۵شکزFnaticلارا۱۳۰
۷جان تاکئوچیLiquidرشید۱۰۰
۷ساکو FAVمنات۱۰۰

مسابقات Street Fighter V رویداد VS Fighting 2018 از کانال رسمی کپکام فایترز در توییچ و یوتیوب پخش شده است و برای تماشا کردن تمامی مسابقات می‌توانید از طریق لینک پایین به آن مراجعه کنید.

کانال پخش مسابقات از توییچ

کانال پخش مسابقات از یوتیوب

برای اطلاع بیشتر می‌توانید به صفحه مسابقات VS Fighting 2018 در وب‌سایت SmashGG مراجعه کنید. همچنین در ادامه می‌توانید نتایج پایانی را در براکت پایین مشاهده کنید.

cpt 2018

زمستان سال گذشته بود که کمپانی کپکام برنامه سال جاری خود را برای مسابقات استریت فایتر اعلام کرد؛ رویداد‌هایی که بازیکنان با ملحق شدن به آن به کسب امتیاز می‌پردازند که در انتها بتوانند در آخرین مسابقه رسمی آن یعنی Capcom Cup شرکت کنند. در ادامه می‌توانید به جدول امتیازات لیگ CPT 2018 نگاهی بیندازید که شاهد صعود دایگو از مقام هشتم به پنجم هستیم.

cpt 2018

مسابقات یاد شده در قالب سه رویداد آنلاین،‌ رنکینگ و پریمیر برگزار می‌شود که در زومجی در صفحه اختصاصی Capcom Pro Tour در زومجی آنها را پوشش دادیم. همانطور که گفته شد مسابقات Primier از اهمیت بسیار بالایی در لیگ استریت فایتر برخوردار است طوری که بازیکنان بیشتری امتیاز را در این مسابقه می‌توانند کسب کنند. گفتنی است که ورزش‌های الکترونیک استریت فایتر در برنامه اختصاصی زومجی یعنی لودینگ توانست جزو ۵ رشته برتر انتخاب شود.

نظرات خود را در مورد این بازی، ورزش‌های الکترونیک (eSport) و بازیکنان حرفه‌ای آن با زومجی در میان بگذارید.


منبع zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده