نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

بازی Control یک بازی جهان باز نخواهد بود

توماس پوها، مدیر ارتباطات استودیو رمدی در مصاحبه اخیر خود با وب‌سایت گیمینگ‌بولت اطلاعات بیشتری را از بازی Control به اشتراک گذاشت.

استودیو رمدی اینترتینمنت بیشتر به خاطر توسعه بازی‌های خاص که روی تجربه‌های داستان محور تمرکز دارند، شناخته می‌شود. با اینکه این روز‌ها بازی‌های جهان‌باز فراگیر شده‌اند، اما بازی در حال ساخت استودیو Remedy Entertainment یعنی بازی Control مسیر دیگری را در پیش گرفته است و نمی‌خواهد یک بازی جهان‌باز باشد. البته، با اینکه بازی Control یک بازی جهان‌باز نخواهد بود، اما همچنان می‌توانیم انتظار یک گیم‌پلی باز و غیرخطی از این بازی داشته باشیم. در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که به تازگی توماس پوها، مدیر ارتباطات استودیو رمدی مصاحبه‌ای با وب‌سایت گیمینگ‌بولت انجام داده و توضیحاتی را درباره بازی Control ارائه کرده است. پوها در این مصاحبه اظهار داشت که اگرچه وقایع این بازی تماما در یک مکان واحد که Oldest House نام دارد رخ می‌دهد، اما این بازی همچنان دارای محیط‌های «بسیار وسیع» و «قابل تغییر» است که بازیکنان را غافل‌گیر خواهد کرد. پوها در این‌باره گفت:

این بازی یک اثر جهان باز نیست. بگذارید منظورم را واضح‌تر بیان کنم. بازی Control یک اثر سندباکس است و بیشتر می‌توان آن را اثری با گیم‌پلی باز دانست. بازیکنان با یک بازی خطی روبرو نخواهند بود، اما مردم فکر می‌کنند زمانی که شما درباره سبک جهان‌باز صحبت می‌کنید، منظورتان بازی‌هایی نظیر Far Cry و GTA است. منظور ما این نیست. وقایع بازی Control تماما در Oldest House اتفاق می‌افتد. بگذارید اینگونه بگویم که Oldest House محیط بسیار بزرگ و قابل تغییری است که شما را غافل‌گیر خواهد کرد. اما ممکن است چیز دیگری هم باشد. من باید سربسته سخن بگویم.

Control

توماس پوها در ادامه صحبت‌هایش با وب‌سایت گیمینگ‌بولت به این موضوع اشاره کرد که مکانیک‌ها و قابلیت‌های بسیاری در بازی Control وجود خواهد داشت که استودیو رمدی آن‌ها را در نمایشگاه E3 2018 به نمایش در نیاورد. به عنوان مثال، او تایید کرد که توانایی پرتاب اشیا توسط جسی محدودیت‌های خاصی دارد و رابط کاربری بازی با آنچه در نمایش‌ها شاهد آن بودیم، تفاوت‌های بسیاری خواهد داشت، چرا که المان‌هایی از محیط کاربری با تصمیم توسعه‌دهندگان از نمایش E3 2018 حذف شده بود. پوها در این خصوص اذعان داشت:

ما همه چیز را در دمو نشان ندادیم. ما بسیاری از المان‌های محیط کاربری را از این دمو حذف کردیم و البته منابعی برای توانایی‌های [شخصیت اصلی] وجود دارد. توانایی پرتاب جسی نامحدود نیست، زیرا توانایی شکستن و نابود کردن نامحدود هر آن‌چه در بازی وجود دارد، به هیچ وجه جذاب نخواهد بود.

بازی Control در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوتر منتشر خواهد شد و تا به حال تاریخ دقیق انتشار آن اعلام نشده است. پیش از این استودیو رمدی درباره داستان بازی Control گفته بود:

نیروهایی ماورایی و ناشناخته، ساختمان اصلی نیروهای فدرال را تحت کنترل خود در در آورده‌اند و رئیس سابق این سازمان را نیز کشته‌اند. در این شرایط زنی به نام «جسی فیدن» (Jesse Faden) به عنوان رئیس جدید این سازمان انتخاب می‌شود و ماموریت پیدا می‌کند تا ساختمان را دوباره تحت کنترل خود در آورد. جسی با در دست داشتن سلاحی عجیب و غریب و با استفاده از نیروهایی که حالا به او منتقل شده است، قدم در ساختمان اصلی فدرال که با نام «قدیمی‌ترین خانه» شناخته می‌شود می‌گذارد.

شما می‌توانید با مطالعه مقاله «اطلاعات تکمیلی از گیم پلی و داستان بازی Control» و مقاله «مصاحبه سم لیک در رابطه با دنیای عجیب و غریب بازی Control» اطلاعات بیشتری از بازی به دست آورید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده