// دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۶

نینتندو از فروش نینتندو سوییچ می‌گوید

کمپانی نینتندو در جدیدترین گفت‌وگوی خود در مورد فروش نینتندو سوییچ و رکورد فراموش نشدنی فروش نینتندو Wii سخن گفته است.

نینتندو سوییچ تا امروز فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. البته در مقایسه با کنسول نینتندو Wii که پرفروش‌ترین کنسول خانگی تاریخ نینتندو است، شاید سوییچ هیچ‌وقت نتواند به رکورد نینتندو Wii دست پیدا کند، اما به‌نظر می‌رسد کمپانی نینتندو بابت این موضوع نگران نیست. طبق جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، کمپانی Nintendo در جدیدترین سوال و جواب مربوط به سرمایه‌گذاران در مورد فروش نینتندو سوییچ و عملکرد نینتندو Wii سخن گفته است. کیمیشیما در این باره می‌گوید:

معیارها و بنچمارک‌های موجود می‌گویند که نینتندو سوییچ نمی‌تواند از نظر فروش نینتندو Wii را پشت سر بگذارد، اما ما به تغییرات در بازار و تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم تا بتوانیم فروش نینتندو سوییچ را تا جایی که ممکن است، ادامه بدهیم.

کنسول نینتندو Wii از زمان عرضه‌اش تا پایان کار خود توانست ۱۰۱ میلیون دستگاه فروش داشته باشد که خب تا به امروز هیچ کنسول نینتندو نتوانسته رکورد فروش نینتندو Wii را بشکند و حتی خود نینتندو هم انتظار این فروش رویایی را نداشت. در نسل هفتم نینتندو Wii با اقتدار بازار را در دست گرفت و در ادامه ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 توانستند رتبه‌های بعدی را از آن خود کنند که تقریبا نزدیک به ۸۰ میلیون کنسول فروخته بودند. حال نینتندو سوییچ تا به اینجای کار و آمار منتشر شده توانسته ۱۷.۵ میلیون دستگاه فروش داشته باشد که کمپانی نینتندو پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال مالی جاری، ۲۰ میلیون دستگاه دیگر از نینتندو سوییچ به‌فروش برساند. از فروش دیگر کنسول‌های این نسل می‌توان به فروش ۷۹ میلیون دستگاهی پلی استیشن 4 اشاره کرد.

Champions of Hyrule

حال اگر نگاهی به کنسول‌های نینتندو داشته باشیم، نینتندو Wii یک موفقیت فراموش‌نشدنی بود و نینتندو Wii U یک شکست فراموش‌نشدنی و در این میان نینتندو سوییچ تا به امروز از فروش کلی نینتندو WIi U پیشی گرفته است و حال خیلی از مخاطبان و تحلیل‌گران از کنسول هیبریدی نینتندو انتظار دارند که بتواند فروش کلی خوبی را تا پایان عمر خود تجربه کند. در کنار تمامی موارد گفته‌شده در بازه‌ای قرار داریم که کنسول‌ها فروش بسیار کمی را نسبت به سال‌های گذشته تجربه می‌کنند و رسیدن به رکورد نینتندو Wii، یک چالش واقعی برای Nintendo Switch به‌حساب می‌آید.

از طرفی اگر نینتندو بخواهد فروش نینتندو سوییچ را افزایش دهد، باید به بازی‌ها و مواردی فکر کند که بتوانند فروش این کنسول را افزایش دهند؛ برای مثال Nintendo Labo که چند وقت پیش عرضه شد، تا حدی توانسته است فروش نینتندو سوییچ را افزایش دهد و امیدواریم در آینده شاهد موارد این‌چنینی برای کنسول هیبریدی نینتندو باشیم. در گذشته گفته شده بود که نینتندو سوییچ احتمال دارد عمری بیش از پنج سال داشته باشد و حال کیمیشیما در این باره گفت:

ما به طور مداوم باید تجربیات جدیدی را ارائه دهیم تا مخاطبان صنعت بازی‌های ویدیویی به خرید این کنسول ادامه دهند. درحال حاضر نمی‌توانم اطلاعات دقیقی را در دسترس کاربران قرار بدهم، اما تیم ما تجربه‌ای قوی در فروش دارد و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا تجربیات خودمان را به اشتراک بگذاریم و از شکست‌هایمان نیز درس گرفته‌ایم تا آن‌ها را به برنامه‌ای موفق برای آینده تبدیل کنیم.

در ادامه کیمیشیما به این مورد اشاره کرد که سال دوم نینتندو سوییچ، سال بسیار بزرگی به‌حساب می‌آید و آن‌ها در حال کار روی راه‌کارهای متفاوتی هستند تا اشخاصی که تا امروز کنسول‌های نینتندو یا نینتندو سوییچ را خریداری نکرده‌اند، این کنسول دوست‌داشتنی را بخرند. وی در این باره گفت:

اینکه ببینیم تا چه بازه‌ای می‌توانیم روبه‌جلو حرکت کنیم، به سال دوم فروش نینتندو سوییچ بستگی دارد؛ آن هم زمانی که با کنسولی طرف هستیم که هم حالت کنسول خانگی و هم حالت کنسول دستی دارد. در سال دوم، ابتکاراتی را در نظر گرفته‌ایم که باید آن‌ها را پیاده‌سازی کنیم تا آن دسته از کاربرانی که تا به امروز نینتندو سوییچ را خریداری نکرده‌اند، مشتاق خرید این کنسول شوند. همچنین آن دسته از کاربرانی که تا به امروز کنسول‌های نینتندو را نیز خریداری نکرده‌اند هدف قرار داده‌ایم.

متاسفانه در جریان این سوال و جواب، کیمیشیما در مورد ابتکارات احتمالی صحبت نکرده است و باید منتظر رویداد E3 2018 بمانیم و ببینیم این کمپانی چه مواردی برای کاربران خود در نظر گرفته است. در سال اول نینتندو سوییچ، شاهد انحصاری‌هایی عالی نظیر بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild و بازی Super Mario Odyssey بودیم که توانستند فروش نینتندو سوییچ را افزایش دهند و در سال جاری نیز موارد مشابهی نظیر نسخه جدید Super Smash Bros و بازی Bayonetta 3 را پیش روی داریم.

در آخر نظر شما کاربران زومجی در مورد فروش نینتندو سوییچ و این کنسول هیبریدی چیست؟

 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده