// یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲

سیستم نقشه انجمن‌ها پس از ۹ سال به بازی StarCraft 2 اضافه شد

کمپانی Blizzard پس از ۹ سال فروشگاه نقشه انجمن ها که با نام Premium Arcade معرفی شده بود به بازی StarCraft II اضافه کرد.

در جدیدترین اخبار بازی، کمپانی بلیزارد (Blizzard) بلاخره پس از ۹ سال Premium Arcade را برای بازی Star Craft 2 منتشر کرد. پریمیوم آرکید در واقع فروشگاه نقشه‌های بازی است که به دست اعضای انجمن‌ها طراحی شده است.

کمپانی بلیزارد این محتوا را در جریان نمایشگاه BlizzCon در سال ۲۰۰۹ میلادی معرفی کرد. سازندگان در آن زمان در اظهارات خود گفتند که این محتوا نه تنها مهارت طراحی مراحل را در بازیکنان افزایش می‌دهد بلکه کاربران می‌توانند نقشه‌های خود را از طریق این سرویس به طور رسمی منتشر کنند. آنها در ادامه افزودند:

پس از انتشار بازی StarCraft II و سرویس بازطراحی شده Battle.net، کمپانی بلیزارد ویژگی‌های مختلفی به این بازی اضافه می‌کند. برخی از این ویژگی‌ها شامل سیستم امتیاز دهی به نقشه‌ها، مراحل رایگان و پولی، تاسیس فروشگاه برای نقشه‌ها و آیتم‌های مربوطه بازی StarCraft 2 می‌شود. این سیستم طوری کار می‌کند که بخشی از درآمد حاصل از آن به دست طراح نقشه برسد.

آپدیت جدید بازی StarCraft II به نسخه 4.30، شامل دو نقشه است که طراحان آن در سال‌های اخیر به طور مستقیم با بلیزارد همکاری کرده‌اند. به گفته سازندگان «نقشه با کیفیت Arcade»  که به دست Daniel Pirate Altman و Tya ساخته شده است با قیمت ۵ دلار به‌زودی به دست کاربران می‌رسد و بخشی از فروش آن نیز به طراحان تعلق می‌گیرد.

نقشه ساخته شده به دست Pirate که با نام Ark Star معرفی شده است، قصد دارد یک روند تاکتیکی، نوبتی و نقش‌آفرینی را به StarCraft 2 اضافه کند، در حالی که در آن سو نقشه Direct Strike (ساخته Tya) به گفته وی «سیر تکاملی Desert Strike HotS به شمار می‌رود که در واقع یکی از نقشه‌های معروف و آرکید StarCraft 2 است.»

گفتنی است که نقشه جدید Direct Strike در بخش Arcade جایگزین نقشه پیشین یعنی Desert Strike HotS می‌شود و کاربران می‌توانند به طور رایگان آن را تجربه کنند. در مورد نقشه‌های پولی باید گفت که کاربران با خریداری ارتقای Premium آن می‌توانند به ۴ نقشه و آیتم‌های تزئینی جدید دست پیدا کنند. همچنین دارندگان نسخه Premium در حالی که می‌توانند میزبان بازی شوند، باید گفت که بازیکنانی که نسخه Premium را در اختیار ندارند نمی‌توانند به بازی آنها ملحق شوند.

سازندگان هنوز از تاریخ انتشار نقشه‌های یاد شده را مشخص نکرده‌اند اما در بیانیه‌های خود اعلام کردند که به‌زودی به دست کاربران خواهد رسید.

همچنین در برنامه زومجی یعنی لودنیگ می‌توانید مصحابه با شهریار شاکی، اولین لژیونر ایرانی ورزش‌های الکترونیک در رشته StarCraft، را تماشا کنید و برای اطلاع از تریلرها و خبرهای پیشین میتوانید به صفحه اختصاصی بازی Star Craft 2 در زومجی مراجعه کنید.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده