نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

فصل پنجم مسابقات SL ImbaTV Invitational با پیروزی OpTic Gaming پایان یافت

پنجمین فصل مسابقات StarLadder ImbaTV Invitational بازی Dota 2 با قهرمانی OpTic Gaming به پایان رسید تا پس از سه دوره قهرمانی پیاپی Team Liquid شاهد فتح جام توسط تیم دیگری باشیم.

پس از اینکه کمپانی ولو تغییرات گسترده‌ای در سیستم برگزاری مسابقات بازی Dota 2 ایجاد کرد، مسابقات ماینور و میجور بسیاری در سراسر جهان برگزار شد که هر یک مقداری امتیاز صلاحیت برای راهیابی مستقیم به مسابقات The International 8 در اختیار تیم‌ها قرار داد. تا به حال بیش از ۶۰ درصد امتیازهای صلاحیت از طریق مسابقات برگزارشده در اختیار بازیکنان قرار گرفته است که در این میان تیم Virtus.pro با ۷۸۷۲ امتیاز کسب شده صدر جدول را از آن خود کرده است. با این حال رویدادهای ماینور و میجور همچنان ادامه دارد و حال پس از مسابقات DAC 2018 که با قهرمانی تیم Mineski همراه بود، نوبت به تورنمنت StarLadder ImbaTV Invitational رسید که هشت تیم قدرتمند را برای کسب ۱۳۵ هزار دلار جایزه نقدی و ۱۵۰ امتیاز صلاحیت مقابل هم قرار داد. این مسابقات در شهر کی‌یف، پایتخت کشور اوکراین برگزار شد که میزبانی آن بر عهده جورین وَن‌دِر هایدن (شیوِر) بود و در میان مفسران نیز چهره‌های برجسته‌ای نظیر گابریل کروز (لیریکال)، دیوید پارکر (گادز) و اوون دیویس (اودی‌پیکسل) حضور داشتند. فصل پنجم مسابقات SL ImbaTV Invitational در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی برگزار شد و در نهایت تیم OpTic Gaming با شکست رقبا در جایگاه نخست قرار گرفت و قهرمان این دوره از مسابقات شد.

مرحله مقدماتی | ۲۱ اسفند تا ۷ فروردین

در این دوره از مسابقات شاهد برگزاری مرحله مقدماتی در شش منطقه اصلی بودیم که نهایتا تیم Team Kinguin از منطقه اروپا، تیم FlyToMoon از منطقه CIS، تیم OpTic Gaming از منطقه امریکای شمالی، تیم SG e-sports از منطقه امریکای جنوبی، تیم Vega Squadron از منطقه چین و تیم Fnatic از منطقه جنوب‌شرقی آسیا به مرحله گروهی راه یافتند. از تیم‌های VGJ.Thunder و Natus Vincere نیز به صورت مستقیم برای شرکت در این تورنمنت دعوت به عمل آمد تا در مرحله بعدی با شش تیم راه‌یافته از مناطق مختلف به جدال بپردازند.

StarLadder ImbaTV Invitational

مرحله گروهی | ۲۳ تا ۲۵ فروردین

نحوه برگزاری: در این مرحله ابتدا تیم‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند و با سایر تیم‌های گروه به رقابت می‌پردازند. در نهایت دو تیم بالای جدول به مرحله اصلی راه می‌یابند و باقی تیم‌ها از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف می‌شوند.

پس از پایان رقابت‌های این مرحله، تیم‌های OpTic Gaming و VGJ.Thunder از گروه اول و تیم‌های Vega Squadron و Fnatic از گروه دوم در صدر جدول جای گرفتند و جواز حضور در مرحله اصلی را به دست آوردند. دو تیم انتهای جدولی هر گروه نیز به دلیل کسب نتایج ضعیف در یکی از جایگاه‌های پنجم تا هشتم قرار گرفتند و شانس حضور در مرحله بعدی را از دست دادند.

StarLadder ImbaTV Invitational

مرحله اصلی | ۲۶ تا ۲۷ فروردین

مرحله اصلی مسابقات با برگزاری سه دیدار پیگیری شد که دو دیدار نخست تکلیف فینالیست‌ها و دیدار نهایی تکلیف قهرمان این دوره از مسابقات را مشخص کرد. در اولین دیدار این مرحله تیم Vega Squadron به مصاف تیم VGJ.Thunder رفت که با نتیجه ۰-۲ مغلوب رقیب چینی خود شد و در دیدار بعدی تیم OpTic Gaming با نتیجه ۱-۲ تیم Fnatic را از میان برداشت. نتایج بازی‌ها به نحوی رقم خورد که در فینال مسابقات شاهد رویارویی دو تیم VGJ.Thunder و OpTic Gaming بودیم که تیم OpTic Gaming توانست با نتیجه ۱-۳ بر رقیب خود غلبه کند و نام خود را به عنوان قهرمان مسابقات به ثبت رساند.

StarLadder ImbaTV Invitational

از اواسط بازی اول تیم VGJ.Thunder با درگیری‌های هوشمندانه به جریان بازی بازگشت و نتیجه بازی را به نفع خود تغییر داد

در اولین بازی این دیدار تیم OpTic Gaming بازی را بهتر از تیم حریف آغاز کرد، اما از اواسط بازی تیم VGJ.Thunder با درگیری‌های هوشمندانه به جریان بازی بازگشت و نتیجه بازی را به نفع خود تغییر داد. در دقیقه ۳ بازی یک درگیری در هر یک از خطوط میانی و پایینی شاهد بودیم که یک کشته از هر دو تیم بر جای گذاشت. سه دقیقه بعد نبرد دیگری در لاین بالایی اتفاق افتاد که منجربه کشته شدن یک بازیکن از VGJ.Thunder و یک بازیکن از OpTic Gaming شد. در دقیقه هشتم Pajkatt در یک نمایش زیبا دو بازیکن از تیم حریف را از میان برداشت و پس از آن دوبار شاهد کشته‌شدن بازیکن کَری تیم VGJ.Thunder در لاین پایینی بودیم. چهار دقیقه بعد Yang از تیم VGJ.Thunder توسط Zai کشته شد و در دقیقه ۱۳ درگیری بزرگی در لاین میانی اتفاق افتاد که با کشته‌شدن دو بازیکن VGJ.Thunder و تخریب لاین میانی آنها خاتمه یافت. پس از آن تیم VGJ.Thunder برای تخریب اولین تاور لاین بالایی حریف اقدام کرد که نتیجه خوبی برای آنها نداشت و به خاطر این هجوم حساب‌نشده چندین بازیکن و دو تاور لاین بالایی خود را از دست داد. تیم OpTic Gaming که تسلط خوبی به بازی یافته بود، در دقیقه ۱۶ به سراغ روشان رفت و Aegis را تصاحب کرد. این تیم در دقیقه ۱۸ به لاین پایینی حریف هجوم برد، اما پس از تحریب یک تاور و از دست دادن یکی از بازیکنان خود به عقب بازگشت. پس از آن OpTic Gaming تلاش زیادی برای تخریب آخرین تاورها و باراکس‌های حریف انجام داد، اما هر بار به در بسته می‌خورد. در دقیقه ۲۸ تیم OpTic Gaming به سراغ روشان رفت و در این لحظه VGJ.Thunder درگیری جدیدی آغاز کرد و بیشتر بازیکنان حریف را از بین برد. تیم VGJ.Thunder ده دقیقه بعد تصمیم گرفت تا به جای دفاع به حمله روی آورد و در این لحظه لاین میانی حریف را هدف قرار داد، ولی به دنبال کشته‌شدن ۳ نفر از هم‌تیمی‌های خود عقب‌نشینی کرد. در دقیقه ۳۹ باز هم OpTic Gaming روشان را از پای درآورد و چهار دقیقه بعد به لاین پایینی حریف رفت، اما باز هم دست خالی به عقب بازگشت. در دقیقه ۴۶ تیم VGJ.Thunder تمام بازیکنان تیم حریف را در فایت لاین پایینی از بین برد و از این لحظه بازی وارد مرحله تازه‌ای شد. تیم VGJ.Thunder که فرصت را مناسب می‌دید، به لاین بالایی حریف هجوم برد و تاور و یکی از باراکس‌های این قسمت را تخریب کرد. در دقیقه ۵۰ تیم OpTic Gaming به سراغ روشان رفت، اما در این لحظه تیم VGJ.Thunder برای ربودن Aegis وارد عمل شد که موفق نبود و دو نفر از یاران خود را از دست داد. سه دقیقه بعد تیم OpTic Gaming که با طولانی‌شدن زمان بازی شرایط نداشت، باری دیگر شانس خود را برای تخریب آخرین تاورهای حریف امتحان کرد و به این منظور به لاین میانی رفت که باز هم با دفاع مستحکم VGJ.Thunder روبرو شد. در دقیقه ۵۹ فایت جدیدی در لاین پایینی رخ داد که کشته‌های زیادی از هر دو تیم بر جای گذاشت و در این نبرد Sylar از VGJ.Thunder رمپیج زیبایی به ثبت رساند. پس از آن در دقیقه ۶۰ تیم VGJ.Thunder روشان را از پای درآورد و پس از پیروزی در درگیری نهایی، بازی را به نفع خود به پایان برد.

بازی دوم این دیدار بسیار هجومی و روبه‌جلو آغاز شد و تا انتهای بازی درگیری‌های بسیاری را شاهد بودیم، اما از اواسط بازی OpTic Gaming کنترل بازی را در دست گرفت و بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه دوم اولین درگیری بازی اتفاق افتاد که از هر تیم یک کشته بر جای گذاشت. پس از آن دو بازیکن OpTic Gaming به خط میانی اضافه شدند و بازیکن Mider حریف را از میان برداشتند و در لاین پایینی هم ddc یکی از بازیکنان رقیب را از بین برد. در دقیقه ششم بازیکن میانی OpTic Gaming توسط سه بازیکن حریف غافل‌گیر شد و جان خود را از دست داد. بازی از این لحظه به گونه‌ای دنبال می‌شد که هر یک از بازیکنان با پیوستن به لاین‌های دیگر موفقیت‌های کوچکی را برای تیم خود رقم می‌زدند. تیم VGJ.Thunder در دقیقه ۲۲ به سراغ روشان رفت و به دور از چشم تیم حریف Aegis را به دست آورد و سه دقیقه بعد نبرد دیگری آغاز کرد که در آن تمام بازیکنان رقیب را از بین برد. پس از آن در دقیقه ۳۰ شاهد فایت دیگری بودیم که در آن بیشتر بازیکنان تیم‌ها کشته شدند. تیم OpTic Gaming دقیقه ۳۲ روشان را از پای در آورد و پنج دقیقه بعد به خط پایینی و میانی حریف حمله کرد. تیم VGJ.Thunder که کاری از دستش بر نمی‌آمد، بازی را در دقیقه ۳۸ واگذار کرد.

StarLadder ImbaTV Invitational

در بازی سوم فایت‌های بسیاری را در دقایق ابتدایی شاهد بودیم که در تعدادی از آنها تیم OpTic Gaming و در تعدادی VGJ.Thunder موفق ظاهر شد. در این دقایق تیم OpTic Gaming به لطف انتخاب Broodmother تسلط خوبی به لاین میانی پیدا کرد و در لاین بالایی نیز Pajkatt بازی چشم‌گیری به نمایش گذاشت و بارها بازیکن Offlaner حریف را از میان برداشت. در دقیقه ۱۰ بازی تیم‌ها درگیری‌های گروهی جدیدی آغاز کردند و برتری‌های کوچکی برای تیم خود رقم زدند. تیم VGJ.Thunder در دقیقه ۱۸ به سراغ روشان رفت و Aegis را تصاحب کرد. پس از آن در دقیقه ۲۲ فایت بزرگی رخ داد که در آن تیم OpTic Gaming چهار بازیکن و تعدادی از تاورهای تیم حریف را از میان برداشت. سه دقیقه بعد تیم OpTic Gaming به سراغ های‌گراند رفت و پس از تخریب تاور و باراکس‌های لاین پایینی به عقب بازگشت. این تیم فایت نهایی را نیز با پیروزی پشت سر گذاشت و تیم VGJ.Thunder که توان مقابله با آنها را نداشت، نهایتا در دقیقه ۲۸ شکست را پذیرفت.

در بازی چهارم تیم OpTic Gaming پیش از شروع تایمر بازی یکی از بازیکنان حریف را در لاین بالایی از بین برد. از آنجایی که تیم OpTic Gaming تنها یک پیروزی تا قهرمانی فاصله داشت، با اعتماد به نفس بالایی بازی را دنبال می‌کرد و در طرف مقابل تیم VGJ.Thunder برای به تساوی کشاندن بازی تمام تلاش خود را به کار بست. بازیکنان هر دو تیم از همان ابتدای بازی تلاش زیادی برای از میان برداشتن بازیکنان یکدیگر انجام دادند که برخی از آنها مثمر ثمر واقع شد و برخی از آنها نتیجه‌ای در بر نداشت. بازی با روند روبه‌جلوی خیره‌کننده‌ای دنبال می‌شد و تا دقیقه ۲۲ نتیجه کاملا برابری را شاهد بودیم، اما از این لحظه ورق برگشت و تیم OpTic Gaming درگیری جدیدی آغاز کرد و در آن تمام بازیکنان حریف را از بین برد. پس از آن چندین فایت دیگر رخ داد که از بیشتر آنها OpTic Gaming سربلند بیرون آمد. این تیم در دقیقه ۲۷ روشان را از پای در آورد و راهی خطوط میانی و پایینی حریف شد و با فشارهای بی‌امان نهایتا در دقیقه ۳۰ به پیروزی رسید.

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

StarLadder ImbaTV Invitational

رتبهتيممبلغ جایزهامتیاز
اولOpTic Gaming۱۳۵.۰۰۰ دلار۱۵۰
دومVGJ.Thunder۶۰.۰۰۰ دلار۹۰
سوم-چهارمVega Squadron۳۰.۰۰۰ دلار۳۰
سوم-چهارمFnatic۳۰.۰۰۰ دلار۳۰
پنجم-ششمFlyToMoon۱۵.۰۰۰ دلار-
پنجم-ششمNatus Vincere۱۵.۰۰۰ دلار-
هفتم-هشتمTeam Kinguin۷.۵۰۰ دلار-
هفتم-هشتمSG e-sports۷.۵۰۰ دلار-
برای مطالعه‌ی تمام اخبار مربوط به مسابقات بازی Dota 2 به این صفحه مراجعه کنید.


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده