نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۸

مسابقات DAC 2018 با قهرمانی تیم Mineski پایان یافت

تیم Mineski در آخرین روز از مسابقات Dota 2 Asia Championships 2018 بازی Dota 2 نهایتا با غلبه بر تیم LGD Gaming نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند و جایزه ۳۷۰ هزار دلاری جایگاه اول را تصاحب کرد.

کمپانی ولو پس از مسابقات The International 7 دست به تغییر بزرگی در سیستم برگزاری مسابقات زد و با معرفی سیستم ماینور/میجور روح تازه‌ای به کالبد تورنمنت‌های بازی Dota 2 دمید. برجسته‌ترین تغییری که این سیستم به همراه آورد، امتیاز صلاحیت بود که تیم‌ها را مجبور کرد تا برای راهیابی مستقیم به مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۸ با یکدیگر به رقابت بپردازند. تاکنون رویدادهای ماینور و میجور زیادی را شاهد بوده‌ایم، ولی حال نوبت به برگزاری یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فصل یعنی مسابقات Dota 2 Asia Championships 2018 رسیده است تا تیم‌های برجسته جهان را برای کسب ۷۵۰ امتیاز و ۳۷۰ هزار دلار جایزه جایگاه نخست مقابل هم قرار دهد. این تورنمنت در شهر شانگهای چین برگزار شد و میزبانی آن بر عهده پال چَلنر (رِدآی) بود و در میان تحلیل‌گران و مفسران نیز چهره‌های برجسته‌ای نظیر آستین والش (کَپیتالیست)، اووِن دیویس (اودی‌پیکسل)، یوانس لوکاس (فاگد) و توبی داوسون (توبی‌وان) حضور داشتند. مسابقات DAC 2018 در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی برگزار شد و نهایتا تیم Mineski با شکست حریفان در جایگاه اول ایستاد و نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند. در این تورنمنت شاهد مسابقه All-Star و مسابقات یک‌به‌یک نیز بودیم که در مسابقه All-Star تیم Team Sylar به پیروزی رسید و در بخش یک‌به‌یک نیز Paparazi موفق شد تا در فینال MidOne را از میان بردارد.

 

مرحله مقدماتی | ۱۶ تا ۲۴ بهمن

در این دوره از مسابقات، مرحله مقدماتی در شش منطقه امریکای شمالی، امریکای جنوبی، اروپا، منطقه CIS، چین و جنوب‌شرقی آسیا برگزار شد و نهایتا تیم‌های Evil Geniuses و OpTic Gaming از امریکای شمالی، تیم paiN Gaming از امریکای جنوبی، تیم OG از اروپا، تیم Effect از منطقه CIS، تیم‌های LGD Gaming ،VGJ.Thunder و Keen Gaming از چین و تیم‌های Mineski و TNC Pro Team از جنوب‌شرقی آسیا به مرحله اصلی راه یافتند. از تیم‌های Invictus Gaming ،Newbee ،Team Liquid ،Vici Gaming ،Virtus.pro و Team Secret نیز به صورت مستقیم برای شرکت در این تورنمنت دعوت به عمل آمد تا با تیم‌های راه‌یافته از مرحله مقدماتی برای کسب عنوان قهرمانی به رقابت بپردازند.

DAC 2018

 

مرحله گروهی | ۹ تا ۱۲ فروردین

شانزده تیم راه‌یافته به این مرحله به دو گروه مساوی تقسیم شدند و با تبعیت از قالب راند رابین به رقابت پرداختند. تیم‌ها به ازای هر برد امتیاز کسب کردند و به این ترتیب تیم‌های TNC Pro Team و LGD Gaming از گروه اول و تیم‌های Virtus.pro و Mineski از گروه دوم به صورت مستقیم به «راند اول براکت بالایی» مرحله اصلی راه یافتند. تیم‌های قرار گرفته در جایگاه سوم تا ششم هر گروه جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آوردند و دو تیم آخر جدول نیز از رقابت‌ها حذف شدند.

DAC 2018

 

مرحله اصلی | ۱۴ تا ۱۸ فروردین

در این مرحله ابتدا چهار تیم قرار گرفته در جایگاه سوم تا ششم جدول هر گروه به مصاف هم رفتند و برندگان این بازی‌ها در بخش بعدی با تیم‌های صدرنشین مرحله گروهی به رقابت پرداختند.

DAC 2018

شرایط به نحوی رقم خورد که در فینال تیم‌های LGD Gaming و Mineski مقابل هم قرار گرفتند و تیم Mineski با نتیجه ۲-۳ به کار حریف چینی خود پایان داد و جایگاه اول مسابقات DAC 2018 را به خود اختصاص داد.

بازی اول این دیدار بسیار هجومی و رو‌به جلو دنبال شد؛ به گونه‌ای که تیم‌ها از همان دقایق ابتدایی تمام تلاش خود را برای از بین بردن بازیکنان حریف به کار بستند، اما از اواسط بازی تیم LGD Gaming به سبب فارم بهتر و درگیری‌های هوشمندانه به بازی تسلط یافت و نتیجه را به نفع خود تغییر داد. در ثانیه‌های ابتدایی Mushi از اشتباه Chalice استفاده کرد و او را در لاین بالایی از میان برداشت. پس از آن در دقیقه دوم تیم LGD Gaming در لاین اصلی خود ساپورتر تیم Mineski را از بین برد و دقایقی بعد درگیری دیگری در لاین بالایی اتفاق افتاد که چندین کشته از هر دو تیم بر جای گذاشت. در دقیقه ۸ تیم Mineski از درگیری لاین بالایی سربلند بیرون آمد و یکی از بازیکنان LGD Gaming را از میان برداشت. همچنین در خط میانی AA از تیم LGD Gaming دوبار غافل‌گیر شد و تیم حریف به سادگی او را برای دقایقی از میدان مسابقه خارج کرد. از دقیقه ۱۳ به بعد درگیری‌های دیگری اتفاق افتاد که در تعدادی از آنها LGD Gaming و در تعدادی Mineski موفق ظاهر شد. در دقیقه هجدهم بازی تیم LGD Gaming علاوه بر کشتن تعدادی از بازیکنان حریف، روشان را از پای درآورد. سه دقیقه بعد تیم LGD Gaming درگیری تازه‌ای در لاین بالایی آغاز کرد که تماما به نفع آنها بود و این تیم پس از کشتن اکثر بازیکنان رقیب، به کار تاور دوم این قسمت پایان داد. تیم LGD Gaming که تسلط بیشتری به بازی داشت، در دقیقه ۲۴ به خط پایینی حریف هجوم برد و به دنبال از بین بردن تمام بازیکنان Mineski، تاور دوم این ناحیه را نیز تخریب کرد. تیم LGD Gaming پس از آن به سراغ خط بالایی رفت و پس از یک درگیری تماشایی تیم حریف را وادار به اعلام شکست کرد.

بازی دوم این دیدار را می‌توان مشابه بازی اول دانست؛ با این تفاوت که این‌بار تیم Mineski به سبب انتخاب هوشمندانه هیروها از همان ابتدا برتری خوبی بر حریف داشت و با نمایش بهتر توانست بر بازی تسلط یابد و نتیجه بازی را به تساوی بکشاند. در دقیقه اول تیم Mineski به خاطر برتری در تعداد موفق شد تا در لاین پایینی یکی از بازیکنان حریف را از میان بردارد و این اتفاق در دقیقه سوم باری دیگر اتفاق افتاد. تیم LGD Gaming در دقیقه چهارم تصمیم به کشتن بازیکن میانی حریف گرفت، اما این تیم با پیوستن به‌موقع Offlaner تیم Mineski به در بسته خورد و دو بازیکن خود را از دست داد. چهار دقیقه بعد درگیری‌های دیگری بین تیم‌ها اتفاق افتاد و از هر دو تیم یکی از بازیکنان کشته شدند. پس از آن بازی سرعت بیشتری به خود گرفت و درگیری‌های تازه‌ای اتفاق افتاد که تیم Mineski از بیشتر آنها سربلند بیرون آمد و این تیم رفته‌رفته تسلط بیشتری به بازی پیدا کرد. تیم Mineski در دقیقه ۲۹ به سراغ روشان رفت و تنها امید LGD Gaming برای پیروزی در این بازی را نقش بر آب کرد. پس از آن تیم Mineski به لاین پایینی و میانی حریف یورش برد و چندین باراکس و تاور LGD Gaming را تخریب کرد. تیم LGD Gaming که نمی‌توانست کاری از پیش ببرد، نهایتا در دقیقه ۳۱ بازی را واگذار کرد.

DAC 2018

در بازی سوم فینال تیم Mineski تلاش زیادی کرد تا پیروزی دیگری به ثبت رساند، اما اشتباهات این تیم و درگیری‌های بی‌نظیری که تیم LGD Gaming در انتهای بازی با موفقیت پشت سر گذاشت، مانع تحقق این امر شد. در دقیقه چهارم یکی از بازیکنان تیم Mineski در لاین بالایی کشته شد و دو دقیقه بعد شاهد کشته شدن یکی از بازیکنان LGD Gaming در لاین پایینی بودیم. پس از آن نبردهای دیگری در لاین بالایی و پایینی رخ داد که از هر دو تیم کشته‌هایی بر جای گذاشت. در دقیقه ۱۲ و ۱۳ فایت‌های جدیدی در لاین میانی اتفاق افتاد که تیم Mineski موفق‌تر ظاهر شد. از این لحظه بازی به گونه‌ای بود که تیم‌ها از هر فرصتی برای از میان بردن بازیکنان حریف استفاده می‌کردند که ماحصل آن درگیری‌های زیادی بود که بین تیم‌ها رخ داد، اما به طور قطع نمی‌توان هیچ تیمی را پیروز نبردها دانست. در دقیقه ۲۷ تیم LGD Gaming به سراغ روشان رفت و Aegis را تصاحب کرد، ولی در این لحظه Mineski وارد عمل شد و سه بازیکن رقیب را از میان برداشت. چهار دقیقه بعد تیم LGD Gaming با نمایش خیره‌کننده Somnus丶M به بازی تسلط بیشتری یافت و به دنبال پیروزی در یک درگیری بزرگ به کار باراکس‌ها و تاورهای خط میانی و پایینی حریف پایان داد. این پایان ماجرا نبود و تیم Mineski که هنوز امید به بازگشت داشت، به دفاع از های‌گراند ادامه داد، اما نهایتا تیم LGD Gaming با فشارهای بی‌امان و پیروزی در درگیری نهایی، پیروزی دیگری به نام خود ثبت کرد.

بازی چهارم بسیار هجومی آغاز شد و در ۱۰ دقیقه اول بازی فایت‌های زیادی را شاهد بودیم که همگی به کشته‌شدن یک یا تعدادی از بازیکنان حریف انجامید. از دقیقه ۱۰ تیم Mineski به سبب پیک‌های هجومی خود به هر لاینی که پا می‌گذاشت، تعدادی از یاران LGD Gaming را از بین می‌برد و به این خاطر پس از سپری شدن چندین دقیقه چنان به بازی مسلط شد که برای پیروزی در این بازی چیزی جلودار آنها نبود. در دقیقه ۲۰ تیم Mineski به سراغ روشان رفت و موفق به تصاحب Aegis شد و تلاش LGD Gaming برای نبرد در این قسمت نیز مثمر ثمر واقع نشد. پس از آن شاهد نبردهای دیگری بودیم که باز هم Mineski از آنها سربلند بیرون آمد. پس از آن تیم Mineski در دقیقه ۳۴ روشان را برای بار دوم از پای درآورد و به خط پایینی حریف هجوم برد که به تخریب تاور سوم LGD Gaming و کشته شدن سه نفر از یاران Mineski ختم شد. تیم Mineski نهایتا در دقیقه ۳۷ با فشار‌های بی‌امان به پیروزی دست یافت و کار را به تساوی کشاند.

در بازی پنجم و نهایی این دیدار تیم Mineski از همان دقایق اولیه پرقدرت ظاهر شد و به این خاطر تیم LGD Gaming در انتهای بازی کاری از دستش بر نیامد و بازی را واگذار کرد. در دقیقه اول بازی تیم LGD Gaming در لاین پایینی توانست Jabz را از میان بردارد، اما طولی نکشید که این بازیکن به خط پایینی بازگشت و از Ame انتقام گرفت. پس از آن چندین درگیری اتفاق افتاد که همگی آنها به نفع LGD Gaming بود. در دقیقه ۱۲ بازیکنان تیم Mineski به لاین پایینی رفتند و در یک همکاری زیبا سه بازیکن از تیم حریف را نابود کردند و با تخریب اولین تاور این قسمت به عقب بازگشتند. فایت‌های بعدی به نحوی رقم خورد که در تعدادی از آنها LGD Gaming و در تعدادی Mineski موفق ظاهر شد. تیم Mineski در دقیقه ۲۵ روشان را از بین برد و درگیری جدیدی در لاین پایینی آغاز کرد که نتیجه آن کشته شدن تعدادی از بازیکنان رقیب و تخریب دو تاور بود. ۱۰ دقیقه بعد تیم Mineski پس از کشتن بازیکن کَری و Mider حریف به سمت روشان رفت و Aegis را به دست آورد. این تیم پس از آن به خط میانی LGD Gaming رفت و تاور سوم این لاین را از میان برداشت. در دقیقه ۴۵ نیز تیم Mineski فایت دیگری آغاز کرد و پس از کشتن همه بازیکنان حریف به پیروزی رسید.

 

مسابقات یک‌به‌یک | ۱۶ فروردین

هفت بازیکن با بیشترین رای‌ها و Paparazi که برنده مسابقات یک‌به‌یک DAC 2017 بود، به مسابقات این دوره راه یافتند و بر اساس تعداد رای‌ها دسته‌بندی شدند. این بازیکنان با توجه به قوانین مسابقات یک‌به‌یک به رقابت پرداختند و در نهایت این Paparazi بود که باری دیگر جایگاه اول این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

DAC 2018

 

مسابقه All-Star | هفدهم فروردین

در ابتدا ۱۰ بازیکن با رای‌های بیشتر به مسابقه All-Star راه یافتند و Sylar و Miracle به خاطر کسب تعداد بیش‌تر رای‌ها به عنوان کاپیتان انتخاب شدند. کاپیتان‌ها به انتخاب بازیکنان تیم پرداختند و Miracle ،GH ،SumaiL ،Sccc و No[o]ne در تیم Team Miracle و Sylar ،Somnus丶M ،Kaka ،Paparazi و Yang در تیم Team Sylar جای گرفتند. این مسابقه جذاب نهایتا با پیروزی تیم Team Sylar در دقیقه ۳۱ به پایان رسید.

DAC 2018

 

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده 

DAC 2018

رتبهتيممبلغ جایزهامتیاز
اولMineski۳۷۰,۰۰۰ دلار۷۵۰
دومLGD Gaming۱۳۵,۰۰۰ دلار۴۵۰
سومVirtus.pro۱۰۵,۰۰۰ دلار۲۲۵
چهارمTNC Pro Team۸۵,۰۰۰ دلار۷۵
پنجم-ششمVici Gaming۶۷,۵۰۰ دلار-
پنجم-ششمTeam Liquid۶۷,۵۰۰ دلار-
هفتم-هشتمEvil Geniuses۳۵,۰۰۰ دلار-
هفتم-هشتمOpTic Gaming۳۵,۰۰۰ دلار-
نهم-دوازدهمNewbee۱۵,۰۰۰ دلار-
نهم-دوازدهمVGJ.Thunder۱۵,۰۰۰ دلار-
نهم-دوازدهمInvictus Gaming۱۵,۰۰۰ دلار-
نهم-دوازدهمTeam Secret۱۵,۰۰۰ دلار-
سیزدهم-چهاردهمOG۱۰,۰۰۰ دلار-
سیزدهم-چهاردهمEffect۱۰,۰۰۰ دلار-
پانزدهم-شانزدهمKeen Gaming۱۰,۰۰۰ دلار-
پانزدهم-شانزدهمpaiN Gaming۱۰,۰۰۰ دلار-

 

بازیکنان برتر مسابقه یک‌به‌یک 

DAC 2018

رتبهمبلغ جایزهبازیکنتیم
اول۴,۷۰۰ دلارPaparaziVici Gaming
دوم-MidOneTeam Secret
سوم-Somnus丶MLGD Gaming
چهارم-Suma1LEvil Geniuses
برای مطالعه‌ی تمام خبرهای مرتبط با مسابقات بازی Dota 2 به این صفحه مراجعه کنید.


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده