نویسنده: علیرضا قاسمی
// دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

قدرت ایکس باکس وان ایکس توسعه دهنده Project Cars 2 را تحت تاثیر قرار داد

راد چانگ، مدیر ارشد عملیاتی استودیو اسلایتلی مد و توسعه‌دهنده‌ی بازی Project Cars 2، گفته است که کنسول ایکس باکس وان ایکس او را تحت تاثیر قرار داده است.

در جدیدترین اخبار بازی، راد چانگ، مدیر ارشد عملیاتی شرکت بازی‌سازی اسلایتلی مد (توسعه‌دهنده‌ی بازی Project Cars 2) در مصاحبه‌ای گفته است که کنسول ایکس باکس وان ایکس او را تحت تاثیر قرار داده است. نسخه‌ی ایکس‌باکس وان ایکس بازی شبیه‌ساز مسابقه‌ای Project Cars 2، بهبودهای به همراه خواهد داشت، اما چانگ اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه نداد و اعلام کرد که این شرکت در حال حاضر در مرحله‌ی سنجش معیار است. 

چانگ در این‌باره گفت:

متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بیشتری نمی‌توانم منتشر کنم؛ چرا که همین لحظه که در حال گفتگو هستیم، در وضعیت سنجش معیار قرار داریم. سخت‌افزار کنسول ایکس‌باکس وان ایکس، ما را تحت تاثیر قرار داده است، اما هم‌اکنون در حال بررسی وضعیت هستیم. بدیهی است که بازی ما، با بهبودهایی در ایکس‌باکس وان ایکس همراه خواهد بود، اما در حال حاضر، نمی‌توانیم جزئیات بیشتری در این‌باره ارائه دهیم. اکنون تنها می‌توانم تضمین کنم که این بازی روی ایکس‌باکس وان ایکس، به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. 

چانگ پیش از این گفته بود که نرخ فریم بالا از اهداف اصلی این شرکت برای بازی Project Cars 2 است و اگر بازی با نرخ فریم کمتر از ۶۰ اجرا شود، نمی‌تواند تجربه‌ی دلخواه را به کاربران منتقل کند. 

کاربران این بازی در کنسول پلی استیشن 4 پرو هم با بهبود‌هایی مواجه خواهند بود؛ هر چند که در حال حاضر جزئیاتی در این‌باره اعلام نشده است. این کنسول، اکنون قابل دسترسی است، در حالی که کنسول ایکس‌باکس وان ایکس، ۱۶ آبان‌ماه (هفت نوامبر) عرضه خواهد شد.

ایکس‌باکس وان ایکس، نسخه‌ی قدرتمندتر کنسول ایکس‌باکس وان است و همچنین قدرت بیشتری نسبت به پلی‌استیشن 4 پرو دارد. این کنسول از تمام بازی‌ها و لوازم ایکس‌باکس وان که از پیش در اختیار دارید، پشتیبانی خواهد کرد. همچنین کاربران این کنسول، این امکان را خواهند داشت که با استفاده از Backward Compatibility، بازی‌های ایکس باکس 360 را نیز تجربه کنند. پیش‌فروش ایکس‌باکس وان ایکس، از هفته‌ی گذشته آغاز شده است و در همین ابتدا توانسته رکورد پیش فروش در تاریخ ایکس باکس را به نام خود ثبت کند. 

در نمایشگاه گیمزکام، مایکروسافت لیستی شامل بیش از ۱۰۰ بازی منتشر کرد که این امکان را خواهند داشت تا از قدرت ایکس‌باکس وان ایکس استفاده کنند. این کنسول از پردازنده AMD CPU 2.3 GHz هشت هسته‌ای استفاده می‌کند. همچنین این محصول شامل رم GDDR5 دوازده گیگابایتی، پردازنده‌ی گرافیکی ۶ ترافلاپسی و پهنای باند حافظه ۳۲۶ گیگابایت بر ثانیه‌ای خواهد بود و قیمت آن ۵۰۰ دلار است. 

کارگردان Project Cars 2، استفن ویلجوئن، اخیرا گفته بود که این بازی روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس به طور قابل ملاحظه‌ای بهتر و زیباتر از نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 پرو اجرا خواهد شد. نمی‌توانیم دقیقا بگوییم که این تفاوت‌ها در چه بخش‌هایی خواهد بود، اما مسلم است که لذت اجرای این بازی روی ایکس‌باکس وان ایکس، بیشتر از پلی‌استیشن 4 پرو خواهد بود؛ چرا که ایکس‌باکس وان ایکس سخت‌افزار بهتری دارد. 

بازی Project Cars 2 در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور)، برای پلتفرم‌های پی‌ سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده