// یکشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

سازنده Overwatch از انتقادهای کاربران در مورد نحوه رونمایی شخصیت سومبرا می گوید

توسعه دهنده بازی اورواچ عقیده دارد انتقادهای کاربران از نحوه معرفی شخصیت سومبرا عادلانه است.

در جدیدترین اخبار منتشر شده از سوی استودیو بلیزارد، سازنده و ناشر بازی Overwatch، جف گودمن، طراح این بازی، انتقادات مربوط به نحوه معرفی شخصیت سومبرا را قبول داشته و اعلام کرده‌اند که این انتقادات کاملا عادلانه‌ است.

در جریان نمایشگاه بلیزکان 2016 بود که شخصیت سومبرا به‌صورت رسمی برای کاربران بازی اورواچ تایید شد. ولی پیش از معرفی این کاراکتر، بلیزارد سعی داشت با انتشار سرنخ‌هایی کاربران را ترغیب کند تا خودشان ویژگی‌های این شخصیت را کشف کنند و منتظر رونمایی رسمی از وی بمانند. همین امر هم انتقاد‌های طرفداران را در پی داشت. جف گودمن در این باره می‌گوید:

ما بازخوردها و انتقادهایی را حول این موضوع دریافت کردیم که فکر می‌کنم همگی آن‌ها عادلانه بودند زیرا ما تجربه‌ای در این زمینه نداشتیم.

یکی از مشکلات که بخش عمده‌ای از انتقادات را به خود اختصاص داده است، در مورد نحوه منتشر کردن اطلاعات و سرنخ‌ها تا معرفی رسمی این شخصیت در نمایشگاه بلیزکان بود. این در حالی است که تیم سازنده انتظار داشت تا کاربران زودتر از روز موعود (معرفی سومبرا در بلیزکان 2016) بتوانند قابلیت‌ها و ویژگی‌های این شخصیت را تشخیص بدهند. گودمن نیز در این باره می‌گوید:

در کل من فکر می‌کنم روند معرفی این شخصیت موفقیت آمیز بوده است. زیرا این تنها راهی بود که می‌توانستیم سومبرا را معرفی کنیم. از این راه کاربران می‌توانستند تا قبل از معرفی رسمی بازی اطلاعاتی از شخصیت و قابلیت‌های وی را بدست بیاورند.

سومبرا بر پایه هک کردن طراحی شده است که این ویژگی وی تطابق چندانی با نوع معرفی و کارهایی که استودیو بلیزارد پیش از معرفی انجام داده بود نداشت. از این رو جف گودمن معتقد است که اگر نوع زمان‌بندی کارهای این استودیو بهتر بود، قطعا کاربران می‌توانستند راحت‌تر این شخصیت را شناسایی کنند. همچنین در آخر صحبت‌های وی آمده است که جف گودمن اعلام کرده بازخوردهای کاربران بزرگ‌ترین درس برای آن‌ها است تا در آینده بتوانند کارهای خود در این زمینه را بهتر از قبل انجام دهند.

سومبرا به‌واسطه توانایی‌هایی که دارد می‌تواند سایر توانایی‌های بازیکنان تیم حریف را غیرفعال کرده، نامرئی شده یا از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر تلپورت کند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده