// شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۲۹

کنسول NES Classic Edition عرضه شد؛ اتمام موجودی در فروشگاه‌ها

پس از مدت‌ها انتظار در نهایت کنسول NES Classic Edition به صورت رسمی عرضه شد و موجودی آن هم با سرعت تمام شد.

تیر ماه امسال بود که کمپانی نینتندو از نسخه کوچک‌تر Nintendo Entertainment System به اختصار NES (محصول دهه ۱۹۸۰ میلادی) تحت عنوان NES Classic Edition رونمایی کرد. حال پس از گذشت چهار ماه از این تاریخ، کنسول مذکور در نهایت در بازار‌های جهانی عرضه و به‌واسطه استقبال بالای علاقه‌مندان، موجودی فروشگاه‌های مختلف سریعا به اتمام رسیده است.

کنسول ۶۰ دلاری NES Classic Edition این امکان را فراهم می‌کند که ۳۰ بازی از پیش نصب شده NES را تجربه کنند. این در حالی است که کنسول مذکور قادر به اتصال به اینترنت نبوده و تعداد بازی‌های آن افزایش نخواهد یافت. دیگر نقطه ضعف این کنسول کابل‌های اتصال با طول کوتاه است که می‌توانید با استفاده از کنترلر‌های بی‌سیم نایکو و کابل‌های جایگزین این مشکل را رفع کنید. علی‌رغم وجود چنین مشکلاتی، میزان تقاضای کنسول NES Classic Edition در حد‌و‌اندازه‌های کنسول Wii و مجسمه‌های Amiibo ظاهر شده و به حدی بوده که از تعداد کنسول ارائه شده به بازار پیشی گرفته است. سخن‌گوی کمپانی نینتندو در این‌باره چنین اعلام کرده است:

کنسول NES Classic Edition آیتمی هیجان‌انگیز است و ما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم که میزان تولید را به تقاضای خریداران نزدیک کنیم. مطمئنا در فصل تعطیلات و در سال آینده میلادی موج مداومی از کنسول NES Classic Edition به بازار تزریق خواهد شد. به منظور بررسی در دسترس بودن کنسول لطفا با خرده‌فروشی‌های محلی تماس بگیرید. 

عدم اعلام زمان دقیق ارائه تعداد بیشتری از کنسول NES Classic Edition باعث شده است که بسیاری از خریداران از طریق بستر‌هایی نظیر آمازون و eBay اقدام به فروش کنسول خود کنند که در eBay با قیمت بالاتر از ۲۰۰ دلار و در آمازون با قیمت پایه ۲۵۰ دلار به فروش می‌رسند. کنسول NES Classic Edition به مانند ویژگی Virtual Console در کنسول‌های پیشین نینتندو عمل کرده و امکان ذخیره‌سازی پیشرفت در بازی و تجربه بازی‌ها در چندین حالت مختلف را ارائه می‌هد. همراه با کنسول NES Classic Edition دفتر‌چه راهنمایی در اختیار خریداران قرار نمی‌گیرد و با اسکن کد QR می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین مشاهده کنید. 


منبع ‌GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده