نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۱

فروش بیشتر ایکس باکس وان نسبت به پلی استیشن 4 برای چهارمین ماه متوالی

مایکروسافت اعلام کرد که ایکس‌باکس وان پرفروش‌ترین کنسول ماه اکتبر بوده است.

در حالی که کنسول پلی‌استیشن 4 سونی چند وقتی صدرنشین جدول فروش ماهیانه کنسول‌ها بود، چند ماهی است که ورق برگشته و این ایکس‌باکس وان است که توانسته خود را به عنوان پرفروش‌ترین کنسول ماه معرفی کند. حال مایکروسافت با استناد به آمار ارائه شده توسط گروه‌های NPD و GfK اعلام کرده که ایکس‌باکس وان در ماه اکتبر و برای چهارمین ماه متوالی، توانسته پرفروش‌ترین کنسول بازی در آمریکا، انگلیس و استرالیا باشد.

این چهارمین ماه متوالی در آمریکا و سومین ماه متوالی در انگلیس و استرالیا است که ایکس‌باکس وان به چنین جایگاهی دست پیدا کرده است و این قضیه زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم مدل اسلیم کنسول پلی‌استیشن 4 و هدست پلی‌استیشن VR اخیرا عرضه شده‌اند که انتظار می‌رفت با عرضه آن‌ها شاهد فروش بیش‌تر کنسول سونی باشیم. با این حال این احتمال هم وجود دارد که فروش پلی‌استیشن 4 تحت تاثیر عرضه کنسول پلی‌استیشن 4 پرو قرار گرفته باشد که دیروز به صورت رسمی عرضه شد و ما هم در زومجی آن را جعبه‌گشایی کردیم.

گزارش کامل گروه NPD پیرامون فروش کنسول‌ها و بازی‌ها به‌زودی منتشر خواهد شد. با این حال مایکروسافت در زمینه بازی‌ها هم آمار مرتبط با خودش را زود‌تر دریافت کرده که بر اساس آن، Gears of War 4 پرفروش‌ترین بازی انحصاری در آمریکا بوده است و Forza Horizon 3 نیز توانسته به پرفروش‌ترین بازی سبک ریسینگ سال ۲۰۱۶ تبدیل شود.

نظر شما در مورد این آمار فروش چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده