نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰

بازی Wasteland 3 بودجه ساخت خود را در سه روز کسب کرد

کمپین کسب بودجه Wasteland 3 اخیرا آغاز شد و در سه روز به موفقیت رسید.

استودیو اینگزایل چندی پیش رسما بازی Wasteland 3 را معرفی و اعلام کرد که برای ساختن این بازی، نیازمند بودجه‌ای ۲/۷۵ میلیون دلاری است که قصد دارد این بودجه را از طریق ایجاد کمپینی در سایت فیگ جمع‌آوری کند. این استودیو سپس کمپین مذکور را همزمان با انتشار تریلر جدیدی از بازی آغاز کرد و حال پس از گذشت سه روز، بازی موفق شده بودجه مدنظر خود را کسب کند. برایان فارگو، پس از تحقق این امر، با انتشار متنی از طرفداران تشکر کرد:

شما‌ها واقعا بی‌نظیر هستید و ما نمی‌دانیم که چطور باید از این حجم حمایت‌ها تشکر کنیم. بدون کمک شما، ما نمی‌توانستیم استقلال استودیو را حفظ کنیم و ایده‌هایی را که شما و ما دوست داریم در بازی‌هایمان تحقق ببخشیم. ما همچنین از افرادی که روی موفقیت اقتصادی بازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند نیز تشکر می‌کنیم. خوشحالیم که به ما و پروژ‌های‌مان اعتماد دارید. الان زمانی است که همه ما باید جشن بگیریم!

البته موفقیت بازی در کسب بودجه امر دور از انتظاری هم نبود؛ چرا که نسخه دوم بازی هم زمانی که سازندگان فقط ۹۰۰ هزار دلار در کمپین کیک‌استارتر درخواست کرده بودند، موفق شد ۲/۹ میلیون دلار کسب کند و از آنجایی که نسخه دوم بسیار موفق بود، انتظار می‌رفت که کمپین کسب بودجه نسخه سوم در سایت فیگ هم به موفقیت برسد. در زمان نگارش این مطلب، در مجموع ۱۳ هزار و ۵۲۲ نفر از بازی حمایت کرده و در مجموع ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار و ۹۰۵ دلار بودجه جمع‌آوری شده است.سازندگان همچنین سه هدف جدید برای کسب بودجه معرفی کرده‌اند که با رسیدن بودجه بازی به هریک از آن‌ها، شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جالبی به آن خواهیم بود. در ادامه می‌توانید جزییات این اهداف را بخوانید:

  • هدف ۲/۸۵ میلیون دلاری: با رسیدن بودجه بازی به این هدف، امکان شخصی‌سازی بیشتر کاراکتر‌ها با لباس‌ها، زره‌ها، کلاه‌خود‌ها و آیتم‌های بیشتر فراهم خواهد شد و آیتم‌هایی که کاراکتر شما استفاده می‌کند (مثل دوربین، بیل و ...) نمود ظاهری هم خواهند داشت و در تصویر وی دیده می‌شوند.
  • هدف ۳ میلیون دلاری: با رسیدن به این هدف یک ماشین همراه و سخنگو با نام Morningstar به بازی اضافه خواهیم کرد. این ماشین هوش‌مصنوعی بالایی خواهد داشت و در نبرد‌ها یا به عنوان یک وسیله نقلیه بسیار کارآمد خواهد بود.
  • هدف ۳‍/‍۱ میلیون دلاری: با رسیدن به این هدف قادر خواهید بود تا در ابتدای بازی، یک لوگوی مخصوص برای گروه خودتان طراحی کنید که در پایگاه شما یا روی پرچم‌ها نقش خواهد بست.

استودیو InXile همچنین امکان حمایت از بازی با استفاده از درگاه PayPal را نیز فراهم کرده است. حامیانی که از این طریق اقدام می‌کنند، جوایزی مشابه با حامیان بازی در سایت فیگ دریافت خواهند کرد. با این حال از این طریق دیگر به عنوان سرمایه‌گذار شناخته نمی‌شوید و در آینده سودی دریافت نخواهید کرد.

فیگ، وبسایتی برای جمع‌آوری بودجه همگانی مانند کیک‌استارتر است که البته فقط به بازی‌های ویدیویی اختصاص دارد. 

Wasteland 3 برای عرضه در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است و پلتفرم‌های مقصد آن هم ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی خواهند بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده