نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۳

بازی Wasteland 3 رسما معرفی شد

استودیو InXile رسما بازی Wasteland 3 را معرفی و ساخت آن را تایید کرد.

سری بازی‌های Wasteland از جمله قدیمی‌ترین بازی‌های سبک نقش‌آفرینی هستند که در جهانی آخرالزمانی جریان دارند. نسخه اول این بازی در سال ۱۹۸۸ عرضه شد و استودیو اینترپلی، سازنده بازی، از ایده‌های آن برای خلق بازی‌های Fallout استفاده کرد. با این حال طرفداران این مجموعه باید ۲۵ سال برای دنباله این بازی منتظر می‌ماندند؛ دنباله‌ای که در سال ۲۰۱۴ با نام Wasteland 2 عرضه شد. حال استودیو اینگزایل اینترتینمنت، سازنده بازی، رسما ساخت نسخه سوم بازی را نیز تایید کرده است.

Wasteland 3

Wasteland 3 که برای ایکس‌باکس وان‌، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی، مک و لینوکس عرضه خواهد شد، قرار است بودجه مورد نیاز خود را از طریق سایت فیگ جمع‌آوری کند. این نسخه هم مانند قسمت قبلی، یک بازی نقش‌آفرینی نوبتی و تیمی است که شما را در نقش آخرین بازمانده یک گروه از رنجر‌ها به نام Team November قرار می‌دهد که به منظقه کولورادو اعزام شده است. سازندگان بازی این منطقه را «مملو از راز‌های مختلف، تکنولوژی‌های گم‌شده و گروه‌ها و دشمنان مرگبار» معرفی کرده‌اند که اهالی آن شناختی از رنجر‌ها ندارند و وظیفه شما است که خود را به آن‌ها معرفی کنید. همچنین در نسخه سوم تصمیمات شما نقشی اساسی در بازی ایفا خواهند کرد؛ به‌طوریکه یک تصمیم می‌تواند باعث نابودی یا سالم ماندن یک شهر شود. به‌علاوه سازندگان وعده داده‌اند که گیمر را در دو راهی‌های سختی قرار خواهند داد.

با اینکه در اکثر بازی‌های آخرالزمانی شاهد محیط‌های بایر و بیابانی‌مانند هستیم، ولی در Wasteland 3 با یک کلورادوی یخ‌زده روبرو خواهیم شود که طبق اعلام سازندگان، «تجربه‌ای کاملا جدید» به حساب می‌آید. همچنین علاوه بر محیط جدید، شاهد یک‌سری ویژگی‌های جدید نیز در بازی خواهیم بود. با اینکه Wasteland 3 یک بازی تک‌نفره است، ولی شامل حالت Co-op نیز خواهد بود که در جریان آن می‌توانید همراه با یکی از دوستان‌تان به صورت آنلاین بخش داستانی بازی را تجربه کنید. در این حالت هریک از شما می‌توانید ماموریت خاصی را انجام دهید یا اینکه برای تمام کردن یک ماموریت با یکدیگر همکاری کنید. به‌علاوه اگر یکی از گیمر‌ها آنلاین نباشد، دیگری می‌تواند بازی را ادامه دهد. سازندگان در مورد بخش Co-op بازی گفتند:

Wasteland 3

قرار دادن بخش چندنفره در بازی تصمیم مهمی بود که اتخاذ کردیم. Wasteland 3 یک بازی تک‌نفره است که تمرکز زیادی روی گیم‌پلی و داستان غنی دارد. با این حال حالت Co-op به شما این اجازه را می‌دهد که همراه با دوستان‌تان از این بازی لذت برده و آن را تجربه کنید و لحظات جالبی را خلق کنید.

ویژگی جدید بعدی که بازی اضافه شده است، مربوط به خودرو‌های قابل ارتقا می‌شود. این تجهیزات برای حمل و نقل استفاده می‌شود و در درگیری‌ها هم نقش اساسی ایفا می‌کنند. برای مثال از آن‌ها می‌توان به عنوان یک سنگر متحرک بهره برد یا اینکه با نصب یک اسلحه روی آن، به سمت دشمنان شلیک کرد.

از دیگر بخش‌های بازی هم می‌توان به حضور داشتن مقر رنجر‌ها در بازی اشاره کرد که در این قسمت می‌توانید ماموریت‌ها یا هم‌تیمی خود را انتخاب کنید. یا اینکه با دیگر گروه‌ها ارتباط برقرار کرده و تحقیقات مختلف را آغاز کنید.

Wasteland 3

با اینکه هنوز تاریخ عرضه Wasteland 3 مشخص نشده است، ولی کمپین کسب بودجه این بازی در سایت فیگ از تاریخ ۱۴ مهر آغاز می‌شود. سازندگان قصد دارند تا در این کمپین ۲/۷۵ میلیون دلار بودجه کسب کنند که در مقایسه با بودجه درخواستی آن‌ها برای Wasteland 2 که ۹۰۰ هزار دلار بود، بیش‌تر است. البته نسخه دوم در نهایت ۲/۹ میلیون دلار از طریق کیک‌استارتر کسب کرد. به‌علاوه سایت فیگ عملکرد متفاوتی در مقایسه با کیک‌استارتر دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق سرمایه‌های خود در نهایت کسب درآمد کنند که انتظار می‌رود جزییات بیش‌تری در این مورد طی هفته آینده و نزدیک شدن به زمان آغاز کمپین ارائه شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده